Xplore Marketing – Еп. 109: Любо Аламанов – „Халюцинациите, комуникациите, изкуствения интелект, отговорността“
В този епизод те срещаме с Любо Аламанов – съдружник в Site Media, любител на фантастиката и съосновател на Център за анализи и кризисни комуникации. Любо е сред най-известните лица в корпоративните комуникации и връзките с обществеността в България.
В епизода ще чуеш:
- Халюцинациите като креативна представа за вероятности и реалности.
- За опита на Любо в computer science, преподаването, комуникациите. Синтезирано в „Аз съм Любо и се занимавам с комуникации повече от 20 години”.
- За опита на Site Media – как се е развивала компанията? Какво представлява новата услуга на агенцията Prospecting the Future?
- За търсенето на разширяването на полето на комуникации. И какви са комуникационните заплахи, които идват?
- За осъзнаването на разрушителния потенциал на комуникациите с дезинформация.
- Откъде тръгват конспиративните теории? Какво е свободата на словото и какво е правото на мнение? Дали голословното твърдение е право на мнение? Има ли нужда от възпитание да не се разпространяват лъжи?
- Как работят алгоритмите и за развитието на изкуствения интелект? За обучаването на алгоритмите сами да се обучават.
- За изкуствения интелект като инструмент или като враг.
- Какво е General-Purpose Technology – технологиите, които променят продуктивността?
- Какво ни дава научната фантастика – по примера на разказ за деградирала цивилизация поради задоволяване на всички физиологически нужди (“Задачата на Буридиан” от “Формула на невъзможното” на Евгений Войскунски, Исай Лукодянов)?
- Какво ни прави хора? Как може да се развие човечеството? Как ни помага фантастиката?
- За мисловните експерименти и за тези събития, които водят до промяна в хода на историята и на живота ни като индивиди.
- Защо изкуственият интелект все още не може да ни замести – хората са много силни по отношение на контекста на преживяното досега от нас.
- За халюцинациите на chatGPT и другите генеративни модели. За какво можем да го ползваме и с какво са различни от търсещите машини?
- За креативността и за инструментите, които ползваме. Защо е важно да можем да четем данните?
- Кое добавя стойност и за кое може да ни помогне AI в маркетинга и комуникациите?
- Как се променят комуникациите през последните години? За разбирането за бъдещето и за ESG. За хората и за управлението на промяната.
- За наградите за комуникации и защо добрите идеи се реализират в плодородна почва.
- За ресурсите в комуникациите – защо онлайн изданията в момента са отлично решение?
- За целта и за стратегията – защо Любо и екипът му посвещават много време в обсъждане с клиента каква е целта?
- За гъвкавостта при планиране на комуникациите. Детайлен пример от Любо за ревизиран подход за комуникации. Детайлен пример от Жоро за ревизирана концепция за игровизация за целите на employer branding.
- За свободата на словото и политиците. Дали политиците са готови за новите комуникационни заплахи?
- За идеята за звено за борба с дезинформацията.
- За хората, които харесват конспирациите.
- За отговорността, която носим. За социалното инженерство и за комуникационните заплахи.
- Пример с телефонните измами като комуникационна заплаха и как може да се управлява?
- За емпатията като ключов елемент при развитието на човечеството. За подсказките, които изкуственият интелект може да прави за развитието на всеки от нас.
Ресурси:
https://www.linkedin.com/in/lubomiralamanov/
https://www.facebook.com/lubomir.alamanov
https://sitemedia.bg
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-15/
https://insait.ai
https://www.ciela.com/zvezdnite-reyndzhari-robart-haynlayn.html
https://www.imdb.com/title/tt0182789/
https://bg.wikipedia.org/wiki/Краят_на_вечността
https://fs.blog/tgmm/
https://chitanka.info/text/30464-formulata-na-nevyzmozhnoto/8#textstart
https://www.ozone.bg/product/proektat-ave-mariya/
https://bg.wikipedia.org/wiki/Сънуват_ли_андроидите_електрически_овце%3F
https://www.imdb.com/title/tt0083658/
https://www.prnewsonline.com/
https://www.prweek.com/uk
https://mashable.com/
https://iccopr.com/
https://xplora.bg/uslugi/integriran-digitalen-marketing/faza-0/
https://forbesbulgaria.com/2023/07/21/дигиталната-стратегия-като-история/
https://bglobal.bg
https://www.facebook.com/Center.for.Analysis.and.Crisis.Communications/
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/
https://www.malchev.net/da_sprem_telefonnite_izmami/
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂