Създаването на реклама във Facebook се разделя на 3 основни стъпки:
*Една кампания може да съдържа няколко ад сета, a един ад сет може да съдържа няколко реклами.
На Campaign ниво основното нещо, което трябва да направите, е да изберете цел/objective на кампанията. Избирането на цел на кампанията показва на Facebook алгоритъма какъв тип действие очаквате вашите потребители да извършат. Objective е една от малкото настройки, който не можете да промените след като рекламата ви е пусната за одобрение, така че дайте си време и внимателно изберете най-подходящата цел за вашата кампания.
Например, ако за цел изберете Ангажиране/Engagement, Facebook ще търси хора, които са склонни да се ангажират с рекламно съдържание – да кликват, да споделят, да харесват и други действия показващи ангажираност.
На Ad set ниво се случва стратегическото изграждане на кампания. Тук избирате до какви хора да достигне вашата реклама, като има няколко различни типа аудитории, които Facebook ни позволява да ползваме. Първият е така наречения Core Audiences. Той включва таргетиране по локация, пол, възраст, език, интереси и поведение.
Друг вид таргетиране е на Custom аудитории. Този тип таргетиране позволява да достигнем до хора, с които вече имаме връзка – хора посетили сайта ни, оставили тяхна контактна информация или ангажирани със съдържание излизащо от страницата ни във Facebook.
Знаейки вече за Custom аудиториите, трябва да споменем, че на база на тях можем да създадем друг вид таргетиране т.нар. Lookalike аудитории. Чрез тях ние можем да открием потребители със сходно поведение като на тези в Custom аудиторията ни.
В Connections ще откриете опции за таргетиране на потребители, които са фенове на вашата страница, приятели на феновете на страницата ви или да изключите феновете на вашата страница. Можете да достигнете само до хора, които са ползвали ваше приложение(App), техни приятели или да ги изключите от таргета си. Също тук ще откриете и хора, които са отговорили на ваш ивент или може да ги изключите от аудиторията ви. Да предположим, че искате да обявите, че си търсите ново човече за екипа. Безспорно една от най-благоприятните аудитории за такава новина е от феновете на страницата ви. Ето как се случва това 🙂
*Не забравяйте да добавите Facebook страница/app/event, към който искате да има отношение опцията, която сте избрали. Без нея тази настройка е невалидна.
Друга настройка, която се прави на Ad set ниво е избор на Placement/къде да се показва нашата реклама. Вариантите са все по-разнообразни, но основно можем да ги разделим на Facebook, Инстаграм, Audience network и Messenger. Разположенията на рекламите са достойни да бъдат разгледани самостоятелно, затова сега може да ги прегледате по-подробно в снимката долу, а детайли по темата предстоят. ????
Друга изключително важна част от рекламата е определянето на бюджет и период, през който да е активна. Бюджетът може да бъде дневен или за целия период на кампанията. За разлика от повечето неща, които могат да бъдат променени в течение на рекламата, типа бюджет не може да се променя. На база избрания бюджет Facebook ще прогнозира до колко потребителя би достигнала рекламата ви.
Последната стъпка, преди пускането на вашата реклама, е криейтив частта – това, което всъщност вашите потребители ще видят. ????
Едно от основните действия тук е да изберете типа формат за вашата реклама. Темата отново може да бъде доста обширна, но ще я сведем до основните формати:
- Carousel – представлява последователни изображения или видеа. Могат да бъдат от 2 до 10 на брой.
- Image – единично изображение или графика.
- Video – единично видео
- Slideshow – видео реклама съставена от 10 изображения, към които може да се добави музика.
- Collection – интересен и различен визуален начин за представяне на продукти и услуги. Много лесен за ползване от потребителите. Обикновено включва cover снимка или видео, следвани от няколко продуктови изображения. След като се кликне на рекламата, те отвежда към Canvas – full-screen формат. Форматът е само за мобилни устройства.
Впуснете цялото си въображение и креативност и създайте прекрасни рекламни послания, които да впечатлят вашата аудитория.
(: Enjoy 🙂
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂