Performance Max кампании
Performance max: 1 кампания - 5 рекламни канала. От първоначалното представяне на този тип кампания през септември 2021г. до днес, Pmax кампаниите се развиха изключително много и предлагат пълен набор от инструменти за успешна дигитална реклама. Чрез този формат можем да достигнем до аудиторията в 6 типа рекламни площадки едновременно - Search, Display, Youtube, Gmail, Discover Feed и Maps.
Pmax кампаниите станаха мощен инструмент за постигане на маркетинг и дигиталните цели на рекламодателите, използващи платформата на Google Ads. Оптимизация на рекламни бюджети, увеличаване на конверсиите, разнообразие от рекламни формати и още - това са само част от предимствата, които ни дава вече добре познатият Pmax.
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
КАКЪВ ОПИТ ИМАМЕ С PMAX КАМПАНИИТЕ?
Макар първоначално и агенциите, и клиентите да гледаха с лек страх на този тип автоматизирана кампания, с времето тя успя да докаже ефективността си и вече е неизменна част от дигиталния микс на голяма част от компаниите, с които работим.
ОТ ВЪВЕЖДАНЕТО НА PERFORMANCE MAX КАМПАНИИТЕ СМЕ УПРАВЛЯВАЛИ НАД 220 КАМПАНИИ НА РАЗЛИЧНИ ПАЗАРИ.
За разлика от Demand Gen, който може да оптимизира и за кликове, Pmax кампаниите работят с конверсии, затова е хубаво преди старта на такава кампания да имаме натрупано количество данни в рекламния акаунт, така че алгоритъмът да се обучи по-бързо и да започне да постига заложените от нас цели.
Форматът работи изключително добре за онлайн магазини, но се прилага успешно и при много други типове бизнес, които имат настроени измерими цели на сайта си.
КАКВИ СА ПРЕДИМСТВАТА НА PMAX РЕКЛАМАТА?
Оптимизация
Както вече споменахме, Pmax работи с конверсии, а това означава, че ще се цели да донесе максимален брой отчетени важни за бизнеса действия, а не просто насочване на трафик към сайта.
Широк обхват
Възможност да достигнем до повече потенциални клиенти, докато разглеждат съдържание в различните платформи и приложения на Google.
Богато визуално съдържание
Pmax кампаниите работят както с изображения, така и с видеа и текстови реклами. На база на дигиталните сигнали на потребителите и мястото, на което се намират, алгоритъмът преценява каква комбинация от рекламни асети да покаже.
Автоматизация
В този тип кампания не разпределяме бюджета по канали и формати, а се доверяваме на алгоритмите. На база данните, с които ги захраним, и дигиталното поведение на потребителите, рекламите се показват в съответните рекламни площадки.
Това може би е един от малкото недостатъци на този тип кампания – няма как да знаем каква част от бюджета ще бъде усвоена в Display, Gmail или Youtube. Тук важно е извършването на действие от страна на потребителя, а не къде ще се покаже рекламата ни. Така че ако имаме и конкретни KPIs за reach в определен канал, най-добре да планираме отделно такава кампания, за да сме сигурни, че ще постигнем заложените цели.
КАК ИЗГЛЕЖДАТ PMAX РЕКЛАМИТЕ?
В PMAX можем да използваме както текстови реклами, така и видеа, и статични изображения. Повече за пълния набор от асети, които можем да използваме, може да откриеш тук.
Ако темата за Performance max успя да те заинтригува, виж детайлната ни статия с най-добрите практики и подходи тук: https://xplora.bg/google-ads-analytics/performance-max-novata-avtomatizirana-kampaniya-na-google/