Хората си представят Facebook рекламата, като един голям търг, в който логично има както победители, така и губещи.
Победители бихме могли да наречем успешните рекламни кампании или съдържание, което определено е направило впечатление на потребителите и видимо се радва на голямо внимание сред тях. А истинските победители са компаниите, брандовете, продуктите и услугите, които са рекламирани.
Тук е важно да отбележим, че измерителите за успех могат да варират спрямо поставените предварително цели!
От другата страна са хората, които плащат за безумни реклами, правят неразбираеми Call to Action-ни, не изпипват copy-то докрай или дори допускат правописни грешки. Понякога се случва някой да не догледа нещо – надяваме се все по-рядко, а понякога – и някой да не си свърши работа. Но ние не разглеждаме тези случаи, защото сме сигурни, че не бихте искали да сте част тях, нали?
И ние така предположихме – искате да сте от печелившата страна! Винаги трябва да се стремим към това! А какво бихте могли да направите, за да създадете Facebook кампании, с които да завършите състезанието като шампиони и междувременно да спечелите много нови клиенти в този процес?
Анализ на 1400 успешни казуса от рекламни кампании демонстрира, че кампаниите с чисто емоционално съдържание се представят два пъти по-добре (31% срещу 16%) спрямо тези с рационално съдържание.
Затова, умният ход би бил създаването на рекламно съдържание, което да грабне и задържи вниманието на потребителите преди да продължат с километрите дневно скролване.
Чрез “подправяне” на вашите Facebook кампании с емоция на вкус и щипка тръпка можете да провокирате таргет аудитория ви да извърши действията, които сте си поставили за цел – ангажиране, клик или дори покупка.
Въпреки че има много съвети и хакове из мрежата по тази тема, в този блог пост сме подготвили няколко, които изглеждат наистина обещаващо. А, за да бъде още по-полезна за вас, сме подплатили част от тях и с реални примери от нашата практика в сферата.
Готови ли сте да спечелите състезанието с награда “вниманието и поведението на вашата таргет аудитория”? Да започваме с 12-те начина за прилагане на емоционален маркетинг при Facebook реклами!
1. Овладейте изкуството на FOMO (The Fear Of Missing Out)
Aко някога сте присъствали на събитие, защото сте си помислили, че може би ще се случи нещо страхотно, което не е за изпускане, то това най-вероятно се дължи на т.нар. The Fear Of Missing Out – страхът да не изпуснете нещо.
Как бихте се почувствали, ако всички ваши приятели излязат някъде, докато вие си седите у дома и има шанс изпуснете голямо забавление…?
Проучване сред милениалите, показва че средно 69% от хората биха изпитали FOMO, когато нямат възможност да присъстват на събитие, на което отиват техните приятели.
Можем със сигурност да обобщим, че като цяло хората се страхуват да останат без изумително преживяване.
“Искате ли да бъдете една крачка пред конкурентите си?” С помощта на този риторичен въпрос успяхме да вплетем FOMO при промотирането на годишната конференция “Успешни стратегии за електронна търговия” на Economedia, на които сме медиен партньор. Споменахме и ограничения период от време, в който човек може да се възползва от предложението, за да засилим още повече емоционалната нотка при рекламата.
Как да се възползвате от FOMO във вашите Facebook реклами:
- Споменете броя на хората, които вече са се доверили на вашия продукт или услуга.
Именно това включихме и в комуникацията на iuvo. ⬇️
- Задайте въпрос, често риторичен такъв, намеквайки, че потребителят може би ще изпусне чудесна възможност.
- Накарайте читателя да почувства, че съществува очарователна общност, от която все още не е част.
- Обявете в рекламата, че офертата е за ограничен период от време.
2. Предизвикайте вълнение
Вълнението е известно със способността си да увеличи импулсивността на хората и да ги накара да действат по-бързо. В състояние на вълнение или възбуда, хората мислят и се държат съвсем различно. Емоционалните състояния до известна степен имат превес над рационалното мислене.
В този ред на мисли, ако успеете да развълнувате потребителите чрез рекламното си послание, те много по-вероятно биха извършили действие, въз основа на моментното си състояние.
Като тук говорим за „отключване“ поведението на потребителите, или т.нар. triggers, а не за финалното действие по фунията. Самата тя може да е достатъчно дълга или с логичен процент на отпадане на онлайн или офлайн конверсия.
Също е важно да отчетем, че вълнението би работило най-добре и най-осезаемо за стоки и услуги, които не изискват прекалено много време за обмисляне на покупката. С други думи бихме си купили вкусен бургер, защото са ни потекли лигите пред екрана, но за съжаление няма да постигнем същия резултат и при промотирането на най-новия модел на Audi.
П.П.: Уточняваме, че говорим само за покупката, мечтите по Audi-то оставяме без коментар.
Ето няколко съвета за създаване на реклами във Facebook, предизвикващи вълнение:
- Използвайте ярки цветове в дизайна на рекламните си визии.
- Включете изображение, което показва вълнение.
- Уверете се, че съдържанието ви е наистина интересно за целевата аудитория.
- Включете отстъпка, която да направи офертата ви неустоима, ако има такава.
3. Стимулирайте любопитство
Формулата за създаване на любопитство е проста: попитайте хората завладяващ въпрос или им разкажете хубава история и оставете най-добрата част недовършена. Така например при линк постове можете да накарате потребителите да последват линка, където ще ги очаква отговорът (но и не само 😀 ). Причината за това е, че хората имат естествена тенденция да свързват точките и да откриват отговорите. За тях ще бъде трудно да се противопоставят на желанието си да видят какво се крие “от другата страна” и това ще резултира в клик върху вашата Facebook реклама.
Именно това беше и целта, която си поставихме с това заглавие на блог поста ни. А дали сме успели да стимулираме вашето любопитство? Ако сте стигнали чак до тези редове, със сигурност е така!
4. Правете хората щастливи
Маркетингът на щастието (The Marketing of Happiness) може да работи особено добре за вашата Facebook стратегия. Постове с хора, които се забавляват и се наслаждават на вашия продукт много вероятно биха породили подобно позитивно усещане и у потребителите, които все още не са имали досег до него. Какъв по-добър начин да представим една Activia от това?
Има три основни тактики, чрез които бихме могли да използваме емоцията на щастието при Facebook реклами:
- Ярко оцветен рекламен дизайн
- Включване на рекламно изображение с усмихнати хора
- Използване на прилагателни и глаголи с положително усещане
5. Предложете надежда за по-добро утре
Всички се надяваме, че ще бъдем по-хубави, по-умни, по-забавни, по-… Това е и една от причините да купуваме нови неща – за да подобрим живота си. Когато създавате „вдъхваща надежда“ реклама във Facebook, предложете и решението, чрез което потребителите да достигнат до “по-доброто бъдеще”. Ако например обещаете да удвоите приходите на дадена компания, бъдете ясни как точно ще го направите. Повече хора се надяват да станат и по-богати. Или това сме само ние? 😀
В публикациите си за iuvo, често си позволяваме да предложим възможност за по-добро и финансово обезпечено бъдеще. Разбира се, на лице е и начинът как да го постигнат, а именно – iuvo.
6. Научете се да боравите с негативни чувства
Реклама във Facebook, предизвикваща негативни чувства, не винаги е лошо нещо. Особено ако първоначално породи негативни мисли, а след това предложи решение, което да ви развесели. Но със сигурност не е добре да прекалявате с негативизма в споделяното от вас съдържание.
Изследване на учените от университета „Станфорд“ и „Университета в Тел Авив“ показва, че малки дози от леко отрицателна информация всъщност могат да засилят положителното впечатление на потребителя за даден продукт или услуга. Ключът към успешните Facebook реклами може да се крие във включването на точното количество негативност.
Ето как да използвате отрицателните чувства за положителни цели във вашите Facebook реклами:
- Уловете вниманието на аудиторията си с отрицателно заглавие.
- Позволете на вашата аудитория да узнае за малък недостатък у вашия продукт. По този начин ще им демонстрирате, че дори и да не сте сред най-добрите, сте откровени и нямате тайни от тях.
- Припомнете на читателите отрицателен факт или ситуация, с която се сблъскват ежедневно.
Умението да боравите с негативни чувства би било от огромна полза и при възникването на непредвидени ситуации с възможни негативни последствия за бранда. Тук решихме да включим и един пример извън нашата практика, който бързо набра популярност и успя да измъкне KFC от доста деликатна ситуация. Със сигурност не е убягнал и на вас.
В случая KFC имаха смелостта да бъдат откровени “до болка” със своите потребители и успяха да измъкнат максимума позитиви от негативния развой на събитията.
В този момент и ние ще си позволим да използваме едно “FCK”, но редовете ни, преди да сте се разкоцентрирали и да сме изгубили вниманието ви, свършиха. Решихме да продължим с останалите 6 начина за прилагане на емоционален маркетинг при Facebook реклами в отделен блог пост, който ще можете да прочетете съвсем скоро. Очаквайте включване по темата!
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂