Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

8 стъпки, през които преминахме в последната ни инфлуенсър кампания

Инфлуенсър кампаниите вече са неизменна част от маркетинговите стратегии на много брандове. При планирането на този тип кампании обаче често възникват казуси, които могат да възпрепятстват гладкото протичане на проекта или да доведат до загуба на ненужно много време в мейли и комуникация. За да намалим риска и да вдигнем шанса си за успешна кампания, трябва да структурираме добре процеса още в самото начало. Затова от личен опит ви споделяме нашите 8 стъпки, които извървяхме при осъществяването на последната инфлуенсър кампанията.

  1. Запознанството – първа стъпка към доверието

Първият контакт и първото впечатление са от огромно значение, затова е важно още в началото на комуникацията ви с инфлуенсъра да спечелите неговото доверие. Едни от съветите, които бихме ви дали, е да му покажете, че сте запознати с неговото съдържание, стилистика и развитие на социалните му мрежи. От значение е да го уверите, че вашият избор да се спрете на него за кампанията не е бил случаен и сте наясно какво целите и какво искате да постигнете заедно.

  1. В брифа е детайлът и детайлен трябва да е брифът 

Какво е важно да знаем, когато изпращаме заданието към инфлуенсърите, които сме избрали? Винаги описваме кампанията до най-малкия детайл и не оставяме нищо на случайността или на принципа на подразбирането. Тъй като няма формула за най-успешен бриф, ще ви споделим няколко важни компонента, които не трябва да пропускате:

  1. Разкажете какво се „крие“ зад кампанията ви. Мотивацията, вдъхновението и идеята, които стоят зад нея.
  2. Обърнете внимание на типа съдържание, което искате да бъде създадено (видео, пост, стори).
  3. Споделете важните и задължителни елементи, които искате да бъдат включени в съдържанието (слоган, хаштаг, продукт, стикер, лого и т.н.)
  4. Не забравяйте да отбележите какво целите да постигнете с кампанията и какви са очакванията ви от съвместното партньорство.
  5. Задайте краен срок, но си оставете време и за корекции както от ваша страна, така и от страна на клиента.

Добра практика е брифът да бъде изпратен в писмена форма, но неговото устно изговаряне и обсъждане  с инфлуенсъра, преди или след получаването му, е задължителна стъпка.

  1. Финансови условия и договори

Още в началото изговорете финансовите условия с инфлуенсъра и не забравяйте да попитате за пакетни цени или специални оферти, особено когато партньорството ви се очертава да бъде устойчиво и дългосрочно. Дайте ясен знак, че бихте искали да получите фактура за услугите и че държите на подписан договор преди старта на работа. Това ще осигури спокойствие както на вас, така и на инфлуенсъра.

  1. Комуникацията по време на проекта

Преминавайки от бриф към изпълнение на заданието е важно да поддържате комуникацията с инфлуенсъра, за да разбете каква е неговата интерпретация на кампанията и доколко тя кореспондира с поставените от вас цели и изисквания. Предварително разписаната идея от инфлуенсъра в мейл може да ви спести много корекции. Не забравяйте да изговорите важните детайли в зависимост от съдържанието, което очаквате. Ако инфлуенсърът ще заснеме видео, е хубаво да имате драфт сценарий, в който да видите как той възнамерява да представи продукта или услугата ви. При снимков материал може да  получите кратко описание как си представя да визуализира идеята. И не на последно място, бъдете проактивни в комуникацията, задайте динамиката, с която искате да протече проекта ви.

  1. Креативност и свобода

Въпреки брифа и изискванията, хубаво е да се доверите на идеи и препоръки от инфлуенсъра, защото той най-добре познава аудиторията си и знае как да грабне вниманието й. Стимулирайте човека отсреща да развихри въображението си и да ви сподели как вижда продукта или услугата в неговото съдържание. Когато той предава посланието и идеята на кампанията с негови думи и чрез неговия стил, аудиторията ще му се довери. Постарайте се неговите и вашите идеи да намерят пресечна точка, така че да не се отдалечавате от цялостната концепция, но същевременно съдържанието да носи почерка на създателя си.

  1. Поискайте обратна връзка

Искайте обратна връзка от инфлуенсъра не само в края на кампанията, но и по време на нея. Вижте какво мисли той за плюсовете на продукта или услугата, на какво би наблегнал и има ли нещо, което го притеснява да представи пред аудиторията си и защо. Правилото да „влезеш в обувките на другия“ важи с пълна сила тук. Важно е лидерът на мнение да разбере защо държите на конкретно послание и каква стойност има то в цялостната кампания и идея, както и обратното, вие да разберете защо той примерно би искал да промени начина на представяне, който е зададен по бриф. Също така поискайте и обратната връзка, която последователите му споделят с него в лични съобщения за кампанията или бранда ви. Така ще разберете мнението и нуждите на вашите настоящи или бъдещи клиенти и може да сте още по-близо до тях, за да отговорите на очакванията им.

  1. Успехът е измеримо понятие, когато имаме поставени цели

Не по-малко важен от началото на кампанията е и нейният финал. Тогава трябва задължително да съберете статистика за цялото съдържание, произведено от инфлуенсъра/ите и да го анализирате. Тъй като вярваме в дългосрочни и устойчиви партньорства, смятаме че освен, за да разберете дали сте постигнали поставените цели, резултатите могат да ви помогнат да надградите колаборацията си с инфлуенсъра при следваща кампания.

  1. Партньорство в бъдеще

Бъдете инициатор на среща или разговор след края на кампанията. На нея направете един съвместен преглед на изминалия проект като чуете и дадете обратна връзка. Похвалете инфлуенсъра за съдържанието, което е дало резултат и покажете, че оценявате усилията му по време на работата ви заедно. Дайте му знак, че сте отворени и за бъдещи партньорства и го подтикнете да се свърже с вас, ако му изскочат интересни идеи за бранда.

Надяваме се с тези съвети да сме ти помогнали по пътя към създаването на успешна инфлуенсър кампания. Продължавай да следиш блога ни, в който ще ти споделяме още полезни съвети.

Годината тепърва започва, но на хоризонта на инфлуенсър маркетинга се задават доста интересни неща, които ние зорко ще следим и ще споделяме с теб.

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂

Инфлуенсър кампаниите вече са неизменна част от маркетинговите стратегии на много брандове. При планирането на този тип кампании обаче често възникват казуси, които могат да възпрепятстват гладкото протичане на проекта или да доведат до загуба на ненужно много време в мейли и комуникация. За да намалим риска и да вдигнем шанса си за успешна кампания, трябва да структурираме добре процеса още в самото начало. Затова от личен опит ви споделяме нашите 8 стъпки, които извървяхме при осъществяването на последната инфлуенсър кампанията.

  1. Запознанството – първа стъпка към доверието

Първият контакт и първото впечатление са от огромно значение, затова е важно още в началото на комуникацията ви с инфлуенсъра да спечелите неговото доверие. Едни от съветите, които бихме ви дали, е да му покажете, че сте запознати с неговото съдържание, стилистика и развитие на социалните му мрежи. От значение е да го уверите, че вашият избор да се спрете на него за кампанията не е бил случаен и сте наясно какво целите и какво искате да постигнете заедно.

  1. В брифа е детайлът и детайлен трябва да е брифът 

Какво е важно да знаем, когато изпращаме заданието към инфлуенсърите, които сме избрали? Винаги описваме кампанията до най-малкия детайл и не оставяме нищо на случайността или на принципа на подразбирането. Тъй като няма формула за най-успешен бриф, ще ви споделим няколко важни компонента, които не трябва да пропускате:

  1. Разкажете какво се „крие“ зад кампанията ви. Мотивацията, вдъхновението и идеята, които стоят зад нея.
  2. Обърнете внимание на типа съдържание, което искате да бъде създадено (видео, пост, стори).
  3. Споделете важните и задължителни елементи, които искате да бъдат включени в съдържанието (слоган, хаштаг, продукт, стикер, лого и т.н.)
  4. Не забравяйте да отбележите какво целите да постигнете с кампанията и какви са очакванията ви от съвместното партньорство.
  5. Задайте краен срок, но си оставете време и за корекции както от ваша страна, така и от страна на клиента.

Добра практика е брифът да бъде изпратен в писмена форма, но неговото устно изговаряне и обсъждане  с инфлуенсъра, преди или след получаването му, е задължителна стъпка.

  1. Финансови условия и договори

Още в началото изговорете финансовите условия с инфлуенсъра и не забравяйте да попитате за пакетни цени или специални оферти, особено когато партньорството ви се очертава да бъде устойчиво и дългосрочно. Дайте ясен знак, че бихте искали да получите фактура за услугите и че държите на подписан договор преди старта на работа. Това ще осигури спокойствие както на вас, така и на инфлуенсъра.

  1. Комуникацията по време на проекта

Преминавайки от бриф към изпълнение на заданието е важно да поддържате комуникацията с инфлуенсъра, за да разбете каква е неговата интерпретация на кампанията и доколко тя кореспондира с поставените от вас цели и изисквания. Предварително разписаната идея от инфлуенсъра в мейл може да ви спести много корекции. Не забравяйте да изговорите важните детайли в зависимост от съдържанието, което очаквате. Ако инфлуенсърът ще заснеме видео, е хубаво да имате драфт сценарий, в който да видите как той възнамерява да представи продукта или услугата ви. При снимков материал може да  получите кратко описание как си представя да визуализира идеята. И не на последно място, бъдете проактивни в комуникацията, задайте динамиката, с която искате да протече проекта ви.

  1. Креативност и свобода

Въпреки брифа и изискванията, хубаво е да се доверите на идеи и препоръки от инфлуенсъра, защото той най-добре познава аудиторията си и знае как да грабне вниманието й. Стимулирайте човека отсреща да развихри въображението си и да ви сподели как вижда продукта или услугата в неговото съдържание. Когато той предава посланието и идеята на кампанията с негови думи и чрез неговия стил, аудиторията ще му се довери. Постарайте се неговите и вашите идеи да намерят пресечна точка, така че да не се отдалечавате от цялостната концепция, но същевременно съдържанието да носи почерка на създателя си.

  1. Поискайте обратна връзка

Искайте обратна връзка от инфлуенсъра не само в края на кампанията, но и по време на нея. Вижте какво мисли той за плюсовете на продукта или услугата, на какво би наблегнал и има ли нещо, което го притеснява да представи пред аудиторията си и защо. Правилото да „влезеш в обувките на другия“ важи с пълна сила тук. Важно е лидерът на мнение да разбере защо държите на конкретно послание и каква стойност има то в цялостната кампания и идея, както и обратното, вие да разберете защо той примерно би искал да промени начина на представяне, който е зададен по бриф. Също така поискайте и обратната връзка, която последователите му споделят с него в лични съобщения за кампанията или бранда ви. Така ще разберете мнението и нуждите на вашите настоящи или бъдещи клиенти и може да сте още по-близо до тях, за да отговорите на очакванията им.

  1. Успехът е измеримо понятие, когато имаме поставени цели

Не по-малко важен от началото на кампанията е и нейният финал. Тогава трябва задължително да съберете статистика за цялото съдържание, произведено от инфлуенсъра/ите и да го анализирате. Тъй като вярваме в дългосрочни и устойчиви партньорства, смятаме че освен, за да разберете дали сте постигнали поставените цели, резултатите могат да ви помогнат да надградите колаборацията си с инфлуенсъра при следваща кампания.

  1. Партньорство в бъдеще

Бъдете инициатор на среща или разговор след края на кампанията. На нея направете един съвместен преглед на изминалия проект като чуете и дадете обратна връзка. Похвалете инфлуенсъра за съдържанието, което е дало резултат и покажете, че оценявате усилията му по време на работата ви заедно. Дайте му знак, че сте отворени и за бъдещи партньорства и го подтикнете да се свърже с вас, ако му изскочат интересни идеи за бранда.

Надяваме се с тези съвети да сме ти помогнали по пътя към създаването на успешна инфлуенсър кампания. Продължавай да следиш блога ни, в който ще ти споделяме още полезни съвети.

Годината тепърва започва, но на хоризонта на инфлуенсър маркетинга се задават доста интересни неща, които ние зорко ще следим и ще споделяме с теб.