google waze ads
Какво представлява Waze?
Waze e oнлайн навигационна платформа, част от продуктите на Google, която осигурява информация за пътната обстановка в реално време, наличие на задръствания, опасности по пътя, полиция. Waze се използва на глобална база от над 100 млн. потребители по целия свят и набира все повече популярност и приложение в ежедневието на хората, които редовно използват автомобила си в градска среда. Възможността всеки потребител да допринася с информация за пътната обстановка във всеки един момент превръща използващите платформата във все по-бързо растяща общност. Използвайки го по път към работа в час пик например, можете да подберете най-бързия маршрут с най-слаба натовареност на движението и така да си спестите ценно време.Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Къде навигационното приложение среща рекламата?
Waze предлага рекламни функционалности, базирани на местоположението на потенциални потребители на вашия продукт/услуга. Те са предназначени за създаване на awareness ефект, запознаване на потребителите, които пътуват с автомобил, с даден бизнес и привличането на трафик към физическата му локация. А водейки потребителите на място, ги стимулираме към изпълнение на действие, свързано с този бизнес офлайн: най-често говорим за покупка директно във вашия физически магазин, представителен офис или заведение.
Как работят Waze Ads?
Чрез рекламно присъствие в платформата локациите на определен бизнес се показват в навигацията на шофьорите под формата на банери, спонсориран резултат в търсачката на приложението или Pin с лого на картата. По този начин независимо дали сте малък магазин, или голяма франчайз корпорация с множество обекти потребителите могат да видят и кликнат върху рекламата, за да получат повече информация за обект, който се намира в техния обсег, като: адрес, работно време, актуални промоции в момента.
Чрез различни CTA бутони можете да стимулирате потребителите си да изпълняват различни действия – да кликнат върху навигационен бутон, за да бъдат отведени на място в обекта, да запазят информацията за по-късно, да запазят адреса на обекта, да получат купон за отстъпка или дори да свалят ваше приложение.
Кого и как таргетираме?
Waze дава възможност да таргетираме потребителите по:
- Демографски признаци
- Чрез език
- Спрямо тяхната избрана дестинация
- Конкретен радиус
Рекламите могат да са активни само в работното време на обекта, в определени часове от деня или в избрани периоди. Ето и един много добър пример за това как работят Waze рекламите.
Waze Ads или Google Local Ads?
Разбира се, от гледна точка на своето приложение, Waze далеч не е единствената навигационна платформа на пазара. Основни конкуренти са Google Maps, Apple Maps и Bing Maps. Сред рекламните формати, с които платформите разполагат, сходство можем да намерим единствено при Pins, които могат да бъдат настроени чрез Microsoft Advertising и Google Ads. Конкурентните пинчета обаче не се визуализират в Waze, така че дори биха могли да се използват съвместно в сплита от канали при по-мащабна рекламна стратегия, целяща да доведе максимален офлайн трафик в дадена локация.
Типове реклами във waze
Waze рекламите са налични в два пакета – Waze Brands и Waze Local. Waze Brands е подходящ за големи брандове с глобално присъствие. Waze Local е предназначен за малки бизнеси и франчайз предприятия.
Рекламирайки в Waze, можете да се възползвате от три рекламни формата:
Branded Pin
Пинчето с лого създава присъствие на бранда в съзнанието на Waze потребителите по време на техните ежедневни маршрути. То се визуализира на картата, когато преминават близо до вашия обект, с възможност при клик върху него да се разгърне повече информация.
Zero-Speed takeover
При този рекламен формат можем да впрегнем креативността в действие и чрез оригинални визии да представим на потребителите атрактивни услуги и промоции на място. Банерите се показват на екрана на шофьорите, когато автомобилът им попадне в определен радиус около обекта. С цел безопасност на пътя и минимизиране на риска от разсейване, рекламите се визуализират единствено когато превозното средство е в покой за повече от 4 секунди.
Ads Search
Когато потребителите въведат адрес или желана дестинация в търсачката на приложението, спонсорираната реклама се появява над резултатите от търсенето, в зависимост от локацията на потребителя. Само една реклама може да се визуализира при търсене.
КАК ДА ЗАПОЧНЕТЕ СВОЕТО WAZE РЕКЛАМНО ПЪТЕШЕСТВИЕ?
Стартирайте с едномесечна кампания за някой от вашите обекти в по-голямо населено място с по-натоварен трафик. Препоръчително е не само да рекламирате своята локация, а да комуникирате примамлива промоция или разпродажба, която да грабне вниманието на потребителите и да ги предизвика да се отклонят от своя маршрут, за да се отбият при вас. Е, вече сте в полезрението на вашите таргет потребители. Можете да създавате нови клиенти и да повишите посещенията на място. Ако офлайн трафикът към вашия обект и количеството търсения за бизнеса ви се повишат след старта на кампанията, можете да разширите рекламното си присъствие и за още локации.