Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Пинтерест – място за вдъхновение и една по-различна потребителска пътека!

Тази статия е за вас, ако оперирате на международни пазари и искате да ангажирате потребителите в етап, в който търсят вдъхновение и идеи! А дори и да не рекламирате в някои от наличните пазари за платформата, уверявяме ви, че си заслужава да сте готови на нисък старт за момента, в който това ще се промени и ще може да промотирате съдържанието си. 

Pinterest е глобална мрежа с 367 млн. активни потребители, от които 85% използват платформата през мобилното приложение. По последни данни, запазените пинове до момента са 200 билиона!

Защо Pinterest? 

Защото тук нагласите са различни – потребителите са в Пинтерест, за да търсят вдъхновение и идеи, както и да пробват нови неща. И отношението към хора с такива нагласи трябва да е различно – не агресивни маркетингови послания, а вдъхновяващи думи, отношение и внедряване на продукта в среда.
Тук хората планират да променят нещо в дома, да съчетаят outfit за специален повод – и за да открият това, което търсят, те скролват за “само още малко” идеи в endless feed-a на платформата и всъщност може да се окаже, че търсят точно вас… затова не ги предавайте, а се гмурнете в най-вдъхновяващото, разнообразно и любопитно място – Pinterest

Какви рекламни кампании може да създадете в Pinterest? 

Платформата позволява да създадете реклами, оптимизирани за Brand Awareness, Traffic, App Installs и Conversions.

В кои държави може да рекламирате? 

Всеки може да си създаде профил и съответно pins, но, за да рекламирате съдържанието си, ви е нужен бизнес акаунт.
При създаването на бизнес акаунт може да изберете една от следните държави: (имайте предвид, че това определя валутата, която ще използвате за вашите реклами)
US, UK, Canada, Australia, New Zealand, France, and Ireland, Germany, Austria, Spain, and Italy.

Какви формати за реклама има в Pinterest?

  • Standart Pin – препоръчителният размер за този формат е 1000×1500 pixels. При създаването на pin-овете е много важно да разпишете title и description, така че да предадете основното послание и да се класирате сред резултатите в търсачката.
  • Video (standard) – Pinterest препоръчва размерът да е квадратен или вертикален. Максималанта дължина на видеото е 15 минути, а минимумът 4 секунди
  • Video (Max Width) – това е един вид еxpandable видео, което е възможно да създадете само през реклама. Когато кликнете на видеото (с квадратен размер 1:1) то се “разширява” и заема почти целия ви дисплей(16:9).
  • App Pins – това са стандартни пинове, но с бутон “Install”
  • Promoted Carousel – отново може да изберете криейтив с пропорции 1:1 или 2:3. Максимум брой картички са 5, а минимумът 2.
Pinterest feed

[Съвет] Не пресподеляйте съдържание в Pinterest от профилите си в други социални мрежи. Създайте криейтив, който е съобразен с платформата и нагласите нa потребителите в нея. Създайте pin, който е визуално завладяващ, който разказва история и кара хората да искат да научат повече. Впечатлете ги с нещо, което не са очаквали – ще останете изненадани например от това с какви нестандартни неща може да си направите маса.????
Очаквайте втора част на тази статия, в която ще поговорим повече за best practices и tips and tricks в създаването на съдържание за Pinterеst.

Какви опции за таргетиране има в Pinterest?
Pinterest печели точки с това, че има опция за таргетиране по ключови думи. Може да се развихрите с варианти за match types и negative keyword. Разбира се, към тези опции добавяме и стандартното:

  • По интереси (На базата на това какво потребителите харесват в pinterest feed-a).
  • Трафик от сайта
  • Ангажиране със съдържанието (pins) – saves, closeups, comments, link clicks, and carousel card swipes
  • CRM списък
  • Actalike аудитории – аналогични на lookalike аудиториите.

Защо да наблегнем на search таргетирането в Pinterest и позиционирането на рекламата в резултатите от търсачката?

72% от потребителите казват, че откриват нов бранд чрез Pinterest.
На месечна база търсенията стъпват на 2 билиона.
42% от потребителите използват платформата като търсачка и я предпочитат пред другите търсачки.

В Pinterest потребителската пътека има много ясно изразена ask фаза. За силата на този етап ви говорим в статията: ПЕТТЕ ФАЗИ НА СЪВРЕМЕННА ПОТРЕБИТЕЛСКА ПЪТЕКА

Потребителите все повече и повече свикват да задоволяват своите нужди на ask фазата чрез дигитални канали. Специфичното за тази фаза в среда като Pinterest е, че потребителите имат и нагласа за промяна и вдъхновение – а това отправя следните предизвикателства към вас:

  • Трябва да създавате оригинално и ангажиращо съдържание, което да кара потребителите да искат още и още от него – от типа на “never-been-done-like-that-before”
  • Да вдъхновявате
  • Бъдете идейни, защото другото име на Pinterest е място за идеи и то не какви да е, а интересни 😉

Запретнете дигиталните ръкави и се подгответе за още статии по темата, както и резултати от дейността за някои от нашите клиенти в платформата.

До тогава ви съветваме да последвате следните профили в Pinterest и най-новите промени в платформата тук:

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂