Xplore Marketing – Еп. 30: Йордан Йорданов – Скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и още
В епизод 30 на Xplore Marketing гост е Данчо, който споделя добри практики и много примери за скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и услуги. Той има опит като групов digital marketing manager, във финтех компании, както и в българския стартъп Worddio – платформа за научаване на езици. Гостът има опит и със собствен бизнес в областта на дигиталния маркетинг.
В началото Данчо и Жоро обсъждат развитието на Worddio – приложение за над 30 езика, с акцент на развитието на продукта и на маркетинга на компанията – различни послания, различни криейтив решения, много guerrilla marketing (герила маркетинг) подходи. Данчо посочва на какъв принцип тестват и отхвърлят конкретни пазари, таргетирания, продуктови функционалности.
Данчо представя специфичното съдържание, което създават в приложението, по различни региони. Мениджърът в Worddio разказва какво предлагат на хората, които изпитват професионална нужда да научат нов език – както за индивидуални потребители, така и бизнес клиенти.
След това двамата обсъждат бизнес модела, стойностното предложение, таргет потребителите и разбира се – скалирането на iuvo, peer-to-peer lending компания. Ще чуеш за важността на data-driven подхода – как са валидирани маркетинг предположенията, какви са потребителските пътеки, кои са водещите USP-та. Двамата обсъждат ключовите подходи и аудитории, за които маркетолозите да работят. Ще разбереш и как Viber може да се използва за скалиране на един бизнес. Част от разговора е насочен към методите за ценообразуване на дигитална услуга на модел на subscription.
Трендът, който Данчо следва, засяга augmented reality, а най-ползваният подход от него е детайлно следене на конкурентите. Ще се запознаеш с няколко примера от опита на Данчо и Жоро за идеи, на база на поведението на потребителите в дигитална среда.
Конкретно в епизода ще чуеш
- Как Жоро Малчев в началото е бил част от стартъп идеята, която е в основата на Worddio и как идеята е прераснала в стартъп, създаден от Иван Манев
- Каква е концепцията на Worddio като начин за учене
- Каква е разликата като цели и нужди при учене на език между западноевропейските и ЦИЕ държави
- Каква нужда имат корпоративните клиенти по отношение на обучението на новите служители в компаниите си
- Как се ползват heatmaps за валидиране на маркетинг предположения за таргет потребители, нужди, поведение, дължина на потребителска пътека
- Как се определя дали нещо е маркетинг предположение
- За разликата между потребители, които вече ползват даден тип услуга, макар и на конкуренти, и широк таргет на база на демография и интереси
- Дали и кога се изчерпва даден формат на маркетинг комуникация
- Как се управлява LTV (lifetime value) на клиентите и се осигурява traction на стартираща идея или на стартъп
- Какво да предлагаме на power users
- Как геймификацията работи за финтех компания и за други компании
- Кои платформи осигуряват качествен трафик и каква е потребителската пътека за app installs (инсталации на приложения)
- Как споменаването на непопулярен термин в “Стани богат” може да доведе до неочакван пик на трафик към сайта към статия, насочена към дизайнери, които биха имали интерес да станат част от екипа
- Кои са източниците на топ трафик за app installs
- Какви ограничения има при измерване ефективността на кампаниите
- За ролята на визионера и на интегратора в една компания, и чие следва да е финалното решение
Ресурси
https://worddio.com
https://xplora.academy/course/brand-talks-2021/
https://www.linkedin.com/pulse/трите-подхода-за-успешен-маркетинг-50-georgi-malchev
https://www.iuvo-group.com/en/
https://www.similarweb.com
https://xplora.bg/strategy-development/usloviya-za-uspeshen-marketing
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-3/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-4/
https://jonahberger.com/the-catalyst-resources/
https://www.linkedin.com/pulse/колко-елемента-от-stepps-модела-ви-трябват-georgi-malchev/
https://xplora.academy/course/modul-1-osnovi-na-marketinga-s-georgi-malchev-2021/
https://stari-knigi.com/книги/хаотика-мениджмънт-и-маркетинг-в-епох/
https://xplora.bg/visual-content-development/kriptomneziya-vsichko-novo-e-dobre-zabravenoto-staro/
https://www.facebook.com/FounderInstituteSofia/
https://www.ozone.bg/product/zapochni-sas-zashto/
https://rocketfueluniversity.com
https://www.tbmagazine.net/statia/kakvo-e-marketing-i-zascho-khorata-ne-iskat-da-im-go-prichinyavat.html