Search Engine Optimization

Текущи проекта

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

SEO Audit

Защо е необходим SEO одитът?

SEO одитът е толкова необходим, колкото е необходимо да се планира дигитална стратегия за популяризирането на бранд. Без него не може, ако искаме търсачките да ни “харесват” и да класират сайта ни на по-предни позиции по конкретни ключови думи спрямо сайтовете на конкурентите.

SEO одитът представлява анализ чрез специфични дигитални инструменти и техники, които ни казват сайтът ни в какво състояние се намира, има ли много грешки за оправяне по кода или пък има твърде много страници, които имат малко или никакъв текст по тях. Чрез него можем да идентифицираме кои страници са твърде тежки и бавни – съответно и потребителите няма да изчакат да се заредят.

Процесът по SEO одит трябва да бъде стриктно планиран с конкретни стъпки и времеви периоди, в които ще се случват конкретните оптимизации.

SEO одитът засяга теми като:

 

  • Грешки по кода
  • Дължина на метаданните
  • Липсващи метаданни
  • Липсващи или твърде много линкове
  • Линкове от сайтове, водещи към страници от нашия сайт
  • Одит на sitemap-a на сайта
  • Изображения на сайта – размер, формати, проблемни и др.

Както и много други точки, през които минава SEO одитът, за да може да се анализира конкретно и правилно състоянието на сайта и да се идентифицират потенциални опасности, които ще накарат търсачките да не харесат сайта ни.

On-page SEO

SEO се дели на две основни подразделения – on-page и off-page, като в следващите редове ще разгледаме именно on-page SEO, което касае всичко, свързано с оптимизацията на сайта – скорост на страниците, код, Core Web Vitals, съдържание и метаданни.

Това е процес, който първоначално се извършва еднократно, за да се оптимизира целият сайт, и отнема различно време в зависимост от това колко голям е сайтът, който трябва да се оптимизира. Може да отнеме както 1 месец, така и повече от 6 месеца, ако сайтът е например онлайн магазин с хиляди продукти в него.

След като се направи първоначалната on-page оптимизация, трябва да се създаде и настрои процес за оптимизиране на всяка нова страница, която се създава в сайта, като това би включвало картинките, текстовете, метаданните и линковете. Този процес се прилага при всяка една нова страница в сайта и минимизира нуждата да се прави повторна мащабна on-page оптимизация след време.

Чрез on-page оптимизацията се цели да се изпълнят всички изисквания на търсачките за безопасност, бързина и потребителско изживяване, за да могат потребителите винаги да получават това, което са търсили в търсачките. Така те гарантират на своите потребители, че винаги ще получават релевантна информация тогава, когато я търсят.

В Xplora създадохме и прилагаме успешен on-page SEO процес за десетки наши клиенти, които се обърнаха към нас с молба да им помогнем в това направление на SEO.
Искате ли и вие да разберете повече за това какво включва нашият процес по on-page SEO и да ви помогнем да анализирате правилно и успешно вашия сайт?
Изпратете ни запитване и ние ще ви разкажем!

    Off-page SEO

    Този тип оптимизация касае линк билдинг стратегията, която трябва да се изгради и приложи с цел да се набавят качествени линкове от сайтове, които търсачките считат за авторитетни, за да може тези линкове да принесат част от авторитета на тези сайтове към вашия сайт. По този начин търсачките отчитат, че вашият сайт вероятно ще донесе стойност на потребителите, които биха влезли в него от линковете от другите сайтове, и му придават известна тежест, която се оценява според различни метрики от типа Domain Ranking, URL Rating, Website Authority и други подобни метрики.

    Off-page SEO стратегията се базира на много сериозни проучвания за намиране на правилните и авторитетни сайтове, които да публикуват линкове, водещи към вашия сайт. Това е процес, който отнема време, и в зависимост от целите, типовете линкове, които се търсят, или нишата, в която трябва да бъдат сайтовете, от които се целят линкове, може да отнеме между 6 и 12 месеца.

    Търсачките отчитат за различно време новите линкове. Имали сме както случаи, в които до 1-2 месеца биват отчетени нови линкове и ниша, която не е конкурентна и е за по-малка държава като България, така и такива, в които отчитането им е отнело между 12 и 18 месецаза ниша, която е супер конкурентна и е в западна държава като например Германия.
    Затова не можем да потвърдим след какво време ще се отчетат новите линкове от търсачките, но пък имаме знанията и инструментите, с които да следим. 🙂

      В крайна сметка on-page или off-page да правя за сайта си?

      Всъщност въпросът не е дали да се фокусираме само върху едното или другото подразделение на SEO. Винаги on-page и off-page трябва да вървят ръка за ръка и да не се пренебрегва едното за сметка на другото.

      Нашият съвет е да се стартира едновременно както с планирането и извършването на on-page задачите, така и с планирането на правилната link building стратегия, a след като сме готови на 95% с on-page задачите, да започнем поетапно да прилагаме off-page стратегията. Разбира се, това е идеалният случай, който невинаги се получава поради ред причини и фактори, които влияят на бизнеса и нишата, в която се намира той, но се стремим (и според нас е редно) да се започва първо с оптимизирането на съдържанието и кода на сайта, за да може търсачките да започнат да го харесват възможно най-рано.