Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing – Еп. 30: Йордан Йорданов – Скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и още

В епизод 30 на Xplore Marketing гост е Данчо, който споделя добри практики и много примери за скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и услуги. Той има опит като групов digital marketing manager, във финтех компании, както и в българския стартъп Worddio – платформа за научаване на езици. Гостът има опит и със собствен бизнес в областта на дигиталния маркетинг.

В началото Данчо и Жоро обсъждат развитието на Worddio – приложение за над 30 езика, с акцент на развитието на продукта и на маркетинга на компанията – различни послания, различни криейтив решения, много guerrilla marketing (герила маркетинг) подходи. Данчо посочва на какъв принцип тестват и отхвърлят конкретни пазари, таргетирания, продуктови функционалности.

Данчо представя специфичното съдържание, което създават в приложението, по различни региони. Мениджърът в Worddio разказва какво предлагат на хората, които изпитват професионална нужда да научат нов език – както за индивидуални потребители, така и бизнес клиенти.

След това двамата обсъждат бизнес модела, стойностното предложение, таргет потребителите и разбира се – скалирането на iuvo, peer-to-peer lending компания. Ще чуеш за важността на data-driven подхода – как са валидирани маркетинг предположенията, какви са потребителските пътеки, кои са водещите USP-та. Двамата обсъждат ключовите подходи и аудитории, за които маркетолозите да работят. Ще разбереш и как Viber може да се използва за скалиране на един бизнес. Част от разговора е насочен към методите за ценообразуване на дигитална услуга на модел на subscription.

Трендът, който Данчо следва, засяга augmented reality, а най-ползваният подход от него е детайлно следене на конкурентите. Ще се запознаеш с няколко примера от опита на Данчо и Жоро за идеи, на база на поведението на потребителите в дигитална среда.

Конкретно в епизода ще чуеш

  1. Как Жоро Малчев в началото е бил част от стартъп идеята, която е в основата на Worddio и как идеята е прераснала в стартъп, създаден от Иван Манев
  2. Каква е концепцията на Worddio като начин за учене
  3. Каква е разликата като цели и нужди при учене на език между западноевропейските и ЦИЕ държави
  4. Каква нужда имат корпоративните клиенти по отношение на обучението на новите служители в компаниите си
  5. Как се ползват heatmaps за валидиране на маркетинг предположения за таргет потребители, нужди, поведение, дължина на потребителска пътека
  6. Как се определя дали нещо е маркетинг предположение
  7. За разликата между потребители, които вече ползват даден тип услуга, макар и на конкуренти, и широк таргет на база на демография и интереси
  8. Дали и кога се изчерпва даден формат на маркетинг комуникация
  9. Как се управлява LTV (lifetime value) на клиентите и се осигурява traction на стартираща идея или на стартъп
  10. Какво да предлагаме на power users
  11. Как геймификацията работи за финтех компания и за други компании
  12. Кои платформи осигуряват качествен трафик и каква е потребителската пътека за app installs (инсталации на приложения)
  13. Как споменаването на непопулярен термин в “Стани богат” може да доведе до неочакван пик на трафик към сайта към статия, насочена към дизайнери, които биха имали интерес да станат част от екипа
  14. Кои са източниците на топ трафик за app installs
  15. Какви ограничения има при измерване ефективността на кампаниите
  16. За ролята на визионера и на интегратора в една компания, и чие следва да е финалното решение

Ресурси

https://worddio.com
https://xplora.academy/course/brand-talks-2021/
https://www.linkedin.com/pulse/трите-подхода-за-успешен-маркетинг-50-georgi-malchev
https://www.iuvo-group.com/en/
https://www.similarweb.com
https://xplora.bg/strategy-development/usloviya-za-uspeshen-marketing
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-3/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-4/
https://jonahberger.com/the-catalyst-resources/
https://www.linkedin.com/pulse/колко-елемента-от-stepps-модела-ви-трябват-georgi-malchev/
https://xplora.academy/course/modul-1-osnovi-na-marketinga-s-georgi-malchev-2021/
https://stari-knigi.com/книги/хаотика-мениджмънт-и-маркетинг-в-епох/
https://xplora.bg/visual-content-development/kriptomneziya-vsichko-novo-e-dobre-zabravenoto-staro/
https://www.facebook.com/FounderInstituteSofia/
https://www.ozone.bg/product/zapochni-sas-zashto/
https://rocketfueluniversity.com
https://www.tbmagazine.net/statia/kakvo-e-marketing-i-zascho-khorata-ne-iskat-da-im-go-prichinyavat.html

 

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂