Xplore Marketing Еп. 64: Юлиан Добрев „Как да правим маркетинг проучвания“
Юлиан е създател и директор анализи в BluePoint (BluePo!nt) – компания с над 27 години опит в маркетинговите изследвания. Той е част от журито на Effie Awards – награди за ефективност на маркетинг кампании от 11 години. Сред клиентите на компанията са УниКредит Булбанк, Econt, Primex, Address и други.
В епизода ще откриеш много конкретни съвети как да подхождаш при планиране на стартирането на нови продукти и услуги, подходи към нови аудитории, специфики на конкретни сегменти. И разбира се – за значението на приложимите прозрения за успешния бизнес и за ефективни маркетинг кампании.
Ето какво ще ти е интересно в епизода:
- Какъв е опитът на Юлиан в маркетинг проучванията и какво награждават Effie Awards?
- Какво е различно сега в маркетинг проучванията спрямо преди няколко години – конкретни въпроси спрямо широкоформатни изследвания?
- Какви знания Юлиан предава на студентите и защо те са ключови – каква е голямата картина и как да подходят при анализа?
- Примери за конкретни проучвания и защо те са важни за възложителя на съответното проучване, т.е. какъв проблем са търсели да решат.
- Проучванията в реално време – защо се търсят с конкретни примери?
- Каква е дефиницията за “качество” в отделните категории и как това се изследва, за да доведе до приложими прозрения – за вода, телефони, мебели и други?
- За разликата между общите послания и диференциращите послания.
- Неочевидни въпроси и свързаните с тях инсайти, в частност “оттегляне от дългосрочност на употреба”, жизнения цикъл на потребителите, семейното гнездо и други.
- За потребителските нужди и стойностното предложение.
- За клъстерите потребители при проучванията и как да определим кои параметри да използваме при дефинирането им.
- За количествените и качествените проучвания и кога кои да ползваме, или в каква комбинация.
- Какви инсайти да търсим и как да ги откриваме? Детайлен пример с бензиностанции и конкретни нужди и как обективизираме решаването на нуждата. Пример със сладката захар.
- Примери за кампании, стъпили върху отлични инсайти за отделните аудитории.
- Да даваме ли на потребителите разнообразие и как да използваме дълбочинните интервюта за извличане на приложими прозрения?
- Потребителите лоялни ли са на брандовете и какво правят промоциите при рационализирането на избора. Контекстите, в които са потребителите. Празниците променят ли поведението на хората и в каква посока?
- Препоръчани книги от Юлиан и да как извлечем стойност от тях. Книги за маркетинг, историите на брандове и автобиографии.
Ресурси:
https://bluepoint.bg/
https://www.effiebulgaria.org/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-22/
https://xplora.academy/lektori
https://xplora.academy/modules/kursove-uspeshen-marketing-v-digitalnata-era
https://www.book.store.bg/p32490/haotika-menidzhmynt-i-marketing-v-epohata-na-turbolentnostta-filip-kotlyr-dzhon-kaslione.html
https://locus-publishing.com/product/%d0%bc%d0%b0%d1%80%d0%ba%d0%b5%d1%82%d0%b8%d0%bd%d0%b3-4-0/
https://locus-publishing.com/product/%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3/
https://xplora.bg/strategy-development/rolqta-na-pokoloeniqta-v-digitalniq-marketing/
https://xplora.bg/en/podcasts/xplore-marketing-episode-10/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-34/
https://xplora.academy/kurs-povedenie-na-potrebitelite
https://www.capital.bg/event/231-ecommerce-and-retail-summit/
https://m.helikon.bg/119051-60-%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-60-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%82%D0%B8.html
https://locus-publishing.com/product/%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%BE-%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BC%D0%B5/
https://vakon.bg/%D0%B2%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BB%D1%8A%D0%B6%D0%B0%D1%82/
https://obsidian.bg/knigi/that-will-never-work/
https://mixergy.com/