Xplore Marketing – Еп. 119: Николай Цонов – “Маркетинг на спортни стоки. Потребители, стойностно предложение и ценности”
В този епизод те срещаме с Николай Цонов – изпълнителен директор на най-големия търговец на спортни стоки в България, продаващ по над 2 000 000 артикула годишно и имащ над 700 000 посещения месечно на сайта си. Ще чуеш за потребителските пътеки и изживяването в спорта и маркетинга на спортни стоки. В епизода се покрива темата за избора на пост, за различните мотиватори и как един бизнес може да е за пример.
Ще ти е интересно да чуеш и визията и примерите на Николай Цонов за ползването на AI в маркетинга.
В епизода ще чуеш:
- За какво ще говорим в епизода?
- За историята на Sport Depot.
- Визия за развитие на бизнеса. Каква е спецификата на отделните пазари?
- За микса на продажби на компанията и за сегмента на спортните стоки.
- За спорта в живота на хората. За мета навиците, свързани със спорта.
- Какви са социалните мотиватори при спорта? На какво спортът учи хората?
- Как хората откриват своя спорт? Ролята на личностния профил при избора на спорт.
- Спортът, разказан през житейски ситуации в различна среда.
- Какъв тип хора като ниво на напредналост какъв тип продукти купуват?
- Как потребителите откриват разликата между отделните продукти? Как представяме като бизнес разликата в класовете на продуктите?
- За ролята на комуникацията и консултацията към потребителите – за болките, които хората не осъзнават.
- За клъстерите микромоменти в спортните стоки – как се управлява клъстера I Need Some Ideas. Как работи асортиментът в този клъстър?
- За брандовете и тенденцията за engaging brands. Ролята на изживяването в търговията.
- За емоционалните мотиватори и за каузите, които брандът Sport Depot подкрепя.
- За отговорността на един бизнес да е пример в индустрията си.
- Историята на едно мотивиращо видео, което е впечатлило маркетинг екипа на Nike.
- Как Sport Depot подкрепят училищата? Как се създават успешни публично-частни партньорства?
- За посланията към младите хора, които са за пример.
- За бизнес модела на Sport 2000, от което е част Sport Depot.
- Защо онлайн магазинът на Sport Depot е водещ в групата на Sport 2000 и има месечен трафик над 700 000 души?
- За програмата за лоялност и плановете за развитието ѝ.
- За връзката на онлайн магазин и физически магазини и как се управлява клиентското изживяване.
- За ролята на AI в бъдеще и конкретно как компанията ползва AI за специфични продукти. За ролята на хората и контекста.
- Предизвикателствата на маркетинга чрез ситуациите при маркетинг на бельо.
- Защо ресурси от Николай Цонов?
- Какво да си вземете от епизода?
Ресурси:
https://www.linkedin.com/in/nikolay-tzonov-49a6a834/
https://www.sportdepot.bg
https://xplora.academy/moduli
https://xplora.bg/content-marketing/kakvo-e-messy-middle/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-34/
https://www.campaignlive.co.uk/article/why-cosabella-replaced-its-agency-ai-will-go-back-humans/1427323
https://locus-publishing.com/?s=маркетинг+4.0
https://xplora.bg/news/human-digital-i-izmervane-na-realni-rezultati/
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂