Ако можехме да опишем социалните мрежи с две думи, то това биха били “постоянна промяна”. Със сигурност знаеш за какво говорим – чести актуализации, нови приложения и непрестанно променящ се потребителски интерес, които трябва да следиш, за да си винаги в крак с новото. Ето защо решихме, че е крайно време да обсъдим последния хит, който се появи на хоризонта – Instagram Threads.
Възприемана като конкурент номер едно на Twitter (или вече X), тази текстова социална мрежа бързо прикова вниманието и интереса на потребителите. Сега обаче не е съвсем сигурно как ще продължи нейното развитие и какво точно ѝ готви новата година. Днес ще се потопим малко по-навътре в темата, за да разберем тънкостите ѝ и как може да я използваш за позиционирането на бизнеса си. Да започваме!
-
Какво всъщност представлява Threads?
Instagram Threads е приложение, създадено от Мeta, с цел да подобри и засили комуникацията между потребителите на Instagram. Фокусът е насочен върху създаването на текстови и визуални публикации, като предоставя по-достъпен начин за комуникация.
Интересното на Threads е възможността за автоматично актуализиране на статуса на потребителя в реално време, като така може да се споделя информация за текуща локация или дейност. Това прави приложението подходящо за бързо и непрекъснато общуване.
Платформата е достъпна както през настолна версия, така и през мобилна с приложението за iOS и Android. За да влязат, потребителите е необходимо да въведат своите Instagram дании. Текстовите публикации са с дължина до 500 знака, като може да се да качват снимки или видеа с дължина до 5 минути.
Може да се следват различни профили, както и да се харесват, републикуват и коментират публикации. Потребителите имат достъп до два основни типа съдържание – такова с препоръчани публикации от алгоритъма и такова, което е създадено от профилите, които съответният потребител следва.
Освен това, когато потребителят влиза в приложението, може да избере опция, която “прехвърля” всички акаунти, които следва в Instagram, и в тази мрежа, стига те да са активни в нея. Последователите не се прехвърлят, въпреки че вече съществува такова погрешно схващанe.
-
Основни функции на Instagram Threads
Обобщени накратко, някои от основните функции на приложението са следните:
- Постовете съдържат до 500 знака
- Могат да се добавят линкове, снимки и видеа (с дължина до 5 минути)
- Профилът в Threads може да бъде публичен или личен
- Може да избереш кой да отговаря на постовете ти в Threads: всеки; профили, които следваш или само профили, които си споменал
- Ако изтриеш профила си в Threads, няма да изтриеш този в Instagram
- Можеш да избереш да следваш всички акаунти в Threads, които следваш и в Instagram, когато настройваш профила си
-
Предимства и недостатъци на Instagram Threads
И както всяка социална мрежа, така и Instagram Threads идва със своите предимства и недостатъци. Ето и основните от тях, които трябва да имаш предвид, ако си си поставил за цел да развиваш своя бизнес в тази мрежа.
Предимства в Instagram Threads
- Засилена комуникация: Threads предполага по-лична комуникация, което улеснява поддържането на връзка с аудиторията. Тя окуражава разговорите между бранд и потребител, спомагайки в създаването на ангажираност и изграждането на по-задълбочена връзка.
- Чести актуализации на статуса: Приложението предлага актуализации на статуса в реално време, което значително го различава от останалите мрежи, при които по-голямата част от съдържанието се планира предварително. С тази функция можеш бързо да споделяш интересни новини и събития около своя бизнес.
- По-кратко, но грабващо съдържание: Споделянето на кратки, грабващи и интересни статуси е това, за което е създадена платформата. Това означава, че можеш да покажеш своята експертиза и да градиш засилена връзка с аудиторията, без задължително да отделяш твърде много време и ресурс върху създаването на съдържание в дълъг формат.
Недостатъци в Instagram Threads
- Ново приложение: Макар и вече не толкова ново, приложението все още е в своята ранна фаза и тепърва предстои да се проследи какво би било неговото развитие. Това предполага, че не за всеки бизнес стартирането на стратегия в платформата би било печелившо.
- По-труден баланс между лично и професионално: Threads размива границата между лично и професионално съдържание. Макар че мрежата позволява по-свободен и лек тон на комуникация, трябва да се има предвид как това би повлияло на имиджа на даден бранд, който се стреми към професионално позициониране.
- Липса на специализирани бизнес функции: За разлика от Instagram, Тhreads не предлага специализирани бизнес настройки като инструменти за реклама и бизнес профили, което го прави по-труден за използване от бизнеси, желаещи да анализират представянето си и да провеждат таргетирани рекламни кампании.
-
Instagram Threads стратегия за твоя бизнес
Появата на нова социална мрежа обикновено подтиква бизнесите да се втурнат, без да обмислят преди това факторите, които ще повлияят на успеха им в мрежата. Както с всяко ново нещо, така и с Threads е необходимо време за тестване и учене.
В крайна сметка обаче важното е профилът там да отговаря на нуждите на бизнеса, като го позиционира правилно и спомага за изграждането на по-добра комуникация с аудиторията. Нека разгледаме няколко полезни съвета, с които да поставиш основите на стратегия за твоя бизнес в Instagram Threads и няколко интересни примера от брандове, които вече умело боравят с мрежата.
3 съвета за по-добро позициониране на бизнеса в Instagram Threads
- Подобри позиционирането си в Instagram
Ако акаунтът ти в Instagram не е напълно оптимизиран, най-веротно още е рано да преминеш към Threads. Увери се, че в описанието на твоя профил има достатъчно ясна и подробна информация за бизнеса, защото по този начин настройването на профила в Threads ще бъде по-лесно.
В тази социална мрежа също е необходимо да работиш за изграждане на ангажирана аудитория. Тъй като последователите не се прехвърлят автоматично от Instagram в Threads, важно е да спечелиш своите последователи, като им предложиш такива публикации, които биха ги мотивирали да те следват и на двете места. Не става дума за това да трупаш голям брой последователи, а за добре изградена общност. Консистентното присъствие и в двете платформи ще ти помогне да постигнеш по-добри резултати.
- Споделяй ексклузивно съдържание
Дай причина на потребителите да следват твоя Instagram Threads профил. Не допускай профилите ти в двете мрежи да са идентични – това нито би било интересно на аудиторията, нито ще ти помогне в постигането на маркетинговите цели. Двете платформи са различни и е важно да извлечеш максимума от тях.
Споделяй съдържанието, което е ексклузивно и органично: интересни новини, задкулисни (behind the scenes) моменти, по-ранен достъп до нови продукти и дори промоции. Възползвай се от по-естествената същност на приложението, която позволява да споделяш съдържание, което не е било планирано предварително месеци наред.
- Създай общност
Instagram Threads е платформа, която позволява на бизнесите да поддържат по-автентичен и близък контакт със своята аудитория. Платформата дава сериозни предпоставки на брандовете да комуникират по-лесно и бързо с потребителите и по този начин да изграждат лоялна и заинтересована база от последователи.
Чрез своите текстови публикации брандовете могат да са по-достъпни за своята таргет аудитория и да засягат интересни за нея теми, грабвайки “гребена на вълната” почти мигновено. Използвайки функцията за reply, бизнесите могат по-активно да комуникират с други брандове, както и със своята аудитория.
Примери за успешен маркетинг от бизнеси в Instagram Threads
Множество бизнеси веднага се възползваха от възможностите, които социалната мрежа предлага. Някои от най-известните брандове в световен мащаб успяха да ангажират своята аудитория по много интересен начин. Затова ако търсиш вдъхновение, ние сме ти подготвили няколко примера, с които несъмнено ще го откриеш.
- Forever 21
Forever 21 е американска модна верига, която предлага широка продуктова гама от дрехи и аксесоари за жени, мъже и деца. Компанията използва Instagram Threads, за да споделя интересни новости, както и информация за редица намаления. Съдържанието е забавно и любопитно, като в същото време има за цел да промотира съответните продукти.
- Spotify
Музикалният гигант Spotify умело използва социалната мрежа, за да общува със своите последователи, като в същото време публикува новини за излизането на нова музика от артистите в платформата. Компанията постоянно задава въпроси на потребителите, които са повече от щастливи да отговарят. Това е отличен пример за комуникация в социалните мрежи между бранд и аудитория.
- Starbucks
Starbucks, една от най-популярните вериги кафенета, отдавна е показала, че владее тънкото изкуство на социалните мрежи. Instagram Threads не е никакво изключение от правилото. Компанията публикува релевантни за аудиторията въпроси, създава ангажиращи анкети и промотира по интересен начин своите продукти. Освен това използва възможността да комуникира и с други брандове, като reply-ва на техните постове.
- Ulta Beauty
Ulta Beauty е американска компания за красота, предлагаща разнообразие от козметични продукти. Веригата има свой уникален подход в използването на Instagram Threads. На първо място, споделя т.нар. мемета, които значително скъсяват дистанцията между нея и аудиторията. Задава въпроси към потребителите и не просто ги оставя да отговарят, но и се ангажира с техните отговори и създава истинска дискусия.
В допълнение Ulta успява дори да споделя новини за своя успех в други мрежи, като по този начин пробужда потребителския интерес и препраща към останалите си акаунти. Не на последно място, компанията успява да засегне теми, които от една страна са нашумели, а от друга – важни за нейната аудитория, каквато е темата с AI филтърите за красота и тяхното влияние върху момичетата.
- Wendy’s
Последният ни пример е от американската верига за бързо хранене, популярна със своите бургери, пилешки хапки и картофки, Wendy’s. Хумористичният подход на компанията към Instagram Threads се оказва доста работещ за аудиторията ѝ. Веригата споделя забавни мемета, създава дискусии със своите въпроси и говори за предложенията от менюто, напълно влизайки в тона на аудиторията.
Key Takeaways от световните марки за успешно позициониране в Instagram Therads:
- Комуникирай със своята аудитория
- Не се бой да бъдеш забавен
- Използвай функциите на платформата
- Общувай и с други брандове в своята ниша
- Публикувай както текстово, така и визуално съдържание
- Споделяй интересни обявления
- Позиционирай продуктите си по забавен и не толкова продуктов начин
-
Instagram Threads през 2024 г. – какво да очакваш?
Бъдещето на Instagram Therads през новата година не е съвсем ясно. Мрежата не е никак нова, но въпреки това нейният път в дигиталното пространство засега е съвсем кратък. Затова е трудно да предвидим какви точно тенденции се очаква да се зародят в платформата. И въпреки това ето и нашата прогноза:
- Повече интерес
Макар че платформата пожъна огромен успех със своето пускане, постепенно потребителският интерес към нея спадна. Това е тенденция, която се забелязва сравнително често при появата на нова социална мрежа, затова не може да твърдим, че тази закономерност ще се запази. Макар че нейният “бум” вече сякаш отмина, социалната мрежа Instagram Threads продължава да се радва на завиден успех. Нейната тясна обвързаност с Instagram несъмнено е предпоставка за това тя да се развива.
- По-лична връзка с аудитория
Друга причина, поради която Instagram Threads дава изглед да се задържи на хоризонта, е този тип лична и автентична комуникация, която вече многократно споменахме. Възможността да общуват с аудиторията си толкова директно позволява на бизнесите наистина да скъсят дистанцията и да се доближат до потребителите си. Задавайки интересни въпроси и отговаряйки в коментарите, брандовете имат възможност значително да опознаят аудиторията си, а това в крайна сметка е една от основните цели на всеки бизнес.
- Повече човешко излъчване и инсайти
В допълнение важно е да отбележим, че все по-голямата намеса на изкуствения интелект и различните AI инструменти провокират потребителите да търсят човешкия контакт в комуникацията с брандовете. Instagram Threads позволява на бизнесите да се доближат максимално до аудиторията си, като ѝ задават въпроси, шегуват се и работят в посока изграждане на общност. Това е и отличен начин за бизнесите да потърсят важни инсайти относно потребителските нагласи, което ще им позволи да създават далеч по-конкретни маркетингови материали.
Заключение
Въпреки че Instagram Threads вече не е нова платформа, нейните интересни функции и възможностите, които дава, за създаване на общност между бранд и аудитория я правят вълнуващ участник в света на социалните мрежи. С нетърпение ще следим как ще се развива и формира начина, по който се свързваме онлайн. Надяваме се, че успяхме да ти предоставим ценни насоки и вдъхновение за използване на Instagram Threads така, че по-успешно да ангажираш своята аудитория в дигиталната епоха. Ако тази статия ти е била интересна, може да посетиш блога ни за още много подобни на разнообразни теми, засягащи дигиталния маркетинг.