Неведнъж Google Chrome e обявяван за най-предпочитан и използван браузър от различни източници. Няма да спорим дали това е така. Съгласни сме обаче, че едно от основните предимства на браузъра са многобройните extension-и, които позволяват на потребителите не само да направят използването на интернет по-приятно, но и своята работа по-лесна, спестявайки време и усилия.
Подготвили сме ви 10 Chrome extension-a, за които вярваме, че могат да бъдат особено полезни на занимаващите се с PPC (Pay-Per-Click) реклама – независимо от тяхното ниво. Extension-ите, които сме подбрали, покриват разнообразни функционалности – от проверка на наличието на определени тагове на сайта, през оптимизиране на работата с Google Tag Manager (GTM), до такива, които могат да ви помогнат при настройка на cross-domain tracking или проверка на изпращаните от даден сайт “бисквитки”.
1. Google Tag Assistant
Колко пъти ви се е случвало да не сте сигурни дали на определен сайт има качен Google Analytics или Google Tag Manager? А колко пъти ви се е налагало да проверявате дали Google таговете ви всъщност са качени правилно и сe активират, когато трябва?
Google Tag Assistant ни идва на помощ точно в подобни ситуации. Чрез него можем да проверим дали Google таговете са успешно качени на даден сайт, без да се налага да ги търсим в самия му код. Не само че ни позволява да проверим дали са добавени, но и ни дава информация за това дали се отчитат грешки при тяхната имплементация, както и препоръки за нейното подобрение.
Сред таговете, които засича, са тези за Google Analytics, Google AdWords, Google Tag Manager и др. Като недостатък можем да посочим, че не открива Facebook, Bing или други third-party тагове, но дори и без тази функционалност е незаменим за работата ни.
Определено Extension, който използваме, полезен ни е всеки ден и може да влезе в употреба на всеки PPC специалист.
2. Facebook Pixel Helper
Facebook Pixel Helper е extension-ът, чрез който правим проверка за наличието на Facebook пиксел на даден сайт, както и допълнителна информация за events (събития) и (custom parameters) параметри, които се изпращат от сайта към Facebook.
Използвайки го, можем да се тестваме дали пикселът работи правилно, да получим сигнал при наличие на грешки при имплементацията му, както и насоки за отстраняването им или подобрение на ефективността на работата на пиксела.
Допълва Google Tag Assistant в процеса на управление на тагове/пиксели, лесен за употреба и изключително полезен при проверка на настройката на динамичния ремаркетинг във Facebook, както и отчитането на определени събития и конверсии.
3. Tag Manager Injector
Това, което extension-ът прави, е да имитира наличието на GTM код на сайта, докато това всъщност се случва единствено в прозореца на нашия браузър. След като инсталираме и отворим extension-а, следва само да попълним GTM контейнер ID-то на GTM акаунта, които искаме да използваме, и да въведем домейна на сайта, който ни интересува.
Сред част от ситуациите, в които Tag Manager Injector може да ни бъде от полза, са случаите, когато искаме да:
– проверим как можем да засечем определени елементи от сайта или действия, които посетителите извършват на него, без всъщност да имаме GTM, поставен на сайта, или достъп до вече поставения такъв
– създаваме тагове, тригъри и променливи, още преди да сме добавили GTM към сайта. Изключително полезно, когато сте притиснати от крайни срокове и нямате време да чакате кодът да бъде добавен, за да може тепърва да започнете своята работа по настройката на всички тагове
– упражняваме своите GTM знания, a не разполагаме със сайт, към който да можем да добавим GTM
– правим демонстрации/обучения и искаме всички участващи да работят върху конкретен сайт, като в същото време не създават хиляди нови, дупликиращи се тагове, тригъри и променливи
Независимо че не го ползваме толкова често, колкото предишните extension-и, го препоръчваме с две ръце, ако се окажете в някоя от гореспоменатите ситуации.
4. Edit This Cookie
link -> https://chrome.google.com/webstore/detail/editthiscookie/fngmhnnpilhplaeedifhccceomclgfbg?hl=en
Edit This Cookie ни дава информация за изпращаните “бисквитки” от даден уебсайт, като в същото време ни дава възможност да трием, променяме, блокираме, добавяме “бисквитки”, както и да променяме периода им.
Особено удобен е при настройка на cross-domain тракинг.
5. GTM Variable Inserter
link -> https://chrome.google.com/webstore/detail/gtm-variableinserter/lkhigmdmdnnjcgmopdefhogokcempmoa
Extension-ът е създаден от Джулиан от Measureschool. Полезен е в случаите, когато искаме да използваме custom html тагове в GTM. Идеята му е да улесни процеса по включване на променлива в html кода, спестявайки ни превключването между тагове и променливи. В самия код можем просто да натиснем десен бутон, да изберем extension-a и да видим пълния списък с променливи, от които можем да избираме.
6. Da Vinchi
link -> https://chrome.google.com/webstore/detail/da-vinci-tools/pekljbkpgnpphbkgjbfgiiclemodfpen?hl=en
Extension-ът има функционалности, които могат да ни бъдат полезни както при работа с GTM, така и с Google Analytics.
А ето и част от тях:
В GTM ни дава възможност да:
– активираме всички променливи само с един клик
– предотвратим стартирането на GTM
– се възползваме от подобрен изглед на GTM в режим на преглед (Preview Mode)
Google Analytics:
– създаване на Heatmap на резултатите, който можем да използваме за по-добра визуализация при изготвяне на репорти или при необходимост от представяне на резултатите за други цели
– Frequency test tool
– A/B тест калкулатор
– т.нар. sticky header – запазва видим периода дори при scroll надолу
7. Ghostery
За разлика от Google Tag Assistant и Facebook Pixel Helper, Ghostery ни дава информация и за много от third-party таговете на дадена уеб страница:
Чрез него можем да:
– Идентифицираме tracker-ите на дадена страница и да научим повече за това какво представляват
– Контролираме кой и каква информация събира за нас, защитавайки личните си данни
– Оптимизираме скоростта на преглежданите от нас страници, изключвайки част от tracker-ите на нея
– Проверим дали нашите тагове са налични на страницата
– Проверим какви тагове използват нашите конкуренти, потенциални клиенти или други компании – не само, за да улесним работата си по тяхното проучване, но и за да сме в течение с новостите (платформи, инструменти и т.н.) в дигиталния маркетинг
8. Similarweb
Extension-ът е перфектното допълнение към уебсайт версията на Similarweb. Дава ни възможност бързо, лесно и удобно да получим информация за позицията на даден сайт спрямо останалите сайтове, източниците на трафик към него, показателите за ангажираност, платените и органични ключови думи в Search резултатите, свързани с него мобилни приложения и още, и още.
9. Wappawyzer
link -> https://chrome.google.com/webstore/detail/wappalyzer/gppongmhjkpfnbhagpmjfkannfbllamg?hl=en-US
Wappalyzer extension-ът сканира уеб страницата, на която се намираме в момента, и ни предоставя списък с технологиите, използвани на нея. Чрез него можем да получим информация за използваните е-commerce платформи, CMS, web framework, програмни езици, аналитични инструменти и още многo. Пълния списък с технологиите, които Wappalyzer засича, можете да откриете тук: https://www.wappalyzer.com/technologies.
10. Zest
link -> https://chrome.google.com/webstore/detail/zestis/lgbbbmmegpehafpempogpgacjnfcbekj?hl=en
Zest e за тези от вас, които искат винаги да са в течение с новостите в света на маркетинга. След като инсталирате extension-a, при всяко отваряне на нов таб в браузъра ще получавате внимателно подбрана селекция от статии по темите, които ви интересуват. Полезен не само за откриване на ново съдържание, но и за промотиране на вашето и генериране на висококачествен трафик към сайта ви.
Лесен за употреба, с възможности за филтриране по теми, тип съдържание (аудио, видео), сортиране по брой кликове или споделяния.
От Zest обещават, че проверяват статиите собственоръчно и подбират само топ 1% от тях, а ние сме склонни да им вярваме.
Това бяха нашите 10 предложения за Chrome extension-и, чрез които да спестите време и да улесните работата си при изпълнението на всекидневните си задачи в сферата на PPC рекламата.
А кои са chrome extension-ите, които вие ползвате най-често?
За визуализация на работата на повечето от extension-ите сме използвали страница от сайта asos.com
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂