1. Направи проучване
Невъзможно, немислимо и дори безуспешно би било, ако всеки един от вас не направи проучване за добри примери в интернет. Можеш да разгледаш примери за печатни издания в интересни формати, типове хартия, текстури и хиляди варианти за печат, от които можеш да избираш. Ако пък си решил да се спреш на онлайн портфолио, платформите са безброй. Ние препоръчваме Behance или Dribbble, като най-широко разпространени. А все по-често ни попадат и доста интересни профили в Instagram.
2. Подбери най-добрите си визуализации
Може би най-важната част в едно портфолио е подредбата и представянето на проектите.
За да бъде логично и визуално атрактивно, е хубаво съдържанието да бъде разделено на категории. Например – лога, опаковки, постери, иконки, web-сайтове, social media design и така нататък. Aко имаш голям брой проекти, в никакъв случай не е необходимо да показваш всичко. Избери по 2-3 неща от всяка категория, които смяташ за най-добрите ти. Ако пък имаш и print, и digital проекти, може да са разделени в две главни категории с подразделения вътре в тях.
Впечатленията идват от това как работата и визиите ти са подредени, колко въздух оставяш между всяка визуализация, как използваш празното пространство. Грешка е на 1 страница или слайд да се подредят повече от 3 визии, тъй като се губи фокусът и изглежда разпиляно.
3. Избери онлайн платформа или книжно тялo
Вземи своето дизайн решение. След като вече си подбрал всички визии, които искаш да включиш в твоето портфолио, може лесно да решиш какво да бъде то. А именно дали да бъде книжно тяло, или в онлайн платформа. Решението се взема на база на това какви са повечето проекти – дали подбраните визии са за печат, или не, и за какво ще използваш портфолиото. Все пак ако решиш да е книжно тяло, то е препоръчително да го съпътства и линк с по-лек файл на книжката (за preview) или да помислиш за лесен и лек начин за изпращане по пощата.
4. Избери формат
При книжното тяло форматът отново се избира спрямо това в какъв размер са подбраните проекти. Ако имаш повече квадратни визии, ще бъде супер функционално портфолиото да е квадрат. Ако имаш различни размери и типове съдържание, може да експериментираш с 1 страница в няколко варианта и да прецениш на кой формат твоята работа стои най-добре .
5. Мисли в бъдещето
Една трагедия за всеки дизайнер – да коригира стари неща. Затова помисли на каква програма и как да структурираш всички файлове, за да може във всеки един момент да променяш съдържанието на портфолиото си лесно и бързо. Все пак годините минават, ти се развиваш, няма да си на едно и също ниво всяка година, а пък и тенденциите също се променят.
6. Избери ключови елементи…
…които ще придадат един цялостен дизайн на портфолиото. Малките детайли са от значение. Можеш да си създадеш собствено лого. Избери 1 или 2 цвята, които да ти помагат в подредбата на елементите. Прекалено много цветове и текстури разсейват окото от главната визия, затова бъди внимателен. Нашият съвет е да заложиш на семпли и изчистени елементи.
7. Шрифт
Важно е шрифтът да не е натрапчив и прекалено отчетлив, за да не пречи на визиите ти в портфолиото, а по-скоро да им помага. Типографията е важна част за един графичен проект. Тя е част от цялостното внушение и носи много голяма част от емоцията. Помисли какво искаш да предадеш като послание с портфолиото си и намери най-подходящия за целта, шрифт.
8. Използвай снимки и визии с висока резолюция
Днес, за щастие, има толкова безплатни банки за снимки, че няма оправдание да не се използват висококачествени изображения. Не забравяй да запишеш проектите си с достатъчно високо качество, все пак те представят теб и твоята работа.
9. Представи уменията си по интересен графичен начин
Графично представените умения винаги се забелязват повече и се възприемат по-лесно, отколкото текстово описаните, особено ако портфолиото ти го разглеждат други дизайнери. Добре оформените графики за конкретните умения ще са ти от полза, за да бъдеш забелязан.
10. Остави си контактите
Никога, ама никога, не забравяй да включиш контактите в сайта, онлайн платформата или книжното тяло. Все пак хората, пред които представяш работата си, трябва да имат начин да се свържат с теб 🙂
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂