Голям брой от брандове в днешно време продължават да се концентрират върху създаването на фен база и достигането до целевите аудитории, но не толкова много всъщност полагат усилия да разберат какво е скрито за цифрите при анализ и как да се възползват от поведението на потребителите си. В повечето случай брандът има широка аудитория и тя съдържа множество различни хора с различни интерес, които индустрията нарича сегменти. Ако се опитаме да създадем профил на наш потенциален клиент, така нареченият “купувач”, тогава ще разберем, че в повечето случай ще стигнем до минимум три различни типове потребители и още толкова потенциални, всичките различни по между си. Взимайки предвид дадения инсайт, брандовете трябва да се научат не само да таргетират тези профили на потребители поотделно, но също и да представят философията си различно в зависимост от всяка под аудитория и да създават индивидуални пътеки на потребителите за тях. Помислете за клиентите на агенциите за недвижими имоти – някои купуват жилища веднъж в живота, други пък препродават и тов е част от бизнес модела им. Има хора, които живеят в близост до даден имот, в същия регион и такива, които се местят в други градове. Ще таргетирате ли всички от тях с еднакво послание? Или предпочитате да използвате една и съща пътека на потребителя за тези хора с толкова различна помежду си демография, мотивация и поведение? Ако приложите същия подход за голям ресторант – хората, работещи наблизо ще имат един профил, хората, които търсят някое уютно място за среща или вечеря ще имат втори профил на купувача, ако таргетираме чужденци, например, то ще създадем трети такъв и така нататък. Това са напълно различни таргет аудитории, които се нуждаят от различни подходи с цел комуникация с тях, както и от различно съдържание. Аудиторията, която посещава заведението ви на обяд, ще иска да знае какво обедно меню предлагате и ще очакват да го видят до 11:30 часа, докато сегментът с чужденците трябва да бъде достигнат със съдържание на английски език, както и с предишни препоръки на потребители. Като първоначално разделите таргет аудиториите си на сегменти и след това създадете ясна пътека на потребителя, за всеки един сегмент, то брандът ви ще има конкретен модел на поведение и ще увладее силата да достига до различните целеви аудитории, произвеждайки устойчиви и проследими резултати. И най- важното е, че значително ще успее да увеличи ангажираността на потребителите си и тяхната лоялност към бранда.
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂