Xplore Marketing – Еп.29: Байчо Георгиев: „Inbound маркетинг“
В епизод 29 на Xplore Marketing гост е Байчо, който споделя добри практики за B2C и за B2B маркетинга с акцент върху inbound маркетинга. Байчо е съосновател на 9 Academy – бизнес академия и устойчива общност от млади професионалисти, както и е CMO в българска компания, която е световен лидер в сектора си по отношение на софтуер за управление на зарядни станции за електроавтомобили.
В началото Жоро и Байчо обсъждат развитието на 9 Academy и USPs на академията – как общността на завършилите става част от стойностното предложение, и защо до сезон 6 на програмата не е ползвана платена реклама. Отначало фунията е била по-отворена, а сега организацията вече има много по-ясно стойностно предложение и маркетинг инструментариум.
Двамата обсъждат същността на inbound маркетинга – подходът да правим продукта и услугите ни разпознаваеми, така че и потребителите сами да потърсят съответния бизнес – те сами изтеглят полезната за тях информация и подават запитвания.
Байчо споделя, че компанията Ampeco е все още в learning фазата за своите потребители – какви са нуждите, колко е дълга потребителската пътека, кое съдържание на коя фаза е най-полезно за придвижване до следващата фаза. Байчо говори и за ключов подход при B2B маркетинга, без който е почти невъзможно да има успешен маркетинг.
Ще ви е интересно да чуете защо на лайф чата на сайта на Ampeco отговаря маркетинг екипа, а не представители на търговския екип – така от маркетинга имат реална обратна връзка от реални потребители. Разбира се, използват и много други инструменти за осмисляне на поведението на потребителите.
Жоро и Байчо обсъждат и връзката на inbound и outbound marketing и защо само единият подход не работи. Байчо акцентира на огромното значение на сайта с всичките му елементи като пътеки, лендинг страници, CTA (call to action). Ще чуете в детайл и подходи за качествени MQL (маркетинг квалифицирани запитвания). Двамата разсъждават и маркетинг критериите за отлична оценка на конкурса Сайт на годината – Жоро акцентира на ясните цели за типовете таргет потребители, Байчо – на маркетинг автоматизациите, а двамата – на важността на планиране в един сайт как потребителите да могат да оставят ясни сигнали, на база на които може да действат маркетинг и търговските екипи.
Конкретно в епизода ще чуеш
- Какви маркетинг инструменти ползва компания, която е лидер в световен мащаб
- Колко време отнема тестването и валидирането на пазар като САЩ
- Работещи подходи за осигуряване на квалифицирани маркетинг запитвания (MQL)
- Как да научите много полезна информация на база на маркетинг критериите за Сайт на годината и сайтовете финалисти в съответните категории
- Кои функционалности на Hotjar са най-полезни
- Как и защо сайтът на 9 Academy е толкова добре оптимизиран за търсещите машини (включително и за имената на лекторите, сред които е и Жоро Малчев)
- Колко често от екипа на Байчо правят анализ на маркетинг данните, както и на запитванията
- Трендовете, които Байчо следи и ползва все по-активно, сред които със сигурност са и маркетинг автоматизациите и data enrichment решения
- За важността на имейл маркетинга в B2B маркетинга
Ресурси
https://www.ampeco.com
https://9academy.com
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-23
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-5/
https://xplora.academy/course/modul-5-content-marketing-2021/lessons/modul-5-preview-6/
https://xplora.bg/strategy-development/5-fazi-na-savremenna-potrebitelska-pateka/
https://bgweb.bg
https://www.hotjar.com
https://xplora.bg/uslugi/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-24
https://www.masterhack.bg/home
https://mastersofscale.com