Xplore Marketing – Еп. 30: Йордан Йорданов – Скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и още

В епизод 30 на Xplore Marketing гост е Данчо, който споделя добри практики и много примери за скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и услуги. Той има опит като групов digital marketing manager, във финтех компании, както и в българския стартъп Worddio – платформа за научаване на езици. Гостът има опит и със собствен бизнес в областта на дигиталния маркетинг.

В началото Данчо и Жоро обсъждат развитието на Worddio – приложение за над 30 езика, с акцент на развитието на продукта и на маркетинга на компанията – различни послания, различни криейтив решения, много guerrilla marketing (герила маркетинг) подходи. Данчо посочва на какъв принцип тестват и отхвърлят конкретни пазари, таргетирания, продуктови функционалности.

Данчо представя специфичното съдържание, което създават в приложението, по различни региони. Мениджърът в Worddio разказва какво предлагат на хората, които изпитват професионална нужда да научат нов език – както за индивидуални потребители, така и бизнес клиенти.

След това двамата обсъждат бизнес модела, стойностното предложение, таргет потребителите и разбира се – скалирането на iuvo, peer-to-peer lending компания. Ще чуеш за важността на data-driven подхода – как са валидирани маркетинг предположенията, какви са потребителските пътеки, кои са водещите USP-та. Двамата обсъждат ключовите подходи и аудитории, за които маркетолозите да работят. Ще разбереш и как Viber може да се използва за скалиране на един бизнес. Част от разговора е насочен към методите за ценообразуване на дигитална услуга на модел на subscription.

Трендът, който Данчо следва, засяга augmented reality, а най-ползваният подход от него е детайлно следене на конкурентите. Ще се запознаеш с няколко примера от опита на Данчо и Жоро за идеи, на база на поведението на потребителите в дигитална среда.

Конкретно в епизода ще чуеш

  1. Как Жоро Малчев в началото е бил част от стартъп идеята, която е в основата на Worddio и как идеята е прераснала в стартъп, създаден от Иван Манев
  2. Каква е концепцията на Worddio като начин за учене
  3. Каква е разликата като цели и нужди при учене на език между западноевропейските и ЦИЕ държави
  4. Каква нужда имат корпоративните клиенти по отношение на обучението на новите служители в компаниите си
  5. Как се ползват heatmaps за валидиране на маркетинг предположения за таргет потребители, нужди, поведение, дължина на потребителска пътека
  6. Как се определя дали нещо е маркетинг предположение
  7. За разликата между потребители, които вече ползват даден тип услуга, макар и на конкуренти, и широк таргет на база на демография и интереси
  8. Дали и кога се изчерпва даден формат на маркетинг комуникация
  9. Как се управлява LTV (lifetime value) на клиентите и се осигурява traction на стартираща идея или на стартъп
  10. Какво да предлагаме на power users
  11. Как геймификацията работи за финтех компания и за други компании
  12. Кои платформи осигуряват качествен трафик и каква е потребителската пътека за app installs (инсталации на приложения)
  13. Как споменаването на непопулярен термин в “Стани богат” може да доведе до неочакван пик на трафик към сайта към статия, насочена към дизайнери, които биха имали интерес да станат част от екипа
  14. Кои са източниците на топ трафик за app installs
  15. Какви ограничения има при измерване ефективността на кампаниите
  16. За ролята на визионера и на интегратора в една компания, и чие следва да е финалното решение

Ресурси

https://worddio.com
https://xplora.academy/course/brand-talks-2021/
https://www.linkedin.com/pulse/трите-подхода-за-успешен-маркетинг-50-georgi-malchev
https://www.iuvo-group.com/en/
https://www.similarweb.com
https://xplora.bg/strategy-development/usloviya-za-uspeshen-marketing
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-3/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-4/
https://jonahberger.com/the-catalyst-resources/
https://www.linkedin.com/pulse/колко-елемента-от-stepps-модела-ви-трябват-georgi-malchev/
https://xplora.academy/course/modul-1-osnovi-na-marketinga-s-georgi-malchev-2021/
https://stari-knigi.com/книги/хаотика-мениджмънт-и-маркетинг-в-епох/
https://xplora.bg/visual-content-development/kriptomneziya-vsichko-novo-e-dobre-zabravenoto-staro/
https://www.facebook.com/FounderInstituteSofia/
https://www.ozone.bg/product/zapochni-sas-zashto/
https://rocketfueluniversity.com
https://www.tbmagazine.net/statia/kakvo-e-marketing-i-zascho-khorata-ne-iskat-da-im-go-prichinyavat.html

 

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂

superHUMAN ИСТОРИИ

Image Item

Еп. 31: Благовест Йорданов - Процеси за управление на дигиталната инфраструктура

В епизод 31 на Xplore Marketing гост е Благо, с който ще поговорим за една от нашите любими теми - дигиталните данни, тяхното значение и използване.

Image Item

Еп. 30: Йордан Йорданов - Скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и още

В епизод 30 на Xplore Marketing гост е Данчо, който споделя добри практики и много примери за скалиране на маркетинга и продажбите на продукти и услуги.

Image Item

Еп.29: Байчо Георгиев: "Inbound маркетинг"

В епизод 29 на Xplore Marketing гост е Байчо, който споделя добри практики за B2C и за B2B маркетинга с акцент върху inbound маркетинга.

Image Item

Еп. 28: Биляна Славейкова - Бибонс - За дългосрочните инфлуенсър партньорства и още

В епизод 28 на Xplore Marketing Елена от Project Management екипа на Xplora, заедно с инфлуенсъра Бибонс си говорят за дългосрочните и устойчиви партньорства между бранд и инфлуенсър.

Image Item

Еп. 27: Лазар Радков - Маркетинг и комуникационни подходи, които ползва

В епизод 27 на Xplore Marketing гост е Лазар Радков - двигателят на Капачки за Бъдеще и Каузи бг. Лазар споделя най-приложимите маркетинг и комуникационни подходи, които ползва като работи с множеството аудитории - на живо и в социалните мрежи.

Image Item

Еп. 26: Андрей Бъчваров - Tрендовете в технологиите, как да тестваме и валидираме

В епизод 26 на Xplore Marketing гост е Андрей, който има огромен предприемачески опит - открива идеята и намира хората, които да я развият. Андрей има докторска степен в областта на IT и поставя голям фокус върху прилагането на AI за бизнес цели.

Image Item

Еп. 25. - Мъро Витанов (Мъро) - Защо TikTok е толкова успешна платформа

В епизод 25 на Xplore Marketing гост е Мъро, който е бил студент на Жоро Малчев. Мъро е съдружник в няколко компании, включително и Anomaly - агенция, която прави едни от най-успешните кампании в TikTok за брандове в България и региона.

Image Item

Ep. 24: Жюстин Томс - За блоговете и за подкастите

В епизод 24 на Xplore Marketing гост е Жюстин, която е едно от най-разпознаваемите лица в дигиталния маркетинг в България. Занимава се с дигитален маркетинг вече 25 години, има над 20 издадени книги, преподава в няколко университета ...

Image Item

Еп.23 - Стойне Василев - Пример за отличен контент маркетинг и имейл маркетинг.

В епизод 23 на Xplore Marketing гост е Стойне, който има за мисия да помогне на 1 000 000 българи да подобрят своите финанси.

Image Item

Еп. 22: Христо Хаджичонев - Прогнозен маркетинг и изкуствен интелект за маркетинг

В епизод 22 на Xplore Marketing гост е Христо, който има над 25 години опит в разработката на софтуер, включително за компании като Apple, HP, Experian и Anglo American.

Image Item

Еп. 21 Катя и Кристина: "Принципите и подходите за успешна комуникация"

В епизод 21 на Xplore Marketing гости са ни Кристина Крънчева, водещ международен консултант по бизнес етикет и поведение, и Катя Василева, любим водещ в Радио София. Двете споделят, в разговор с Жоро Малчев, за 257 podcast.

Image Item

Еп.20: Валерия Гущерова-Бойчева - "Маркетинг и корпоративна социална отговорност"

В епизод 20 на Xplore Marketing Валерия споделя, че в някои отношения България е няколко стъпки напред пред други държави в компанията. Ще чуеш как потребителите избират брандовете заради начина, по които ще се почувстват и ще покажат своите ценности.

Image Item

Еп.19 - Митко от DEV.BG: “IT събития и бранд позициониране в индустрията”

В епизод 19 на Xplore Marketing на гости ни е Митко Василев. Той е един от първите хора в DEV.BG, който заедно със своя екип е организирал над 800 събития с над 600 лектори и над 55 000 посетители (не уникални) за последните 6 години. 😉

Image Item

Еп. 18 - Ваня Ананиева - "Mаркетинг на каузи"

В епизод 18 на Xplore Marketing гост е Ваня, която има три магистратури в областите, в които работи, и е съдружник в езикови училища, агенция за преводи, уеб студио и две ескейп стаи. Заедно с Жоро Малчев си говорят за маркетинг на каузи.

Image Item

Еп.17 - Стела и Дени - "Как правилно да разказваме истории в дигитална среда"

В епизод 17 на Xplore Marketing Дени, Content Marketing and Creative Strategic Expert, и Стела, Senior Content Marketing и Creative Specialist, заедно с Ванката (съдружник и акаунт директор в Xplora) си говорят как правилно да разказваме истории и какъв tone of voice да изберем за бранда в различните платформи.

Image Item

Еп. 16 - "Трендове в дизайна през 2022"

В епизод 16 на Xplore Marketing Лъчо, Team Lead Design & Creative в Xplora, и Ванката( съдружник и акаунт директор в Xplora) говорят за трендовете в дизайна през новата година.

Image Item

Еп. 15 Деси Бошнакова - "Маркетинг и PR ръка за ръка”

В епизод 15 на Xplore Marketing Деси, създател на подкаста Бошлаф и гуру в PR областта, и Жоро Малчев говорят за маркетинг и PR по практичен начин. Двамата споделят много приложими подходи за успешни кампании и съдържание в социалните мрежи.

Image Item

Еп. 14 - "Контент маркетинг в недвижимите имоти"

В епизод 14 на Xplore Marketing Георги Янков, съдружник в Primo + и генератор на много съдържание, и Жоро Малчев говорят за добрите практики при планиране на каналите, създаване и разпространение на съдържание. Двамата обсъждат в детайл примери за тестове, валидиране и скалиране на успешно съдържание даже и за по-нишови аудитории, които са се самосегментирали.

Image Item

Еп. 13 - "Съвети за успешен employer branding"

В епизод 13 на Xplore Marketing Жоро Георгиев, създател на To The Top, и Жоро Малчев, който му е бил преподавател в магистратурата по рекламен мениджмънт в НБУ, говорят за добрите практики в изграждането и комуникирането на работодателска марка.

Image Item

Еп. 12 - "Как се организира най-голямата конференция за презентационни умения?"

В епизод 12 на Xplore Marketing Жоро и Борис Христов от 356labs говорят за презентационните умения. Първо, как се прави от нулата най-голямото в света събитие по темата - Present to Succeed, а след това - хакове за по-добро онлайн и хибридно презентиране.

Image Item

Еп. 11 - "Tенденции в дигиталния маркетинг през годината и как да ги приложим"

В епизод 11 на Xplore Marketing Ванката и Жоро си говорят за най-нечуваната 🙂 и уникална тема 🙂 :), която можеш да намериш в търсачката - трендове, или по-точно маркетинг трендове за новата година в дигиталното пространство. УАУ 🙂

Image Item

Еп. 10 - "Как да планираме, анализиране и оптимизираме маркетинг кампанията ни"

В епизод 10 на Xplore Marketing на гости ни е Здравко Минчев - изпълнителен директор на сладкарници “Неделя”. Заедно с Ванката си говорят за подхода, по който се планират и управляват месечните кампании за сладкарници “Неделя” и се валидира тяхното качество и ефективност.

Image Item

Еп. 9 - “Рамка на маркетинг стратегия, позволяваща гъвкавост в реализирането ѝ”

В епизод 9 на Xplore Marketing на гости ни е Младен Борисов - Head of Digital Marketing at ARC Academy. Младен е човек с дългогодишен опит като в оперативен, така и в стратегически план, натрупан работейки по много български и мултинационални проекта.

Image Item

Еп. 8 - “Бриф заданието - защо е важно и как то подобрява моя маркетинг”

В епизод 8 на Xplore Marketing Диди от Project Management екипа ни, заедно с Жоро, подхващат необятната тема за брифа в маркетинга и неговата важност.

Image Item

Еп. 7 - Говорим си с Иво и Ива за “PR в дигиталния свят”

В епизод 7 на Xplore Marketing на гости са ни прекрасните Ива и Иво, които са създатели на PR агенция “Идеас България” и са с дългогодишен опит в бранша. Имаме удоволствието те да са наши партньори и приятели, с които бихме споделили интересни истории и проекти.

Image Item

Еп.6 - "Правилни бизнес процеси чрез валидирана маркетинг информация"

В епизод 6 на Xplore Marketing на гости ни е Све, който заема позиция CEO на dev.bg, и в конкретика си говорим за нашия общ проект - Job Board за IT общността jobs.dev.bg.

Image Item

Еп. 5 - “Защо е важно да има интегрираност между маркетинг и търговския екип”

В епизод 5 на Xplore Marketing на гости ни е лъчезарната Милена, която заема позиция на Manager Sales Service в световния лидер на отоплителни тела - Viessmann.

Image Item

Ep. 04 - "Валидирани предположения и кампании с интересен край"

В епизод 4 на Xplore Marketing Кати, Social Performance Team Lead в Xplora, и Ванката, Partner & Account Director в Xplora, продължават темата от епизод 3 за хипотезите в маркетинга.

Image Item

Eп. 03 "Всичко в маркетинга е предположение"

В епизод 3 на Xplore Marketing Жоро и Ванката си говорят за хипотезите в маркетинга и колко е важно да имаме процес по тяхното валидиране. В това издание ще откриете много примери и добри практики от реални бизнес ситуации, в които Жоро и Ванката са попадали.

Image Item

Еп.2 "Свръхчовекът Георги Ненов"

В епизод 2 на Xplore Marketing гост ни е Жоро Ненов от Свръхчовекът (https://www.thesuperhumanpodcast.net/)

Открийте как съдържанието изгражда качествени взаимоотношения и как изграждането на органична аудитория помага за бизнеса или проекта ви.

Image Item

Еп. 1 - "Светлата и тъмна страна на маркетинга"

В Епизод 1 Георги Малчев (управляващ съдружник, Xplora BG) и Иван Пантелеев (съдружник и Account Director, Xplora BG) си говорят за светлата и тъмна страна на маркетинга. С този епизод даваме начало на серия от разговори, с които да споделим нашия прочит по конкретна тема и да дадем приложими съвети за маркетинга по разбираем, интересен и практичен начин.