Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Tоп 3 новости в Meta, които ще бъдат актуални и през 2024 г.

Новости в Meta през 2024 г.

2023 г. определено бе активна за Меta, като в днешната статия ще разгледаме 3 ключови новости, които приложихме през изминалата година и които ще продължат да бъдат актуални и през новата година. Подобренията обещават по-ефикасно и целенасочено рекламно взаимодействие, като отварят врати за по-интелигентно планиране на маркетинговите стратегии.

  1. Advantage+ в Meta – революцията в автоматизацията

Бихме определили 2023 г. като началото на революцията в автоматизацията.  Тази година от Meta обявиха нов тип кампания (Advantage+ Shopping), нов начин за таргетиране чрез Аdvantage+ Audience и актуализации при визиите с Advantage+ Creative.

Advantage+ Shopping кампанията оптимизира резултатите чрез използването на машинно обучение и изкуствен интелект. Това нововъведение събуди интереса на дигиталните маркетолози поради няколко причини:

  • Кампанията използва алгоритми за автоматично управление на рекламите, което спестява време и усилия на рекламодателите.
  • Системата анализира данни и поведение на потребителите, за да предложи по-персонализирани и ефективни реклами.
  • Advantage+ Shopping кампанията помага за по-лесното оптимизиране на рекламния бюджет, като насочва средствата към най-добре представящи се асети от кампанията.

Още през първите месеци от платформата споделиха, че са направили проучване, което показва, че Advantage+ Shopping кампаниите водят до по-ниска цена за конверсия в сравнение с обичайните кампании. Това се случва благодарение на комбинацията между машинното обучение и автоматизацията, които позволяват алгоритъмът да достига до възможно най-релевантна аудитория.

От своя страна Advantage+ Audience е функция за таргетиране, която дава възможност на Meta да прилага изкуствен интелект за определяне на аудиторията, която ще вижда твоите реклами. Системите на Meta постоянно се обучават, използвайки информацията, предавана от пиксела, данните за конверсии и взаимодействията на хората с досегашните реклами и съдържание, за да усъвършенстват този процес.

Също така е важно да споменем, че от Meta съобщават, че Advantage+ Audience предоставя „най-широката възможна аудитория, измежду която да се търси“, с което твърдение насочват потребителите още повече да се доверят и да използват тази нова функция.

Advantage+ Creative също работи чрез машинно обучение и  автоматично избира най-подходящата комбинация от ключови елементи за показване на потребителите. Това допринася за повишаване на ефективността на рекламите.

Как приложихме гореспоменатите новости?

Разбира се, след обстойно проучване на новите функции и внимателно обмисляне, имплементирахме Advantage+ Shopping, Audience и Creative при част от нашите клиенти.

Advantage+ Shopping кампанията може да бъде използвана единствено с цел Sales, затова я приложихме при онлайн магазините, с които работим, в най-горната част от фунията. Още през първите няколко месеца сравнението между Advantage+ Shopping  и една стандартна top of the funnel кампания ни показа, че при Advantage+ постигаме по-високи стойности на голяма част от важните за клиента метрики като оборот, ROAS, Conversion rate, цена за поръчка, брой поръчки, средно прекарано време на сайта и т.н.

Важно уточнение за тази кампания е, че тя става все по-добра с времето, т.е. колкото по-дълго време е активна, толкова по-добре започва да работи алгоритъмът и да постигаме по-високи резултати.

Advantage+ Audience позволява на Meta да използва изкуствен интелект, за да достигне до правилните потребители. Важно е да знаеш, че при този тип настройка на аудиторията възрастта и полът са предложения, с които платформата не е задължена да се съобрази. Например въпреки че е зададен само женски пол, възможно е алгоритъмът да покаже рекламите и на мъже, ако смята, че те биха извършили нужното действие. Затова те съветваме внимателно да помислиш типа бранд и продукт/услуга, за които смяташ да я използваш.

Ние я използваме при брандове, чиято таргет аудитория и интереси не са строго определени. Доста подходящи за целта са бързооборотните стоки. В първия скрийншот може да видиш какви резултати постигнахме при наш клиент, използвайки няколко релевантни за бранда интереси.

1

Във втория скрийншот сме заложили една аудитория по интереси и Advantage+ аудитория. Може да заключим, че при равни други условия, използването на новия тип таргетиране води до достигане до по-голям брой уникални потребители, рекламни показвания и двойно по-ниска цена за резултат.

2

В допълнение съвсем скоро от Meta обявиха, че от 15 януари част от интересите при детайлното таргетиране ще бъдат премахнати. Това е очаквана стъпка, като от платформата твърдят, че детайлното таргетиране вече не е толкова успешно поради редица фактори. Това действие от тяхна страна още веднъж потвърждава посоката, в която ще се развива Meta през следващите години.

По отношение на Advantage+ Creatives бихме те посъветвали да разгледаш много внимателно какви са оптимизациите, които ти предлага платформата, тъй като голяма част от тях биха променили първоначалния начин, по който изглежда твоята реклама, което може да има негативен ефект.

  1.  Надградени и по-ангажиращи Lead Generation формите

Изминалата година ни даде възможността да създаваме по-ангажиращи и интересни за аудиторията Lead Generation кампании. Ние сме почитатели на формата и работата ни до момента потвърждава защо толкова много вярваме в смисъла и успеха на такъв тип кампании. Планирали сме Lead Generation кампании в над 10 стратегии за годината, а при настоящи клиенти сме стартирали над 100 Lead Generation кампании с генерирани над 2,900 лийда.

А новата визия на формите ни даде възможността да експериментираме още повече. Първият клиент, за който изпозлвахме новата форма, бе Kozarev. За него може би сте чували от Case Study-то ни “Как кулинарната фотография разказва истории?”. А днес ще надникнем зад кадър на кампанията, с която продавахме зрял кашкавал във Facebook.

Рекламата, която потребителите виждаха на своята стена, изглеждаше ето така:

3

4

А за целите на теста включихме и два типа формати – видео и статична визия.

При избора на новата опция за създаване на Lead Generation формата заложихме на Rich Creative. По този начин успяхме да създадем цяла пътека за поръчка на продукта директно от рекламата ни.

Типове Lead Generation кампания

6 1

Какво спечелихме? Директни и лесни продажби без наличието на e-commerce сайт. 

Тествахме и варианта, в който автоматично след попълване на Lead Generation формата потребителите получават достъп до PDF документ, който могат да изтеглят. Защо тази опция работи много добре? Защото директно предоставяш нещо в замяна на потребител, който се е доверил и е оставил личните си данни. Това е “наградата”, с която поощряваш това негово действие.

7

Кампанията, в която приложихме тази опция, бе в етап Consideration от потребителската фуния за HR masterclass кампанията на Xplora Academy. В PDF документа, който получаваха след попълване на формата, открехвахме завесите на някои от най-интересните теми в предстоящия мастърклас. След това, разбира се, използвахме аудиторията от попълнили формата в Remarketing (Purchase) фазата на кампанията ни.

С нетърпение чакаме следващата brainstorming среща, в която да измислим по какъв начин да адаптираме новите, ангажиращи варианти на lead формите. Очаквайте резултатите от тестовете ни в по-подробно разписани Case Study-та. 

  1.  Значителни промени при Reach & Frequency кампаниите

Сигурно си запознат с Reach & Frequency кампаниите, които се предлагат от години от Meta, но е възможно до момента да не си имал пряк достъп до тях от някои рекламни акаунти. До октомври 2023 г. това беше така за повечето рекламодатели поради редица причини и условия, които се изискваха, за да имаме достъп до такъв тип кампании. При промените, които настъпиха в края на миналана година, освен ново име – Reservation campaign, потребителите се радват и на равен достъп за всички рекламни акаунти!

Част от новостите са и оптимизациите за кампаниите, които можем да използваме. При избор на Reservation campaign (Reach & Frequency постарому), вече можем да избираме само между два типа оптимизации на кампании – Awareness и Engagement. Traffic кампаниите вече не са опция за избор:

Reach & Frequency, Reservation campaign

Важно е да отбележим също, че Link Clicks, Impressions и Post Engagement опции за крайни резултати са ограничени и остават само Reach, Ad Recall Lift, and ThruPlays views:

Reach & Frequency, Reservation campaign

Други новости са вариантите за избор на това как да естимираме резултати – вече имаме 2 опции за избор: Budget и Reach:

Reach & Frequency, Reservation campaign

Препоръчваме ти да пробваш този топ кампания, ако все още не си. По този начин имаш гарантирани резултати на вече потвърдена цена за реклама от Мeta, което може да е много голям плюс във все по-конкурентната среда в дигиталното пространство.

Заключение

Със сигурност машинното обучение и изкуственият интелект ще стават все по-важна част от социалните мрежи и от света на дигиталния маркетинг. Също така платформите ще продължават да добавят все повече функционалности, които да улесняват и подобряват потребителското преживяване. Предстои да проследяваме какви ще са те, а ако ти не желаеш да ги пропускаш, то те съветваме да се абонираш за бюлетина на Xplora Academy, където всеки петък ще получаваш пръв информация за новостите от последната седмица.