Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing – Еп.29: Байчо Георгиев: „Inbound маркетинг“

В епизод 29 на Xplore Marketing гост е Байчо, който споделя добри практики за B2C и за B2B маркетинга с акцент върху inbound маркетинга. Байчо е съосновател на 9 Academy – бизнес академия и устойчива общност от млади професионалисти, както и е CMO в българска компания, която е световен лидер в сектора си по отношение на софтуер за управление на зарядни станции за електроавтомобили.

В началото Жоро и Байчо обсъждат развитието на 9 Academy и USPs на академията – как общността на завършилите става част от стойностното предложение, и защо до сезон 6 на програмата не е ползвана платена реклама. Отначало фунията е била по-отворена, а сега организацията вече има много по-ясно стойностно предложение и маркетинг инструментариум.

Двамата обсъждат същността на inbound маркетинга – подходът да правим продукта и услугите ни разпознаваеми, така че и потребителите сами да потърсят съответния бизнес – те сами изтеглят полезната за тях информация и подават запитвания.

Байчо споделя, че компанията Ampeco е все още в learning фазата за своите потребители – какви са нуждите, колко е дълга потребителската пътека, кое съдържание на коя фаза е най-полезно за придвижване до следващата фаза. Байчо говори и за ключов подход при B2B маркетинга, без който е почти невъзможно да има успешен маркетинг.

Ще ви е интересно да чуете защо на лайф чата на сайта на Ampeco отговаря маркетинг екипа, а не представители на търговския екип – така от маркетинга имат реална обратна връзка от реални потребители. Разбира се, използват и много други инструменти за осмисляне на поведението на потребителите.

Жоро и Байчо обсъждат и връзката на inbound и outbound marketing и защо само единият подход не работи. Байчо акцентира на огромното значение на сайта с всичките му елементи като пътеки, лендинг страници, CTA (call to action). Ще чуете в детайл и подходи за качествени MQL (маркетинг квалифицирани запитвания). Двамата разсъждават и маркетинг критериите за отлична оценка на конкурса Сайт на годината – Жоро акцентира на ясните цели за типовете таргет потребители, Байчо – на маркетинг автоматизациите, а двамата – на важността на планиране в един сайт как потребителите да могат да оставят ясни сигнали, на база на които може да действат маркетинг и търговските екипи.

Конкретно в епизода ще чуеш

  1. Какви маркетинг инструменти ползва компания, която е лидер в световен мащаб
  2. Колко време отнема тестването и валидирането на пазар като САЩ
  3. Работещи подходи за осигуряване на квалифицирани маркетинг запитвания (MQL)
  4. Как да научите много полезна информация на база на маркетинг критериите за Сайт на годината и сайтовете финалисти в съответните категории
  5. Кои функционалности на Hotjar са най-полезни
  6. Как и защо сайтът на 9 Academy е толкова добре оптимизиран за търсещите машини (включително и за имената на лекторите, сред които е и Жоро Малчев)
  7. Колко често от екипа на Байчо правят анализ на маркетинг данните, както и на запитванията
  8. Трендовете, които Байчо следи и ползва все по-активно, сред които със сигурност са и маркетинг автоматизациите и data enrichment решения
  9. За важността на имейл маркетинга в B2B маркетинга

Ресурси

https://www.ampeco.com
https://9academy.com
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-23
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-5/
https://xplora.academy/course/modul-5-content-marketing-2021/lessons/modul-5-preview-6/
https://xplora.bg/strategy-development/5-fazi-na-savremenna-potrebitelska-pateka/
https://bgweb.bg
https://www.hotjar.com
https://xplora.bg/uslugi/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-24
https://www.masterhack.bg/home
https://mastersofscale.com

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂