Обратна връзка и надграждане
Как ставаме по-добри в дигиталния маркетинг? Като анализираме постигнатото, консолидираме изводите и съгласуваме как да надградим още следващия месец. Ако има една тайна на дигиталния маркетинг, тя е, че ако правим правилните неща по правилния начин, то се натрупва т.нар. momentum. Скоростта на движение и на скалиране към по-значими бизнес и маркетинг цели се увеличава всеки месец, но винаги от по-висока база.
Затова и ние като агенция вярваме и развиваме дългосрочните отношения с клиенти. А повечето ни нови клиенти са от препоръки от текущи клиенти, които някой е попитал, след като е видял какви резултати постигат. Тайната е, че всичко става заедно - с екипа на клиента и с екипа на дигиталната агенция.
Какво включва обратната връзка?
Какво означава надграждане?
Никога няма смисъл да правите сложни и както казва Сет Годин, гуру на маркетинга, “fancy” неща като технологии или скъп маркетинг, ако нямате traction.
Ето какво написа Жоро Малчев, управляващ съдружник в Xplora, в послеслова на българското издание на книгата “Това е маркетинг” на Сет Годин: “Защото има промяна в състоянието. И промяната е именно в ТЪРСЕНАТА ПОСОКА. И тази тяга както показва движение, така и подсказва какво и в каква посока би било следващото движение. Факт е, че traction e дума, която няма директен превод в този смисъл, защото включва напредък, прогрес, резултати”.
От опита му като съдружник в стартиращи компании, както и в подготовка и стартиране на нови бизнес линии в компании, и като ментор в акселератори за стартъп компании – traction е едно от най-трудните неща за постигане. Но ако имат traction, тогава разговорът е в съвсем друго естество, защото се вижда, че нещо вече работи. И тогава темите вече стават: кой, кога, какво и как.