Xplore Marketing Еп. 79: Алекс Граматиков „Mentor the Young – идея, даване на стойност, скалиране“
Алекс Граматиков е харизматичен млад човек, който заедно с екипа на Mentor the Young дава много стойност за младите професионалисти в България, а с това – и на компании, партньори и опитни ментори. Алекс и хората в екипа му всеки сезон развиват бизнес модела на платформата и стойността към таргет сегментите, надграждат маркетинг каналите и така привличат все повече младежи, ментори и партньори.
Ще чуеш детайлно от идеята, през старта, работата с патньори, процесите и много други неща от успешния маркетинг на платформата. Наслади се.
- За какво ще си говорим в епизода и кратката история на Mentor the Young – тримесечна менторска програма? Колко участници е имало във всеки сезон?
- За ролята на партньорите в платформата.
- За таргет аудиториите – започвайки с младежите и менторите. Как се кандидатства в програмата и защо младежите посочват конкретни свои цели?
- За осемте типа менторски отношения.
- Менторите са средно с 14 години опит – какво дава това за младежите?
- Какъв е бил Minimal Viable Product (MVP) на Mentor the Young и как е валидирана идеята
- Как стартира сезон 1 и какво валидира като таргет аудитории, партньори и интерес – 50 одобрени младежи, от таргет 10 и от 150 кандидати.
- Какво е запазено, какво е надградено – менторски модел, модел на matchmaking, бизнес симулации. Как работи алгоритъмът за препоръки при matchmaking?
- Какви са ключовите показатели за успех (KPIs)? Защо за поредна година има 91% удовлетвореност от процеса? Какви са въпросите в анкетата за удовлетвореност?
- За прилагането на OKR подхода при целеполагане на менторските двойки.
- За изключенията, които се правят при свързването на менторските двойки. Какви ментори има самият Алекс Граматиков?
- Кога няма match между ментор и младеж (тези 9% изключения) – на какво се дължи и как може да се управлява като процес?
- Как се популяризира Mentor the Young и как участниците стават посланици и комуникатори на бранда и инициативата?
- Какъв е процесът на интервюта и какво го прави скалируем, без да се влошава качеството?
- Двете неща, които търсят хората – новост и предизвикателства. Как това се прилага в Mentor the Young. Какъв е процентът на ментори, които повтарят програмата? Защо на всеки два сезона има промяна във визуалната идентичност на платформата?
- Кои са основните канали за комуникация? Как се развива общността?
- За важността на това хората да видят какво правят хора като тях.
- Какви са профилите на участващите като области на фокус и интереси?
- За събитията, бизнес симулациите и предизвикателствата в общността – какво е тествано, какво е валидирано и какво е променено.
- Как се планира една отлична презентация към стотици хора? Каква платформа се използва, как се планират отделните секции.
- За логос, патос и етос елементите в презентациите. За подхода преди, сега, бъдещето.
- За динамиката на презентациите.
- За новите и за допълнителните формати на събития за общността
- Тенденции и добри практики, които следи Алекс Граматиков. За идеята за колаборация между отделните менторски програми в България.
- Препоръчани ресурси за силата на менторството. Колко е важно да търсим менторство и да сме конкретни в това, което търсим?
- Какво да си вземете от епизода с Алекс Граматиков от Mentor the Young. Каква е визията за развитие на платформата? Каква култура полага усилия да развие екипа?
Ресурси:
https://www.mentortheyoung.com
https://www.colibri.bg/knigi/422/stiv-bidylf-vyzmyzhavane
https://www.malchev.net/kakvo-e-da-si-mentor-aka-mentoring/
https://www.ablebulgaria.org
https://www.facebook.com/aiesec.bg/?locale=bg_BG
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-18/
https://www.linkedin.com/pulse/промени-ме-ако-можеш-georgi-malchev/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-12/
https://forbesbulgaria.com/2020/04/27/какво-правят-хора-като-мен/
https://tuk-tam.bg
https://www.teenovator.bg