Google Remarketing

Текущи проекта

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

Какво е ремаркетинг?

Ремаркетинг е метод за ангажиране на потребителите с реклама на бранд, с която те вече са взаимодействали. Ремаркетинг таргетирането дава възможност на компаниите да ангажират повторно таргет аудиторията си с още по-релевантни послания. Така потребителят се придвижва по-напред в потребителската пътека към извършването на конверсия (покупка, записване, инсталиране или друго действие, което искаме той да изпълни). От маркетингова гледна точка ангажираните потребители са по-ценни за компаниите, тъй като вече са запознати с марката, продукта или характеристиките му. А потребители, които имат толкова информация, са по-склонни да извършват важните за нашия бизнес действия.

работи ремаркетингът

Как работи ремаркетингът?

За да може един бизнес да ремаркетира потребителите с Google реклама, е необходимо да се добави специален Google код (познат като tag/маркер) на своя уебсайт. След като потребителите отидат на уебсайта и отбележат преференциите си за т.н. бисквитки, те биват добавени в ремаркетинг списък. Основните типове ремаркетинг аудитории, които можем да използваме в Google ads, са:

Посетители на уеб сайт

Този тип аудитории са най-масово използваните за ремаркетинг. Освен задължителния елемент (посещение на уеб сайта) Google позволява допълнително сегментиране на база прегледана страница или група от страници на конкретен уеб сайт. Този тип ремаркетинг листи може да се създаде в самия Google ads, откъдето ще се използват списъците за таргетиране. Съществува възможността да се създават ремаркетинг списъци и чрез инструмента на Google за анализ – Google Analytics, като там опциите за сегментиране могат да бъдат и поведенчески (например прекарано време на уеб сайта, брой разгледани страници, извършване на конкретно действие (Goal completion) на уеб сайта и други).

Потребители, гледали YouTube реклама

С помощта на този тип списъци можете да таргетирате с реклама потребители, които са гледали YouTube видео реклама или са взаимодействали с вашия YouTube канал.

Потребители на мобилно приложение

Бизнесите, които имат мобилно приложение, могат да се възползват от допълнителен източник на ремаркетинг аудитория. Тя е изключително ценна, ако потребителите на мобилното приложение не се припокриват с посетителите на уеб сайта.

Customer lists

При това таргетиране можете да използвате данни на вашите потребители, които те са споделили с вас (извън Google ads), за да ги таргетирате с персонализирани реклами. Списъците с customer match данни се създават чрез събирането на имейл адреси или друга контактна информация на потребителите, която например е агрегирана в CRM платформа. По-късно, когато тези потребители използват своите профили в Google, вие можете да им поднасяте специфични реклами, базирани на техните интереси.

Какви са типовете ремаркетинг?

ремаркетинг

Стандартен ремаркетинг

Под стандартен ремаркетинг визираме може би най-масовия формат за ремаркетинг – банер реклама в дисплейната мрежа на Google. Може да се използват статични и динамични банери, като разликата със стандартната GDN кампания е аудиторията. В този случай използваме ремаркетинг списъците си вместо предефинирантите аудитории в Google ads.

Динамичен ремаркетинг

Динамичният ремаркетинг позволява още по-персонализирана реклама в дисплейната мрежа на Google. Изключително подходящ за онлайн магазини, силата на този тип ремаркетинг е в самите банери – в тях се включват продуктите, които потребителите са разглеждали, когато са посетили вашия уеб сайт.

ремаркетинг
ремаркетинг

ВИДЕО РЕМАРКЕТИНГ

Освен в дисплейната мрежа и търсачката на Google можем да използваме ремаркетинг списъците си за таргетиране и в YouTube. Ползите тук идват от самия формат на YouTube рекламата – имаме възможност да разкажем повече за бранда и за продуктите във видео, което ангажира повече и дава възможност за по-голяма креативност в сравнение с останалите Google формати.

РЕМАРКЕТИНГ СПИСЪЦИ ЗА ТЕКСТОВИ РЕКЛАМИ

Този тип таргетиране позволява да използваме ремаркетинг списъците в мрежата за търсене на Google. Тоест, освен таргетиране по ключови думи, можем да добавим условие човекът, който използва търсачката на Google, да е посещавал нашия уеб сайт.

Каква е ползата от използването на Google ремаркетинг?

Ремаркетинг функционалността на Google екосистемата е полезна за широк спектър от бизнеси. Тя дава възможност на компаниите да изпълнят маркетинг и комуникационните си цели – от затвърждаване на разпознаваемостта на бранда или продукт на бранда до подобряване на възвръщаемостта на инвестициите за реклама.