Xplore Marketing – Еп. 148 – Мария Тодорова: „Experiential marketing, международни пазари и инсайти“
В този епизод те срещаме с Мария Тодорова, която е управляващ съдружник в Next-DC – българска агенция, която има множество успешни кампании и работи активно на международния пазар. Ще чуеш много за инсайтите, отношения между бранд и агенция и потребителското изживяване.
В епизода ще откриеш ключови трендове, както и препоръчани ресурси на тема потребителско изживяване. Ще чуеш за някои успешни проекти и кампании и какво именно ги е направило такива – от инсайта през планирането до реализацията.
В епизода ще чуеш
- За опита на Мария – в какви агенции и с какви международни брандове е работила?
- Как се е родила идеята за агенцията Next-DC и за фокус върху experiential marketing?
- За значението на case studies и как те показват инсайта за даден проект или кампания.
- За проекта Museum of Less Ordinary – трилогията.
- За отделните поколения и за Gen Z – какви изживявания търсят.
- За ”трудните” моменти в кампаниите по примера на инсталацията на щанда за Twitter на DMEXCO – кинект инсталация на неголям щанд.
- Колко е важно да гледаме позитивно на всяка ситуация и критерият за успешност да ни е поведението на потребителите?
- Пример как да реагираме на ”трудните” моменти в кампании.
- Защо брандовете трябва да поемат рискове, за да имат успешни кампании?
- За основния таргет на един бранд и останалите аудитории.
- За откриването на таргет аудиторията и за експериментирането.
- Как да разберем дали имаме правилния инсайт на база на енергията на екипа?
- За фокуса към външните пазари и натрупването на опит и увереност. Кое помага и как влияят препоръките?
- За разликата между българските и западните агенции. За значението да можеш да поемеш ангажимент.
- За ролята на технологиите в потребителското изживяване.
- За отношенията между агенция и клиент. За предизвикателствата на ниво качество и цена. Какво означава “партньорски отношения”?
- За трендовете, които Мария следи, започвайки със социалната ангажираност.
- За опциите, които дава свободата и кампания, вдъхновена от правото на мнение и на свобода.
- За отговорността на брандовете да се променят и така да променят света.
- Какви ресурси за вдъхновение и добри практики препоръчва Мария от Next-DC?
- Pinterest като различна платформа.
- За отделните социални мрежи и трендовете в тях. За Alpha поколението и маркетинга. За мъжете и жените при вземането на решение.
- Какво да си вземете от епизода?
Ресурси
M. Todorova LinkedIn
Next-DC
Finlandia Museum Case Study
Generational Role in Digital Marketing
Heineken – The Better Halves Case Study
The Emotion of the Brand
This is Marketing
The Catalyst
Awwwards
The Webby Awards
Shapeshift Festival
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂