Xplore Marketing Еп. 92: Никола Томов „Тайните на успешния маркетинг на Proof Nutrion“
В този епизод ще откриеш много приложими подходи и детайлни примери за избор на пазарна ниша и таргет потребители. С Никола покриваме много теми – от стойностно предложение и валидирането му, през бизнес модел до конкретни подходи и тактики за успешен маркетинг. С много примери за онлайн магазин, персонални услуги и подкаст.
Представяме ти епизод, който ще ти е полезен, ако си в силно конкурентна ниша, или в изцяло нова ниша. 🤩 Никола и Жоро споделят много допълнителни ресурси, с които да надградиш за споделените добри практики и идеи.
В епизода ще чуеш:
- За Никола и за какво ще говорим от много опции – подкаст, онлайн магазин, бар.
- Как избираме продукта или услугата, както и таргет сегментите – двата подхода, които можем да ползваме. Истории от Никола и от Жоро за студентски проект с кауза.
- За подхода на натрупване на опит и опипване на почвата. За валидирането.
- За намирането на product market fit. За подхода да тестваме даже и при негативни фактори, а не при най-благоприятните.
- За бизнес модела в бизнес начинанията и за “невидимите неща” в модела на успешните компании.
- Какви подходи можем да ползваме за валидиране на реалните нужди на потребителите, и то в много конкурентна ниша?
- За брандинга и за позиционирането на компания като proof nutrition. За обратната връзка от най-критичните хора.
- За подходите с различните таргет потребители. Защо хората гледат негативните коментари и как да ги използваме в полза за нашия маркетинг?
- Как да комуникираме увеличение на цените на продуктите или услугите ни?
- За framing на посланията – какви подходи можем да ползваме? За front stage и back stage подхода при маркетинг комуникациите.
- За разходите за привличане на нови клиенти – за ограниченията при скалиране на бизнес на ниво back stage.
- За работещите подходи в маркетинга по отделни канали. Какви са предизвикателствата в маркетинга чрез съдържание и в платените канали?
- За алтернативата да създаваме атрактивно съдържание и да плащаме да достигаме до таргет потребителите, и разликата според тип продукт и услуга.
- За репутацията като скъп за даване сигнал.
- Какво съдържание и какви подходи да използваме за отделните поколения потребители? Как да подхождаме при създаването на съдържание и подхода “Ако на мен ми е интересно и ще задържи вниманието ми”?
- За избора на позиция, за поляризацията и за готовността да сменим мнението си. За подхода “Да, и …” в маркетинга.
- За ресурсните ограничения в маркетинга.
- Примери за успешен имейл маркетинг на онлайн магазин.
- На кое в маркетинга можем да слагаме фокус? За shorts форматите.
- Как ограниченията ни помагат? Подхода на Никола “Какво ми даде енергия и какво ми взе от енергията тази седмица?”. Подходът на предварително вземане на решение и на запазване на енергията чрез автоматизиране
- Топ бизнес и маркетинг ресурси, препоръчани от Никола Томов – книги за маркетинг и подкасти.
- За перспективата на психологията на потребителите и следствието – бизнеси с бърза и бавна печалба.
- За успешните подкасти.
- Никола ви насърчава да коментирате и да има дискусия за епизода.
Ресурси:
https://www.instagram.com/n.tomov/?hl=bg
https://aestheticbyscience.com/en/
https://proofnutrition.eu
https://www.youtube.com/channel/UCaJ_QCJYfPEjHbsc7T9CBNA
https://en.wikipedia.org/wiki/Chick-fil-A
https://locus-publishing.com/product/код-за-успех-опростявай/
https://xplora.bg/strategy-development/usloviya-za-uspeshen-marketing/
https://www.aprildunford.com
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-51/
https://forbesbulgaria.com/2022/11/11/правим-клиентите-успешни/
https://xplora.bg/en/podcasts/xplore-marketing-episode-32/
https://xplora.academy/masterclass-hr-marketing-storytelling
https://xplora.academy
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/
https://www.amazon.com/Alchemy-Curious-Science-Creating-Business/dp/006238841X
https://www.amazon.com/Practice-Shipping-Creative-Work/dp/0593328973
https://locus-publishing.com/product/това-е-маркетинг/
https://kk.org
https://mixergy.com