Xplore Marketing – Еп. 121: Светозар Георгиев – “Позициониране – как влияе, как се планира, как се управлява”

В този епизод те срещаме със Светозар Георгиев – едно от ключовите имена в предприемаческата инфраструктура в България и региона. Ще научиш през опита на Зарко, както е известен Светозар, много за добрите практики при позиционирането на една компания. Покриваме теми като това как се избира категорията, в която се позиционираме и как този избор влияе на целия бизнес и на маркетинга. И разбира се, дали и кога променяме категорията, в която оперираме.

В епизода ще чуеш:

  1. За какво ще говорим в епизода – позиционирането на една компания.
  2. За прехода от финанси към маркетинг.
  3. За старта му в маркетинг агенция, преди да стартира в ИТ компания.
  4. За предложението, което е довело до уволнението в компанията.
  5. За отговорностите му при старта на Telerik – финанси, маркетинг, правни въпроси.
  6. За избраната диференциация при позиционирането на Telerik.
  7. За маркетинг дейноститe, пречупено през разликата между продуктови мениджъри и пърформанс маркетинг екип.
  8. За двете различни таргет аудитории и техния жаргон.
  9. За ролята на позиционирането при стартъп и scaleup компаниите – защо често тези компания бъркат в Go to Marketing и постигането на реален Market Fit?
  10. Какво включва “стартъп библията”, която прилагат в Eleven – водещ фонд за дялови инвестиции?
  11. Защо трябва да “влизаме няколко нива надолу”, когато правим таргет персони?
  12. Конкуренцията, но дефинирана като “заобиколния начин”, по който таргет потребителите в момента решават своятa нужда.
  13. Грешка при ценообразуването в Telerik, която илюстрира как то влияе на позиционирането.
  14. Какво комуникира към клиентите избраната от нас категория? С детайлни примери.
  15. За процеса на валидация на реален market fit – чрез фактология от клиента за реални действия.
  16. За schemas в маркетинга и в позиционирането.
  17. Кога правим pivot и реално сменяме позиционирането – с пример на база на пазарна тенденция?
  18. Най-отчетливият тренд – търсене на product market fit колкото може по-бързо.
  19. За AI тренда и компаниите – feature или платформа? Четирите сегмента, върху които се фокусират от Eleven.
  20. Какви ресурси препоръчва съоснователят на Telerik и партньор в Eleven?
  21. Какво да си вземете от епизода?

Ресурси:

https://www.linkedin.com/in/svetozar-georgiev/
https://www.aubg.edu
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-106/
https://www.aprildunford.com/books
https://elevencapital.bg
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/
https://xplora.bg/strategy-development/top-5-nai-chesto-dopuskani-greshki-pri-brifirane/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-18/
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:linkedInArticle:7170347955395268608/
https://zaednovchas.bg
https://xplora.academy
https://www.amazon.com/Hooked-How-Build-Habit-Forming-Products/dp/1591847788
https://www.linkedin.com/pulse/ъъъъ-или-еха-е-по-добре-georgi-malchev/
https://www.amazon.com/Monetizing-Innovation-Companies-Design-Product-ebook/dp/B01F4DYY1I

Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂