Xplore Marketing – Ep. 24: Жюстин Томс – За блоговете и за подкастите
В епизод 24 на Xplore Marketing гост е Жюстин, която е едно от най-разпознаваемите лица в дигиталния маркетинг в България. Занимава се с дигитален маркетинг вече 25 години, има над 20 издадени книги, преподава в няколко университета, организира Сайт на годината – водещият конкурс за сайтове в България с 15 отделни категории.
Двамата с Жоро обсъждат конкурса Сайт на годината – ясно структурираните критерии за оценка на отлични сайтове. Жюстин споделя, че конкурсът дава платформа на хора с различна насоченост да имат поводи за срещи и за обсъждане на добри практики. Жоро е модератор на маркетинг журито.
След това Жюстин и Жоро обсъждат блоговете. Гостът споделя, че в България има много силни лични блогове – хората искат да четат от авторитети. Двамата обсъждат коя е силната страна на блоговете, в частност структурирана информация, която може да работи години наред за даден бизнес или бранд. Жюстин е публикувала книга на тема блогове. Един от изводите от мащабното проучване показва, че немалко български бизнеси имат блогове, но като се направи анализ на метатагове, описания, структура и отделни елементи на блоговете се вижда, че блоговете не се използват в техния потенциал. Жюстин и Жоро споделят детайлно какви показатели следят за блоговете си.
Двамата споделят причините за развитие на подкастите – предстои да излезе книга от Жюстин на тема подкасти. Върхът на новостартиращи подкасти е през 2020 година, като в момента има даже свръхпредлагане в определени области. В момента има около 400 активни подкасти в България. Двамата обсъждат множеството опции за формат на съдържанието и за продължителност на подкастите. Жюстин детайлно говори за силните страни на подкастите и как един бизнес или бранд може да се възползва от тях..
Конкретно в епизода ще чуеш
Защо е важно различните участници в дигиталната индустрия, даже и конкуренти, да се събират заедно
Дали блоговете са мощен маркетинг и комуникационен инструмент за ИТ специалисти
Дали блоговете са подходящ инструмент за тясно специализирани бизнеси
Кои са добрите практики за блогове, за да са оптимизирани за търсещите машини
Важно ли е темпото на създаване на съдържание и как това влияе на останалите маркетинг канали на една компания
Как работи “дългата опашка” при съдържанието и дали принципът на Парето е валиден и за блоговете
Какви са измерителите за успешно съдържание
Колко време потребителите прекарват в корпоративните блогове, спрямо корпоративните сайтове
Разликата в състоянието на аудиториите и какво поведение можем да очакваме от тях
Кое ускори създаването и слушането на подкасти
Аудио или видео е водещо при подкастите, и кое повлия на навлизането и на видео формата
Ролята на транскриптите, анотациите и на препоръчаните ресурси в подкастите
Кои са най-слушаните подкасти в България и защо
Колко процента от потребителите ползват по-висока скорост на слушане
В коя ниша все още няма много подкасти в България
Ресурси
https://abcbg.com
https://bgweb.bg
https://blog.justinetoms.com
https://xplora.academy/course/modul-5-content-marketing-2021/lessons/стойне-василев/
https://blog.superhosting.bg
https://iztok-zapad.eu/dalgata-opashka
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-23
https://www.malchev.net
https://www.thesuperhumanpodcast.net
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-21/
https://www.storytel.com/bg/bg/books/забравените-истории-на-българия-7-урока-за-лидерство-482573
https://den.fm
https://www.detectivepodcast.com
https://mixergy.com
https://iabbg.net
https://iabeurope.eu
https://www.iab.com