Xplore Marketing – Еп. 154: Добромир Иванов – „Mаркетинг аспектите на дейността на BESCO – българската предприемаческа организация“
В този епизод те срещаме с Добромир Иванов – изпълнителен директор на BESCO – българската предприемаческа организация. Ще ти е интересно да чуеш какви са процесите за създаване на стойност – от интервюта със заинтересовани страни през процеси до конкретни документи. Подготви се да разбереш много за добрите практики при работата с членовете на организацията и как те получават все повече стойност, в т.ч. и чрез self serve
решения. Ще научиш и кои са ключовите аудитории при развитие на предприемачеството в България и как те могат да работят заедно в една посока.
В епизода ще чуеш
- За какво ще говорим в епизода – защо търговският маркетинг е толкова важен?
- Каква полза извличат потребителите от търговския маркетинг?
- За опита на Траян в мърчандайзинга.
- За поведението на потребителите като основа на мърчандайзинга.
- Как протича планирането на площта в един търговски обект? За ролята на хората при планирането.
- За важността да покажем на хората какво очакваме да се случи.
- Как стартира процесът при избор на локация на търговски обект – аудитория, трафик, други обекти?
- Какво е специфично, когато работим на ниво търговска площ? Какво се е променило в начина на обслужване на клиенти?
- За трите типа ресурси, с които работим – стоков, финансов и човешки. Какви са спецификите?
- Как да управляваме интереса на клиента? Кога да обновяваме асортимента и начина на излагане?
- Как се управлява мърчандайзинга на касовата зона? Има ли оптимално място за касите?
- Как управляваме входа на един търговски обект?
- Кошниците влияят ли на поведението на потребителите?
- Как да позиционираме асортимента в един търговски обект? Как да планираме зоните на промоции?
- Кои продукти да излагаме спрямо сезонност и поведение на потребителите?
- За поведението на търсенето на находки от потребителите.
- За модела “тук и сега” на Minimart. Какви са push продуктите на бързо развиващата се търговска верига?
- Как влияе концепцията за квартален магазин на мърчандайзинга на обектите на Minimart?
- За насочването на потребителите в обекта или към конкретни зони – указателни табели, осветление, озвучаване.
- Подход към конкретни точки особено тези с по-висок трафик.
- Как да управляваме пиковете и възможните падове в изживяването на потребителите?
- Как да планираме тестването в мърчандайзинга? За Explore и Exploit режимите.
- Защо да работим извън рамките, когато планираме изключенията в търговските обекти? Как да отчитаме нуждите на потребителите?
- За сезонността в търговията на дребно и как да я управляваме?
- За носителите на мърчандайзинг информация – колко стандартизирани са планограмите?
- За ролята на signage за позиционирането на един обект и верига.
- Какви ресурси препоръчва Траян?
- Какво да си вземеш от епизода?
Ресурси
Trayan Belev LinkedIn
Mini Mart
Why We Buy – Locus Publishing
Harvard Business Review – Telling Tales
April Dunford – Books
Xplore Marketing Podcast – Episode 121
This is Marketing – Locus Publishing
LinkedIn Pulse – Micromoments and Wow Moments by Georgi Malchev
Forbes Bulgaria – Say Goodbye to Weak Communication
Xplore Marketing Podcast – Episode 10
Xplore Marketing Podcast – Episode 3
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂