Ако търсите нови канали за промотиране на своя бизнес на международно ниво и още не сте се замисляли за Twitter, може би е време да го направите.
Определено Twitter не е най-използваната социална мрежа в България, но нека да погледнем по-глобално:
Тя е най-разпространена в САЩ, където се намира на второ място по потребление след Facebook, следват Япония, Обединеното кралство и Саудитска Арабия.
В Twitter хората научават и обсъждат най-интересните теми от деня. Голяма част от политиците правят важни изявления с туитовете си. Най-следваният профил за 2020 година е този на Барак Обама със 118 млн. последователи, а този на Доналд Тръмп се нарежда на осмо място с 80 млн. последователи.
А какви са отличителните черти на потребителите на Twitter?
Според проучване, направено в САЩ:
- 80% от потребителите споделят, че обичат да откриват интересно съдържание, срещу 73% от всички онлайн потребители
- 12% от тях научават новините първо в Twitter
- Голяма част от meme-тата тръгват от там
- Потребителите са по-млади, имат по-високо образование и по-големи доходи, спрямо цялото население на САЩ
- Потребителите са с 31% по-склонни да си спомнят информация, която са видели в Twitter
Най-ценният актив на Twitter и това, което го отличава от останалите социални мрежи, е неговата аудитория. Хората, които го използват по света, са любопитни, обичат да споделят мнението си с останалите (те са лидери на мнение), искат да откриват интересно съдържание и са много склонни да се ангажират с него.
Защо Twitter е подходящ канал за Brand Marketing?
- 93% от последователите на брандове в Twitter, планират да направят покупка от бранда
- 78% от последователите на брандове в Twitter, са склонни да retweet-ват съдържание, публикувано от бранда, който следват
- 69% от последователите на брандове в Twitter, вече са направили покупка от бранда
- 40% от потребителите следват любимите си брандове в Twitter
- По-голямата част от B2B компаниите (75%) и B2C компаниите (65%) използват Twitter за маркетингови цели
- Намерението за покупка се увеличава с 2.7 пъти, когато потребителите са изложени на туитове от компании
От изложените факти става ясно, че хората в Twitter са силно ангажирани с брандовете, които следват, и по-голямата част от тях вече са потребители на бранда. Затова от изключителна важност за компаниите е да публикуват актуално, интригуващо и информативно съдържание, което да не е от типа „Купи нашия продукт“, за да създава предпоставки за интеракции от страна на последователите.
Видове рекламни кампании в Twitter
Предлагат се най-широко разпространените типове кампании. Като Website clicks кампанията, може да бъде оптимизирана и за website conversions.
В заключение можем да кажем, че ако търсите нови канали, за да постигнете маркетинг целите си и ако аудиторията, до която искате да достигнете са образовани хора, които постоянно търсят информация, искат да научават най-актуалните новини и обичат да споделят интересно съдържание, то Twitter е подходящ рекламен канал за вас.
Очаквайте скоро от нас детайлна инфографика, показваща типовете таргетиране на рекламни кампании в Twitter. 😉
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂