Xplore Marketing – Еп. 35: Любомир Гетов – „Колко са различни различните поколения?“
В епизод 35 на Xplore Marketing гост е Любо, който беше един от най-харесаните от аудиторията лектори на Brand Talks 2021. Жоро беше куратор на програмата и водещ, а Любо говори за отделните поколения. Там в рамките на 20 минути Любо описа всяко поколение с 1 до 3 думи, а аудиторията от маркетинг професионалисти много хареса кратките описания и детайлните примери. В описанието на епизода можеш да намериш линк към лекцията на Любо по време на Brand Talks 2021, като специално за теб сме направили записа безплатен за гледане.
Любо и Жоро обсъждат сигналите в бизнеса и в маркетинга – как да ги отчитаме и можем ли “да понесем истината”.
След това продължават със спецификата на отделните поколения, като Любо дава пример за разликата в мотивацията и поведението на инженерите от поколение X и поколение Y. Ще запомниш кое поколение би отказало атрактивна работа с много командировки в страната, доколкото “Аз трябва да попитам жена си. Ще изпусна развитието на детето ми”. Ще се впечатлиш и за ролята на децата при покупката на диван за семействата от конкретно поколение. Ще чуеш и пример за препозициониран бранд за различни поколения.
Разбира се, ще чуеш за всяко едно от поколенията:
- Поколение Alpha – влиянието на инфлуенсърите при тях;
- Поколение Z – колко ключово е брандовете да са ангажиращи и какво е основното съдържание, което консумират;
- Поколение Y – основното поколение, на което маркетинг екипите искат да повлияят, как вземат решение, как подхождат в работата си и за какво харчат пари;
- Поколение X – личната свобода е ключова, ориентирани към брандовете и те също имат любим канал и начин на комуникация.
Разговорът е динамичен и ще чуеш много конкретна информация:
- Кое е важно за гостите в един бизнес хотел?
- Специфики на отношенията между собственици и екипи.
- За силата на моментите и как да управляваме пиковете и падовете, в т.ч. и хейт, от маркетинг гледна точка.
- Какви са рисковете да copy-paste подходите и комуникациите към всички поколения.
- Има ли разлика в отделните поколения в различните държави – за кои поколения, както и за кои локации.
- Защо има толкова много metal концерти в Европа.
- Кои поколения се вълнуват най-много от допълнителен ден отпуск, а не толкова от възнаграждението.
- При кое поколение половете са ключови при вземането на решения и следва да се отчита от маркетинг екипите.
- За ролята на обученията, за да могат екипите да имат обща когнитивна база – да осъзнаят и да имат обща терминология и подход към отделните поколения като съвместна работа и като подходи към таргет аудиториите.
- Кои поколения е най-вероятно да приемат данните от дигитална среда за релеванти.
- Как помага художествената литература за осмисляне на ценностната система на хората и на отделните поколения.
- Как да четем книги, за да са ни полезни.
Ресурси
https://www.apadvisers.net
https://www.tbmagazine.net/kolonkata-na-getov
https://locus-publishing.com/product/колонката-на-гетов/
https://xplora.academy/course/brand-talks-2021/lessons/video-9/
https://www.linkedin.com/pulse/моментите-в-маркетинга-как-да-ги-използваме-123-georgi-malchev/
https://bglobal.bg/104681-Цензурата-Тръмп-и-Таласъмите
https://locus-publishing.com/андре-агаси-най-голямото-ми-постижени/
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-5-0-за-технологиите-и-хората/
https://xplora.academy/course/modul-3-marketing-5-0-2021/
https://www.linkedin.com/analytics/post-summary/urn:li:linkedInArticle:6908441562209247232/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-29/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-10/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-30/
https://locus-publishing.com/product/предимството-на-интроверта/
https://locus-publishing.com/product/стратегията-син-океан-2/
https://locus-publishing.com/product/sin-okean-prehod-u-chan-kim-rene-mobornyo/