Дойде време да продължим започнатото. В предния блог пост си говорихме за любопитство, вълнение, щастие, по-добро бъдеще и накрая…FCK…хубава работа. А, споменахме и FOMO!
Днес се завръщаме с нови 6 начина за прилагане на емоционален маркетинг при Facebook реклами и това ще са последните 6, обещаваме! Така, че ENJOY, докато има, дет’ се вика. 🙂
-
Накарайте хората да се чувстват горди
Както вече споменахме емоциите имат силно влияние върху действията.
Възможен начин да накарате хората да се чувстват страхотно от покупката им е да им припомните, че правят рационален избор.
Изтъкнете предимствата на вашия продукт пред останалите. Споменете каква добавена стойност би предложил той. По този начин ще накарате потребителите да се чувстват добре от инвестицията и дори горди от факта, че притежават нещо толкова специално.
-
Провокирайте чувство на принадлежност
Хората често търсят разбиране и подкрепа от своите връстници. Усещането за принадлежност към голяма общност определено си има своите големи плюсове. Членовете на такива общности взаимно се мотивират, учат едни от други, забавляват се заедно и т.н.
Под общност можем да разбираме и съвкупността от потребителите, които харесват даден продукт или така наречената фен база. Участието на популярни личности и инфлуенсъри в тази общност я прави доста по-привлекателна за останалите, нали? “С Хриси обичаме едни и същи оризовки! “ – тези думи биха прозвучали атрактивно пред останалите, а и биха накарали даден потребител да се почувства малко или много специален. Такъв беше случаят ни с RiseUp и @hrisiparova, с който успяхме да направим общността от фенове на продукта още по-привлекателна.
Как да използвате емоционалния маркетинг, за да създадете чувство за принадлежност:
- Оформете публикацията си като покана в привлекателна общност. Включете имената на инфлуенсърите, които използват продукта ви, ако има такива.
- Споменете размера на вашата потребителска база, за да убедите хората в ценността на общността.
- Направете присъединяването към нея достатъчно предизвикателно, за да може човек да оцени общността.
-
Изненадайте вашата аудитория
Ако търсите силна емоция, която веднага ще привлече вниманието на аудиторията ви, създайте съдържание, което ще ги изненада. Забележимите Facebook постове се разпространяват доста добре и чисто органично чрез харесванията и споделянията на целевата ви аудитория.
Според проучване на Nielsen, 83% от хората казват, че винаги имат доверие в препоръките на приятелите и семейството, което прави все по-важно да ангажирането на целевата ви аудитория.
Хубавите изненади карат хората да се чувстват специални и важни. Така например можете да предложите подарък при покупка или намаление. Чрез серия от подобни жестове пък бихте могли да изградите и доверие у потребителите към вашия бранд.
Познато средство за тази цел в социалните мрежи са т.нар Игри или Мини-игри. Те генерират голяма ангажираност и внимание, а брандовете често ги залагат в плановете си на комуникация. Механиките на подобни активации могат да бъдат с различна степен на трудност, в зависимост от конкретната аудитория. А дори и малка изненада, в случая “награда”, може предизвика стотици коментари, лайкове и споделяния на съответната публикация и много допълнителни ползи за вашия бранд имидж в мрежите.
-
Отключете силата на вината
Хората се чувстват виновни за различни неща, но едно нещо е сигурно: ако можете да ударите точния нерв, ще спечелите вниманието им.
Сигурни сме всички биха предпочели повече моменти с любимите си същества пред обикалянето в търсене на даден продукт. Затова, освен че предложихме решение на проблем, в поста си за Zoomall заложихме и на леко чувство за вина у потребителите, на които най-вероятно не им остава достатъчно време да се насладят на тези толкова ценните моменти.
Как да използваме вината за успешни Facebook кампании
- Напомнете на аудиторията си за малка грешка, която правят.
- Предложете бързо решение на техния проблем.
- Използвайте силни думи, които да породят отрицателни емоции и да привлекат вниманието.
-
Създайте чувство на неотложност и спешност
Когато дадете на хората прекалено много време, за да вземат решение, те ще отложат решението си и най-вероятно ще забравят за това. Но когато ги притиснете с ограничено време, те се притесняват, че ще пропуснат страхотната оферта и често купуват незабавно.
Как да създадете усещане за неотложност и спешност във вашите Facebook реклами
- Определете ясни дати, напр. „Само днес“ или „Офертата важи 24 часа“.
- Предложете страхотна отстъпка, напр. „Вземете 60% отстъпка този месец.“
- Поставете най-добрата си оферта в заглавието на публикацията или изображението към нея.
-
Накарайте хората да се чувстват важни
Всички искаме да се чувстваме важни и оценени от другите. За да накарате вашата таргет аудитория да се почувства така, създайте персонализирана реклама и използвайте думата „ТИ“, за да говорите директно с читателя.
А как би се получило, ако не само се обърнем директно към потребителя, а и му предложим нещо още по-персонализирано, като индивидуален финансов хороскоп, например?
Близо 500 потребители пожелаха да получат нещо специално предвидено за тях самите и определено оцениха персоналния подход в този случай.
Е, това бяха нашите 12 гениални начина за прилагане на емоционален маркетинг при Facebook реклами! Надяваме се, че сме били полезни и сме сигурни, че след като сте прочели този блог пост, ще се сещате често за съдържанието му, когато подготвяте различни рекламни кампании. До скоро! 😉
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂