Xplore Marketing – Еп. 26: Андрей Бъчваров – Tрендовете в технологиите, как да тестваме и валидираме
В епизод 26 на Xplore Marketing гост е Андрей, който има огромен предприемачески опит – открива идеята и намира хората, които да я развият. Андрей има докторска степен в областта на IT и поставя голям фокус върху прилагането на AI за бизнес цели.
Двамата с Жоро обсъждат трендовете в технологиите, както и как да тестваме, валидираме и скалираме. Андрей сравнява метафорично бизнеса с функцитена един пълноценен човек – тяло, крака, ръце, витаминен баланс и т.н.
Андрей е инвестирал в e-sports reality show и споделя за потенциала на този сегмент. Той разказва и как е валидирал идеята, включително и чрез маркетинг директори на бързооборотни компании. Андрей споделя, че 1 милиард потребители са активни в e-sports и те са много фокусирани в средата, в която играят. Двамата обсъждат как e-sports ще промени маркетинг средата с акцент на високото ниво на ангажиране и детайлната статистика за всяко едно движение на мишката на всеки потребител. Андрей очаква в скоро време да се добавят и допълнителни усещания за всички сетива на потребителите. Като дългосрочна визия, той би искал хората да имат опция и да правят съответните действия в реалния свят, докато играят в дадена игра.
Гостът споделя за новия подход в маркетинга – при използване на Microsoft AI Builder, можеш да направиш модел на база данни, без да има нужда да си data scientist. Андрей разказва, че изкуственият интелект все още не сработва в General AI. Ще чуете, че вече сме достигнали ниво, при което изкуственият интелект може да обработи всяка неструктурирана информация. Според Андрей в един момент ще живеем във виртуален свят, доколкото компютрите помагат да се изражда изключително убедителна виртуална среда. Двамата обсъждат как Instagram, като вид СуперЕго мрежа е типичното място за изграждане на идеална виртуална идентичност.
Конкретно в епизода ще чуеш
- Има ли минуси на това да откриваш много възможности
- За ролята на прагматичните хора в реализирането и скалирането на една бизнес идея
- За ролята на soft commitment в работата с партньори
- За ролята на хората със знания в повече от една област
- За подхода на заместване на “едни очни ябълки” с други
- Какви предизвикателства да очакваме при развитие на AI
- Кой е спечелил битката за изкуствения интелект и защо
- Защо интерфейсът в един момент ще замести сетивата, които ползваме
- Как всеки от нас обучава алгоритмите
- Как да гледаме на данните
- Какви умения да развием в контекста на изкуствения интелект.
Ресурси
https://anthill.one
https://bica.services
https://rocketfueluniversity.com/rocket-fuel-book/
https://xplora.bg/uslugi/integriran-digitalen-marketing/faza-0/
https://iztok-zapad.eu/homo-deus-kratka-istoriya-na-badeshteto
https://www.imdb.com/title/tt0389860/plotsummary
https://www.washingtonpost.com/technology/2021/10/26/facebook-angry-emoji-algorithm/
https://www.linkedin.com/pulse/маркетинг-50-гъвкав-базиран-на-данни-georgi-malchev/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-15/
https://obsidian.bg/knigi/заразително/
https://jonahberger.com/the-catalyst-resources/
http://theleanstartup.com
https://iztok-zapad.eu/sapiens-kratka-istoriya-na-chovechestvoto
https://www.amazon.co.uk/Big-Data-Revolution-Transform-Think/dp/1848547927
http://book.mfordfuture.com
https://www.aisuperpowers.com
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-25/
https://xplora.academy/course/modul-3-marketing-5-0-2021/