С напредването на месец ноември, някъде в периода между все по-популярния и у нас Хелоуин и вълнението за наближаващите Коледни и Новогодишни празници, все по-често започва да се говори за “Черния петък”. Любим на потребителите, посрещан с високи очаквания за продажби от търговците, Черният петък е страхотна възможност както за бизнеса, така и за крайните потребители.
Тенденцията към предимно онлайн пазаруване в този ден на годината диктува критичната роля на вашите дигитални рекламни кампании. Няма да ви лъжем – ако все още не сте изготвили стратегията си и не сте подготвили кампаниите си, закъснели сте. Но нищо не е изгубено.
Подготвили сме ви 8 практични съвета, които можете да приложите още днес, за да оползотворите оставащото време по оптимален начин и да се възползвате от ефекта на Черния петък.
1. Създайте усещане за неотложност/спешност
Черният петък е вълнуващ не само заради големите отстъпки. Вълнуващ е и заради усещането, че това е специална възможност, която получаваме един път годишно, от която трябва да се възползваме бързо, преди да са ни изпреварили или да е отминала.
– включете в текстовете и визиите на рекламите информация за това, че промоцията е валидна само за кратък период от време, че количествата са ограничени, както и фрази, които подтикват потребителите да побързат (“Побързайте”, “Не Губете Време”)
– добавете динамичен countdown брояч в Search рекламите си, отброяващ оставащото време до края на промоцията
– добавете countdown брояч и на уебсайта си
2. Budgets and bids
Не забравяйте да увеличите дневните си рекламни бюджети за дните на кампанията ви. Бъдете готови за засиления интерес от страна на потребителите, но и засилената конкуренция. Ако използвате manual bidding стратегия, актуализирайте bid-овете си, вземайки това предвид. Ако не разполагате с достатъчно голям бюджет, използвайте bid adjustments или ad scheduling, за да се подсигурите, че рекламите ви ще се показват в часовете, в които очаквате най-много потенциален трафик.
3. Използвайте специфични за този ден текстове и визии на рекламите си
- Създайте нови текстови рекламни карета и банери, специално за този ден:
– акцентирайте върху промоциите, които предлагате “
– включете фрази, свързани с ограничеността на артикулите
– добавете информация за това, че промоционалните условия изтичат съвсем скоро
– пренапишете Search Extension-ите, които използвате, така че и те да включват информация за промоциите (добавете Sitelinks към промоциите и най-търсените артикули, promotion extension, нови callout extension-и)
- Ако сте имали кампании за Черния петък предишни години, не забравяйте да прегледате и анализирате старите си реклами:
– какво е сработило
– има ли грешки, които не трябва да допускате отново
- Проучете какво правят конкурентите ви. По-атрактивни ли са техните реклами, и ако да – дължи ли се това на по-добра оферта или просто на по-добре представена оферта.
Допълнителен съвет от нас – подхождайте отговорно към текстовете на рекламите. Не обещавайте нещо, което не е истина. Не заблуждавайте потребителите с информация за намаления, които не са реални. Това може да ви изиграе лоша шега.
4. Добавете Promotion Extension към своите Search реклами
Promotion Extension-ите са чудесен и много ефективен начин да споменете за активните промоции по привличащ вниманието начин, като в същото време заобикаляте ограничението за брой използвани символи. А като бонус – extension-ът прави рекламите не само по-атрактивни за потребителите, но и за алгоритъма на Google.
5. Техническо подсигуряване
Не забравяйте да проверите дали:
– Системите ви са готови да поемат засиления трафик
– Имате човешки ресурс да поемете поръчките
– Логистика ви е съобразена с очаквания ръст в продажбите
– Наличностите ви не са ограничение, и ако са – системата ви ще отрази това
6. Предложете нещо повече на потребителите
Отстъпките и промоционалните оферти са чудесен стимул за покупка. Не забравяйте обаче, че на този ден потребителите са залети от подобни предложения и вашето не е единственото, което се бори да привлече вниманието им. Използвайте Черния петък, за да им предложите нещо повече от вашите конкуренти и да ги спечелите не само този ден, но и като бъдещи клиенти!
Ако имате възможност, им предложете нещо повече:
– Подарък
– Шанс да спечелят нещо
– Достъп до ексклузивни оферти или намаления при бъдещи кампании
– Код за отстъпка или безплатна доставка при следващо пазаруване
7. Ремаркетинг
Не забравяйте да обърнете внимание и на своите ремаркетинг кампании. Има много и различни стратегии за това как да подходите към ремаркетинг аудиториите си. Съветваме ви, ако използвате динамичен ремаркетинг, да тествате да го комбинирате със стандартна банер кампания, анонсираща промоционалната ви кампания за Черния Петък. По този начин ще достигнете до потребителите, които вече познават вашия бранд, информирайки ги за специалните оферти, от които могат да се възползват. Разбира се, има и много други различни подходи, които биха били успешни, за тях обаче се изисква малко повече време за предварително планиране и настройване.
8. Променете своя уебсайт
Тук идва моментът да се поучим от физическите магазини и да осъзнаем колко е важно да отразим промоционалните условия по атрактивен начин не само в рекламите, но и в вашия уебсайт.
Съветите по-долу идват с допълнителната уговорка, че изпълнението им изисква повече време и допълнителен ресурс от страна на програмистите ви или хората, които отговарят за вашия сайт:
– създайте специална landing страница, обединяваща вашите предложения за Черния Петък. Така бихте улеснили потребителите да достигнат по-бързо до желаното от вас действие, намалявайки стъпките в потребителската пътека, като едновременно с това бихте повишили quality score-а на рекламите си.
– убедете се, че рекламните ви послания съответстват с това, което потребителите ще намерят на вашия уебсайт. Не ги карайте да се лутат из сайта ви, за да открият предложенията, заради, които са избрали да кликнат върху вашите реклами.
– добавете отделна секция/отделен таб в главното менюто, водещ/а към страницата с офертите
– добавете информация на вашата заглавна страница,
– отразете намалението в цените, задрасквайки старата цена и при включване на новата или маркирайки процентната отстъпка
– добавате часовник с обратно броене (countdown), отброяващ края на промоцията
Ако сте намерили какво да си откраднете в последната минута на мача – запретвайте ръкави. А в коментар под поста във Facebook може да ни споделите как се подготвихте за Черния петък и колко време ви отне. 🙂
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂