Xplore Marketing – Еп. 109: Любо Аламанов – “Халюцинациите, комуникациите, изкуствения интелект, отговорността”

В този епизод те срещаме с Любо Аламанов – съдружник в Site Media, любител на фантастиката и съосновател на Център за анализи и кризисни комуникации. Любо е сред най-известните лица в корпоративните комуникации и връзките с обществеността в България.

В епизода ще чуеш:

  1. Халюцинациите като креативна представа за вероятности и реалности.
  2. За опита на Любо в computer science, преподаването, комуникациите. Синтезирано в “Аз съм Любо и се занимавам с комуникации повече от 20 години”.
  3. За опита на Site Media – как се е развивала компанията? Какво представлява новата услуга на агенцията Prospecting the Future?
  4. За търсенето на разширяването на полето на комуникации. И какви са комуникационните заплахи, които идват?
  5. За осъзнаването на разрушителния потенциал на комуникациите с дезинформация.
  6. Откъде тръгват конспиративните теории? Какво е свободата на словото и какво е правото на мнение? Дали голословното твърдение е право на мнение? Има ли нужда от възпитание да не се разпространяват лъжи?
  7. Как работят алгоритмите и за развитието на изкуствения интелект? За обучаването на алгоритмите сами да се обучават.
  8. За изкуствения интелект като инструмент или като враг.
  9. Какво е General-Purpose Technology – технологиите, които променят продуктивността?
  10. Какво ни дава научната фантастика – по примера на разказ за деградирала цивилизация поради задоволяване на всички физиологически нужди (“Задачата на Буридиан” от “Формула на невъзможното” на Евгений Войскунски, Исай Лукодянов)?
  11. Какво ни прави хора? Как може да се развие човечеството? Как ни помага фантастиката?
  12. За мисловните експерименти и за тези събития, които водят до промяна в хода на историята и на живота ни като индивиди.
  13. Защо изкуственият интелект все още не може да ни замести – хората са много силни по отношение на контекста на преживяното досега от нас.
  14. За халюцинациите на chatGPT и другите генеративни модели. За какво можем да го ползваме и с какво са различни от търсещите машини?
  15. За креативността и за инструментите, които ползваме. Защо е важно да можем да четем данните?
  16. Кое добавя стойност и за кое може да ни помогне AI в маркетинга и комуникациите?
  17. Как се променят комуникациите през последните години? За разбирането за бъдещето и за ESG. За хората и за управлението на промяната.
  18. За наградите за комуникации и защо добрите идеи се реализират в плодородна почва.
  19. За ресурсите в комуникациите – защо онлайн изданията в момента са отлично решение?
  20. За целта и за стратегията – защо Любо и екипът му посвещават много време в обсъждане с клиента каква е целта?
  21. За гъвкавостта при планиране на комуникациите. Детайлен пример от Любо за ревизиран подход за комуникации. Детайлен пример от Жоро за ревизирана концепция за игровизация за целите на employer branding.
  22. За свободата на словото и политиците. Дали политиците са готови за новите комуникационни заплахи?
  23. За идеята за звено за борба с дезинформацията.
  24. За хората, които харесват конспирациите.
  25. За отговорността, която носим. За социалното инженерство и за комуникационните заплахи.
  26. Пример с телефонните измами като комуникационна заплаха и как може да се управлява?
  27. За емпатията като ключов елемент при развитието на човечеството. За подсказките, които изкуственият интелект може да прави за развитието на всеки от нас.

Ресурси:

https://www.linkedin.com/in/lubomiralamanov/
https://www.facebook.com/lubomir.alamanov
https://sitemedia.bg
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-15/
https://insait.ai
https://www.ciela.com/zvezdnite-reyndzhari-robart-haynlayn.html
https://www.imdb.com/title/tt0182789/
https://bg.wikipedia.org/wiki/Краят_на_вечността
https://fs.blog/tgmm/
https://chitanka.info/text/30464-formulata-na-nevyzmozhnoto/8#textstart
https://www.ozone.bg/product/proektat-ave-mariya/
https://bg.wikipedia.org/wiki/Сънуват_ли_андроидите_електрически_овце%3F
https://www.imdb.com/title/tt0083658/
https://www.prnewsonline.com/
https://www.prweek.com/uk
https://mashable.com/
https://iccopr.com/
https://xplora.bg/uslugi/integriran-digitalen-marketing/faza-0/
https://forbesbulgaria.com/2023/07/21/дигиталната-стратегия-като-история/
https://bglobal.bg
https://www.facebook.com/Center.for.Analysis.and.Crisis.Communications/
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/
https://www.malchev.net/da_sprem_telefonnite_izmami/

Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂