Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

PPC Трендове 2024: Посрещни революцията в автоматизацията!

PPC трендове 2024, автоматизации и промени в Google Ads.

Google Ads е една от водещите платформи за платена реклама в света, а през 2023 г. динамиката при нея бе значителна. Видяхме редица нови тенденции, които промениха начина, по който дигиталните маркетолози използват платформата. Спомняш ли си Similar аудиториите? Или, когато Universal Analytics беше голямата работа? Или пък бидинг стратегията Enhanced CPC? Ех, какви времена.

В случай, че още не си запознат с GA4, можеш да откриеш повече по темата в специалната ни блог секция, посветена на него.

Изглежда, че 2024 г. също ни е подготвила вълнуващи неща. Целият технологичен напредък, AI бумът и непрекъснато променящото се потребителско поведение, водят все по-бързо до създаването на нови функционалности и нуждата от по-голяма гъвкавост у маркетолозите. Но това далеч не е повод за паника. Нека заедно се потопим в най-горещите тенденции, за които да следим в PPC маркетинга и да ги посрещнем с въодушевление, а не уплаха.

Изкуственият интелект е официално на трона

През последните месеци станахме свидетели, че от Google инвестират все повече в разработването и интегрирането на изкуствения интелект в платформата им Google Ads. Задвижваните им от AI функции кампании  като Demand Generation, Performance Max и Smart Bidding, полуавтоматичното създаване на реклами и Broad Match пренаписват правилата на играта. Чрез използването на възможността на машинното обучение да предсказва, тези инструменти автоматизират оптимизацията на кампаниите, разкриват скрити източници на приходи и показват рекламите винаги в правилния момент. Така че със сигурност е време да използваш активно автоматизираните функции – те са тук, за да останат и да повишат твоята възвръщаемост на инвестициите.

Очаквай платформите като Google Ads и Microsoft Advertising да предлагат все повече и по-фини автоматизирани функции и занапред, които да ти позволяват да задаваш конкретни цели и просто да оставиш алгоритмите да си свършат работата.

Бисквитките се разпадат, но има начин да се справиш

С наближаването на края на third-party бисквитките като маркетолог ще се наложи да се адаптираш към новите методи за измерване и таргетиране, фокусирани върху поверителността на потребителите. Но не се притеснявай. Вече видяхме първите по-забележителни промени от страна на Google в това отношение като отпадането на Google Signals в Reporting Identity в GA4, също и Google Tag, Google’s Privacy Sandbox и пр. Очаквай възхода при таргетирането чрез използването на first-party данни.

Ключът е да се съсредоточиш върху изграждането на добри взаимоотношения с клиентите и събирането на ценна first-party информация, с която да създаваш персонализирани рекламни преживявания, които да уважават и запазват поверителността на потребителите.

Ето и някои конкретни съвети, които можеш да приложиш по отношение на бисквитките:

  1. Създай програма за лоялност и събирай данни. 

Програмите за лоялност са чудесен начин да изградиш взаимоотношения с клиентите си и да събираш ценна информация за тях. Тази информация може да се използва за създаване на персонализирани реклами.

  1. Инвестирай във first-party данни. 

Те са най-ценният тип данни за маркетолозите, тъй като са най-точни и релевантни.

Видео рекламата – MUST HAVE в рекламния микс от формати

Според последни проучвания на Google видео рекламите набират шеметна популярност, съставяйки около 50% от всички реклами в мрежата в глобален план. Фокусът ни става все по-размит и краткотраен, а с това се появяват и нови рекламни видео формати. Кратките видеа като Shorts и Bumper Ads са чудесно допълнение към рекламните формати, които да използваш, за да си в крак с тенденциите.

Но не става въпрос само видеата да са кратки. Многоформатните кампании с вертикални, квадратни и хоризонтални видеоклипове гарантират, че твоето послание ще намери перфектното място независимо от платформата. Осигури различни размери на видеата си. Освен това се очаква все по-често Google да ни показва видео резултати в самата търсачка – поредната причина да развихриш твореца в теб.

Ето и някои конкретни съвети, от които може да се възползваш при тенденцията за кратки видео формати:

  1. Създавай ясни и кратки послания. Потребителите имат кратък фокус, така че е важно да говориш директно и да не губиш време.
  2. Използвай визуално красиви видеоклипове. Хората са визуално ориентирани, така че е важно да направиш видеоклипа си приятен за очите.
  3. Покажи видеоклипове си на правилната аудитория. Използвай данните си, за да определиш коя аудитория е най-вероятно да се интересува от твоето послание.

Сблъсъкът на титаните или накарай титаните да работят за теб

Не, това не е нов филм или книга, които да очакваш през 2024. Въпреки че Google остава безспорният шампион, Microsoft Ads (бившият Bing Ads) набира скорост. След цялата еуфория около ChatGPT, както и по-ниските цени за кликове и AI-базираното таргетиране, Microsoft Ads е привлекателна алтернатива за опитните маркетолози.

Дръж под око този аутсайдер – някой ден просто може да открадне светлината на прожекторите. Или, ако си по-амбиционезен, може да накараш двете платформи да работят за теб! В по-голяма част приликата им приключва с това, че са рекламни платформи. Интегрирането на Microsoft Ads в маркетинговата стратегия обаче, ще ти даде достъп до изцяло нови аудитории и ще ти помогне да постигнеш по-добри резултати.

Ето и някои конкретни предимства на използването на Microsoft Ads в допълнение към Google Ads:

  1. Достъп до нови аудитории: Microsoft Ads ти дава достъп до потребителите, които използват Bing, Yahoo и други Microsoft продукти и услуги. Тези потребители могат да бъдат различни от тези, които използват Google.
  2. По-ниски разходи: Microsoft Ads обикновено предлага по-ниски цени (за клик, конверсия) от Google Ads. Това може да ти помогне да спестиш пари и да увеличиш възвръщаемостта на инвестициите си за реклама.

Ако търсиш начини да подобриш резултатите си от PPC кампаниите, интеграцията на Microsoft Ads в стратегията може да бъде чудесен вариант.

Търсачка от друго измерение

Google някога бе само текст и сини линкове. Сега с всеки изминал месец търсачката започва да прилича на странна (в добрия смисъл) и мултифункционална социална платформа. Google е напът да се отърве от своя характерен облик, изобилстващ единствено с текст.

Визуалните елементи като Knowledge Panels (панели с информация), Featured Snippets (подчертани откъси от текст) и Shoppable Images (търговски изображения) привличат вниманието и влияят върху решенията за покупка. Търсенето се движи към по-визуално изживяване от известно време насам. Като рекламодател вече ще можеш да включваш изображения в своите реклами в търсачката, но очаквай това да се развие значително повече през 2024 г.

Защо визуалните елементи стават все по-важни в Google Ads?

  1. Потребителите са склонни да запомнят визуална информация много по-добре от текстова информация.
  2. Визуалните елементи са по-привлекателни и могат да привличат вниманието на потребителите и да ги насърчават да кликнат върху твоята реклама.
  3. Визуалните елементи могат да предават информация по-ефективно от текста особено когато става въпрос за сложни концепции/продукти.

Съвети за използване на визуални елементи в Google Ads през 2024 г.

  1. Използвай висококачествени изображения: изображенията с висока резолюция ще изглеждат по-добре и ще бъдат по-ефективни при привличането на вниманието на потребителите.
  2. Използвай изображения, които са релевантни към твоето послание: визиите трябва да са свързани с твоя продукт или услуга, така че потребителите да разбират какво предлагаш.
  3. Използвай изображения, които са креативни и оригинални: отличи се от конкуренцията, като използваш креативни и оригинални визии.

Визуалните елементи са мощен инструмент, който може да ти помогне да постигнеш по-добри резултати в твоите Google Ads кампании. С прилагането на тези съвети ще можеш да се възползваш от тенденцията към по-визуално ориентирано търсене и ще постигаш по-високи нива на ангажираност и продажби.

В заключение

Пейзажът на PPC маркетингът за 2024 г. се очертава да бъде една вълнуваща комбинация от AI магьосничество, визуален storytelling и стратегическа адаптация. Посрещни уверено промените, овладей новите инструменти и дръж очите си отворени за новите тенденции. Запомни, че ключът към успешния маркетинг е да си гъвкав, data-driven и винаги готов да експериментираш. Така, че затягай коланите и бъди готов за конверсии!

П.С. Запиши се за нашия newsletter, за да получаваш първи нашите статии, новини, ръководства, информация за нови курсове и други полезни материали на https://xplora.academy/. Може и да разгледаш всички седмични новини и ресурси, които ще ти помогнат да бъдеш винаги една крачка пред другите на https://xplora.academy/resursi.