Обратна връзка и надграждане

Как ставаме по-добри в дигиталния маркетинг? Като анализираме постигнатото, консолидираме изводите и съгласуваме как да надградим още следващия месец. Ако има една тайна на дигиталния маркетинг, тя е, че ако правим правилните неща по правилния начин, то се натрупва т.нар. momentum. Скоростта на движение и на скалиране към по-значими бизнес и маркетинг цели се увеличава всеки месец, но винаги от по-висока база.

Затова и ние като агенция вярваме и развиваме дългосрочните отношения с клиенти. А повечето ни нови клиенти са от препоръки от текущи клиенти, които някой е попитал, след като е видял какви резултати постигат. Тайната е, че всичко става заедно - с екипа на клиента и с екипа на дигиталната агенция.

Какво включва обратната връзка?

Краткият отговор – всичко важно. Детайлният отговор е, че на двуседмична и на месечна база даваме обратна връзка как се представят дигиталните кампании и активи. Няма изненади, а планирани стъпки на осмисляне, обсъждане, консолидиране на изводите и съгласуване на следващите ходове.

    Какво означава надграждане?

    На първо място – да надградиш означава да имаш стабилна основа. Само ако имате стабилна основа на дигиталния си маркетинг ще можете да надграждате. Представете си да имате отлична LinkedIn реклама, но да насочвате потребителите към сайт, който няма аналитични инструменти, има прекалено “плитки” потребителски пътеки, потребителите не се самосегментират, нямате ясни early value predictors и т.н. По този начин винаги ще носите риска усилията ви да не доведат до значим бизнес резултат.

    Никога няма смисъл да правите сложни и както казва Сет Годин, гуру на маркетинга, “fancy” неща като технологии или скъп маркетинг, ако нямате traction.

    Ето какво написа Жоро Малчев, управляващ съдружник в Xplora, в послеслова на българското издание на книгата “Това е маркетинг” на Сет Годин: “Защото има промяна в състоянието. И промяната е именно в ТЪРСЕНАТА ПОСОКА. И тази тяга както показва движение, така и подсказва какво и в каква посока би било следващото движение. Факт е, че traction e дума, която няма директен превод в този смисъл, защото включва напредък, прогрес, резултати”.

    От опита му като съдружник в стартиращи компании, както и в подготовка и стартиране на нови бизнес линии в компании, и като ментор в акселератори за стартъп компании – traction е едно от най-трудните неща за постигане. Но ако имат traction, тогава разговорът е в съвсем друго естество, защото се вижда, че нещо вече работи. И тогава темите вече стават: кой, кога, какво и как.