В тези статии ти представяме обобщено какво споделиха професионалисти от 34 агенции от цял свят, които са част от Community International – трендовете, предизвикателствата и възможностите пред маркетинг и комуникационните агенции и техните клиенти. Надяваме се първата част да ти е била полезна – акцент на стратегия, AI и данни. Тук ще откриеш как да отчитаме бизнес модела на клиентите и модела на TikTok.
Xplora е българската агенция, която е член на Community International – една от най-големите организации за независими агенции, предимно от Европа. Годишното събитие беше в Рига, а представител на Xplora беше Ванката – съдружник и Chief Dynamics Officer.
Отчитане на бизнес модела на клиента
Акцент беше създаването и прилагането на структура на оферта, която да отговаря на целите пред нас и бизнеса. Най-голям потенциал и пропуск, който отчетохме от агенциите, беше дали има достатъчно мислене на бизнес ниво. Повечето агенции продават това, което имат – все пак говорим за сектор услуги. А не това, което е необходимо на клиента.
Това беше демонстрирано и в серия от симулации, които бяха проведени, плюс реален business case с клиент от Франция. Едно от най-важните умения на една агенция е да има ресурса от услуги/екипи и правилното прилагане на типа услуги и реклама, които да отговарят на целеполагането.
Това умение изисква познания по изграждане на стратегии, правилно офериране и управление на проекти. В секцията на детайлните ни case studies ще откриеш точно това – стратегия – сектор, евристика в сектора, конкуренция, стартова ситуация. Показваме ти какъв подход сме избрали по отношение на кампании, канали и формати. А накрая и с детайлни резултати.
Това е и ключовият модул, който ние преподаваме като masterclass в Xplora Academy – “Планиране и управление на маркетинг бюджети”. Тук се видя, че агенциите имат много качествени криейтив специалисти и потенциал за подобрение на бизнес мисленето от гледна точка на управление на акаунти.
Смяна на консумацията на съдържание (и влиянието на TikTok)
Хората консумират все повече съдържание с човешки облик, в което ключова роля нямат логото или продуктът, а човекът. Това създава предпоставки агенциите да са по-фокусирани върху намирането на таланти или създаването на среда в компаниите, които да се “заснемат” с камера. Така се оказва, че копирайтърите не са зад лаптопа си, а зад телефон или друг апарат, с който да представят по-реална ситуация в по-реална среда. Това води до това, че компаниите:
- променят екипите си с нов профил хора или намаляват екипа си
- променят индустриите и профила на клиенти, които обслужват
- се адаптират и излизат от рамките на офиса си, стават по-динамични и част от физическото пространство на клиентите
Ето как подхождаме в TikTok като една от агенциите, които активно управляват кампании в тази мрежа. Ето и какво не можеш да рекламираш в TikTok.
PR фокус и работа с администрацията
Една от темите, която също ни направи впечатление, е и работата по държавни и общински проекти. Видяхме, че доста от агенциите разчитат на такива проекти.
От своя страна Xplora като агенция за интегриран дигитален маркетинг е изцяло фокусирана към частния сектор и това, заедно с агенциите от Румъния, Полша и Словакия, ни отличаваше спрямо другите агенции. Тема, която се надяваме с времето и с успокояване на политическите среди да се промени, за да може да дадем добавена стойност и в тези сектори.
Ванката проведе десетки разговори с хора от общността, където сподели за случващите се събития и успешни бизнеси в България. Част от акцентите бяха Balkan eCommerce Summit, Digital4, DigitalPro, както и успехът на редица български компании. Това отваря възможност все повече да даваме среда, в която бизнесите да имат по-голяма добавена стойност. Ето и няколко любими епизода от подкаста Xplore Marketing, които са с ключови професионалисти от тези компании, за които говорихме и на международния форум – Nitropack, Ebag, Key Academy, Appolica и други.
Ако искаш да видиш нашата презентация и допълнителни акценти от събитието, пиши ни в социалните мрежи (надяваме се вече да ги следваш и да ти даваме стойност) и ще ти изпратим повече детайли.
Скоро ще можеш да чуеш и видео дискусията между Ванката и Жоро, които обсъждат в по-свободен стил събитието.
Нямаме търпение за следващата ни среща с Community International, където да продължим да споделяме за добрите практики, идващи от България.