Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

12 начина за прилагане на емоционален маркетинг при Facebook реклами – Част Втора

Дойде време да продължим започнатото. В предния блог пост си говорихме за любопитство, вълнение, щастие, по-добро бъдеще и накрая…FCK…хубава работа. А, споменахме и FOMO!

Днес се завръщаме с нови 6 начина за прилагане на емоционален маркетинг при Facebook реклами и това ще са последните 6, обещаваме! Така, че ENJOY, докато има, дет’ се вика. 🙂

  1. Накарайте хората да се чувстват горди

Както вече споменахме емоциите имат силно влияние върху действията.

Възможен начин да накарате хората да се чувстват страхотно от покупката им е да им припомните, че правят рационален избор.

Изтъкнете предимствата на вашия продукт пред останалите. Споменете каква добавена стойност би предложил той. По този начин ще накарате потребителите да се чувстват добре от инвестицията и дори горди от факта, че притежават нещо толкова специално.

  1. Провокирайте чувство на принадлежност

Хората често търсят разбиране и подкрепа от своите връстници. Усещането за принадлежност към голяма общност определено си има своите големи плюсове. Членовете на такива общности взаимно се мотивират, учат едни от други, забавляват се заедно и т.н.

Под общност можем да разбираме и съвкупността от потребителите, които харесват даден продукт или така наречената фен база. Участието на популярни личности и инфлуенсъри в тази общност я прави доста по-привлекателна за останалите, нали? “С Хриси обичаме едни и същи оризовки! “ – тези думи биха прозвучали атрактивно пред останалите, а и биха накарали даден потребител да се почувства малко или много специален. Такъв беше случаят ни с RiseUp и @hrisiparova, с който успяхме да направим общността от фенове на продукта още по-привлекателна.

Как да използвате емоционалния маркетинг, за да създадете чувство за принадлежност:

  • Оформете публикацията си като покана в привлекателна общност. Включете имената на инфлуенсърите, които използват продукта ви, ако има такива.
  • Споменете размера на вашата потребителска база, за да убедите хората в ценността на общността.
  • Направете присъединяването към нея достатъчно предизвикателно, за да може човек да оцени общността.
  1. Изненадайте вашата аудитория

Ако търсите силна емоция, която веднага ще привлече вниманието на аудиторията ви, създайте съдържание, което ще ги изненада. Забележимите Facebook постове се разпространяват доста добре и чисто органично чрез харесванията и споделянията на целевата ви аудитория.

Според проучване на Nielsen, 83% от хората казват, че винаги имат доверие в препоръките на приятелите и семейството, което прави все по-важно да ангажирането на целевата ви аудитория.

Хубавите изненади карат хората да се чувстват специални и важни. Така например можете да предложите подарък при покупка или намаление. Чрез серия от подобни жестове пък бихте могли да изградите и доверие у потребителите към вашия бранд.

Познато средство за тази цел в социалните мрежи са т.нар Игри или Мини-игри. Те генерират голяма ангажираност и внимание, а брандовете често ги залагат в плановете си на комуникация. Механиките на подобни активации могат да бъдат с различна степен на трудност, в зависимост от конкретната аудитория. А дори и малка изненада, в случая “награда”, може предизвика стотици коментари, лайкове и споделяния на съответната публикация и много допълнителни ползи за вашия бранд имидж в мрежите.

  1. Отключете силата на вината

Хората се чувстват виновни за различни неща, но едно нещо е сигурно: ако можете да ударите точния нерв, ще спечелите вниманието им.

Сигурни сме всички биха предпочели повече моменти с любимите си същества пред обикалянето в търсене на даден продукт. Затова, освен че предложихме решение на проблем, в поста си за Zoomall заложихме и на леко чувство за вина у потребителите, на които най-вероятно не им остава достатъчно време да се насладят на тези толкова ценните моменти.

Как да използваме вината за успешни Facebook кампании

  • Напомнете на аудиторията си за малка грешка, която правят.
  • Предложете бързо решение на техния проблем.
  • Използвайте силни думи, които да породят отрицателни емоции и да привлекат вниманието.
  1. Създайте чувство на неотложност и спешност

Когато дадете на хората прекалено много време, за да вземат решение, те ще отложат решението си и най-вероятно ще забравят за това. Но когато ги притиснете с ограничено време, те се притесняват, че ще пропуснат страхотната оферта и често купуват незабавно.

Как да създадете усещане за неотложност и спешност във вашите Facebook реклами

  • Определете ясни дати, напр. „Само днес“ или „Офертата важи 24 часа“.
  • Предложете страхотна отстъпка, напр. „Вземете 60% отстъпка този месец.“
  • Поставете най-добрата си оферта в заглавието на публикацията или изображението към нея.
чувство на неотло
  1. Накарайте хората да се чувстват важни

Всички искаме да се чувстваме важни и оценени от другите. За да накарате вашата таргет аудитория да се почувства така, създайте персонализирана реклама и използвайте думата „ТИ“, за да говорите директно с читателя.

А как би се получило, ако не само се обърнем директно към потребителя, а и му предложим нещо още по-персонализирано, като индивидуален финансов хороскоп, например?

Накарайте хората да се чувстват важни пример

Близо 500 потребители пожелаха да получат нещо специално предвидено за тях самите и определено оцениха персоналния подход в този случай.

Е, това бяха нашите 12 гениални начина за прилагане на емоционален маркетинг при Facebook реклами! Надяваме се, че сме били полезни и сме сигурни, че след като сте прочели този блог пост, ще се сещате често за съдържанието му, когато подготвяте различни рекламни кампании. До скоро! 😉

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂