Банери
Банерите са част от дигиталния живот на всеки от нас. За лошо - много от нас са “слепи” за много от банерите, защото не са визуално атрактивни, не са ясни или не са съобразени с фазата ни в потребителската пътека с дадена компания, бранд или продукт/услуга. За добро - защото дигиталните платформи позволяват да се показват статични и динамични банери на правилните хора в точния момент и с правилната последваща интеракция чрез насочване към избран от нас дигитален актив или платформа.
Смело можем да кажем, че клиентите ни са впечатлени колко креативни сме в създаването и ползването на банери. Всичко това, комбинирано с оптимизиране на разхода чрез използване на оптималните визуални ресурси и правилен избор на конкретни видове и размери банери.
Какви банери създавате?
- Статични банери за социални мрежи, които се различават по размер, като например 1200х628px, 1200x1200px или carousel формат. Тези размери са и най-използваните от рекламодателите в социалните мрежи.
- HTML5 анимирани банер формати, които се използват предимно в Google Ads. Тези банери се отличават с това, че имат елементи по тях, които се мърдат по време на анимацията. Изключително по-ефективни от статичните формати, те дават възможност за показване на повече от едно послание или конкретна визия. Например – когато искаме да покажем различните снимки от интериора на хотелска стая.
- Rich media banner форматите, които изработваме за нашите клиенти, обикновено се планират от нашите медия планьори, когато в кампанията е решено да бъдат включени специални рекламни мрежи или конкретни онлайн медии, които позволяват тези специално създадени за целите банер формати. Те включват видео и аудио елементи и се изключително ефектни, както и 100% забележими. Подобни rich media банер формати можеш да видиш на този линк.
- Интерактивни банер формати са тези, които създаваме за специални кампании на нашите клиенти. Обикновено чрез тях се цели да се извърши някакъв тип интеракция от потребителя, като това може да са избор на конкретен отговор на въпрос, завъртане на баница с късмети или други действие, което може да се извърши с мишката на потребителя, който е попаднал на банера. Този тип формати се използват само в някои онлайн рекламни платформи, като например в тази на колегите ни от EasyAds. Изключително ефективни от страна на интеракциите от потребитеите, които често се “заиграват” с подобен тип формати.
- Адаптивните рекламни банери са тези, които се сглобяват от рекламните платформи. За подобни банери е добре да бъдат изработени конкретни размери статични картинки, както и да се подберат различни CTA бутони, заглавия и описания. Някои платформи като Google Ads предлагат опции и за добавяне на видео в техните Responsive display ads.
Тези банер формати са едни от най-ефективните поради това, че зад тях седи AI или конкренти алгоритми, които правят комбинация от няколко елемента заедно с конкретния тип таргетиране и други конкретни настройки на кампаниите. - Нестандартните рекламни банери се използват от конкретни медии, като типовете им могат да бъдат така наречените П брандинг в България, Leaderboard, Mega board и други статични, анимирани или видео формати. В зависимост от медията размерите на тези формати се различават, както и конкретните изисквания на всяка една медия. За да видиш изискванията за конкретен нестандартен формат в дадена медия, просто отиди до футъра на сайт от медията и би трябвало да видиш линк към всички формати, които медията предлага.
Колко добри сте в създаването на работещи банери?
Един дигитален актив се оценява спрямо ефективността и ефикасността си. Така е и при банерите. Таргет потребителите трябва да усетят, че съответния банер е за тях като таргет потребител. Тогава те са готови да запомнят, взаимодействат, продължат напред. Банерите имат и втори аспект – да се впишат като ресурс за производство и като рекламен бюджет, за да имаме и търсената ефикасност на дигиталния маркетинг.
Можеш да видиш в нашите case studies много споменавания на банери по потребителската пътека на потребителите.
Кои са най-честите грешки, които сте виждали при банери?
Бихме споменали следните най-масови случаи:
- Претупани банери, които се опитват да говорят на потребители на всякакви фази в отношенията си с даден бранд или продукт/услуга
- “Счупени” банери, т.е. конкретен елемент или дори целият банер видимо не работи
- Банери, които не са съобразени с платформата, в която се показват