В днешните условия, в които брандовете оперират, всеки генериран лев е важен. Имейл маркетинг кампаниите са тези, които могат да ни донесат висока възвращаемост, защото на практика можем да сведем разходите по този канал до 0.
Всеки може да анализира за себе си, колко по-изгодно е да връщаме стари клиенти, предлагайки им нови оферти, в сравнение с хора, които за първи път чуват за нас. Това е и една от причините ремаркетинг кампаниите да са толкова популярен канал в рекламния микс на много от нас. Ако помислим, имейл списъците в нашия акаунт включват потребители, които обикновено знаят кои сме и какво предлагаме. Те може никога да не са били наши клиенти, но вероятно са придвижени по пътеката до фаза, в която са потенциални клиенти. А това е нещо, от което трябва да се възползваме.
Онлайн рекламните формати имат много прилики – ценообразуването е идентично и има много сходни формати в различните платформи, които позволяват аналогични интеракции на потребителите. Друго сходство, което може да помогне на кампаниите ни, е фактът, че повечето реклами могат да се променят в реално време. Тоест, ако допуснем грешка или сме измислили начин за оптимизиране, просто спираме рекламата, променяме я и пускаме отново. В имейл маркетинга обаче, когато изпратим имейла, няма връщане – хората ще получат това което сме изпратили. За да сме спокойни, че имейл кампаниите ни са това, което трябва да бъдат, трябва да минем през следните стъпки:
-
Проверка на линковете в темплейта
Повечето инструменти за имейл маркетинг имат функционалност, която позволява преглед на всички линкове в темплейта. Препоръчително е освен нея, да влезете в preview mode и да кликнете на всеки кликаем елемент в имейла. Понякога линковете са правилни, но лендинг страниците може да не функционират както очакваме.
PRO TIP: Ако не сме използвали този канал от известно време и не сме сигурни на колко процента е интегрирана платформата ни за имейл маркетинг с аналитичните ни инструменти, можем просто да използваме UTM-и за линковете си. По този начин си гарантираме, че ще можем да проследим потребителското поведение след клик към лендинг страницата ни.
-
Проверка на темплейта на различни устройства
Изграждайки темплейта си на компютър, понякога забравяме, че повечето хора ще отворят имейла ни от мобилно устройство. А колкото и responsive да са template builder-ите, понякога можем да се изненадаме неприятно как изглежда имейлът ни, когато го гледаме от различно устройство. Тук е хубаво да разберем кои са резолюциите на устройствата, от които най-често ще се гледа темплейтът. Ако платформата ни за имейл маркетинг не ни предоставя тази информация, можем да погледнем данните на потребителите достъпили сайта от имейл кампании. Ако нямаме възможност да проверим или просто нямаме такива данни, можем да прегледаме най-популярните устройства в Preview mode на темплейта.
-
Изпращане на тестова вълна
Редно е преди да изпратим имейл кампанията към потребителите, да я тестваме в реална среда, като я изпратим до нас. Тук можем да използваме функцията за изпращане на тестови темплейт или сходна функция, според инструмента ни за имейл маркетинг. По-софистицираният вариант е да направим отделен тестови списък (или сегмент от списък, ако можем да използваме само 1) и да изпратим имейл кампания. По този начин ще можем да проверим няколко ключови момента от гледната точка на потребителите:
- Къде попада имейлът ни: Първо, дали сме получили имейла. Възможно е поради пълна поща или други причини изобщо да не получим съобщението. Ако това се е случило, можем да погледнем в reports дали съобщението е изпратено до правилния имейл и дали е получено. Ако сме получили имейла, той ще попадне в някой от различните tab-ове. Главната входяща кутия е нашата цел. Ако сме изпратили имейла, но той не е в главната входяща кутия, можем да проверим в Promotion tab, Social tab или спам папката.
- Как изглежда заглавието ни сред останалите в inbox-a: Ако заглавието ни е прекалено дълго има вероятност част от него да не се покаже. Ако използваме емотикони, е хубаво да проверим дали изглеждат като в платформата за имейл маркетинг или пощата ги е изменила и има нужда от корекция и т.н..
- Как се визуализира темплейтът: Тук трябва да проверим дали изображенията/ GIF-овете и видеата се показват и дали функционират, защото това са едни от най-честите изненади, когато изпращаме имейла в реална среда. Разбира се, това е моментът за финална проверка на текстовете и кликаемите елементи.
-
Още няколко съвета как да подобрите имейл кампанията си
- Ако няма да пускате веднага имейл вълната си, а ще я настроите да се изпрати в определен час – проверявайте часовата зона, в която е акаунтът. По този начин ще сте спокойни, че изпращате кампанията в правилното време.
- Имейл темплейтът може да не изглежда по един и същи начин през различните електронни пощи. Можете да проверите кои са най-често използваните от потребителите в списъка, да направите по 1 акаунт в тях и да ги добавите в тестовият списък. Можете да откриете интересни разлики между abv.bg и gmail например
- Уверете се, че препоръчителните и задължителните елементи (например линк за отписване, допълнителна информация за абонамента на потребителите, опция за отваряне на съобщението през браузър и т.н.), присъстват в темплейта и функционират правилно. Повечето платформи за имейл маркетинг няма да ви позволят да изпратите имейл без линк за отписване или ще го добавят автоматично във долната част на темплейта.
Следвайте указанията, вградени в интерфейса на платформите. Повечето от тях помагат да се ориентирате и интерфейса и да изпратите кампаниите си успешно. Ако обаче нещо не ви се струва логично, вземете предвид вашите конкретни нужди на кампанията и решете сами дали да спазвате всеки съвет.
Преди да изпратите кампанията си обаче, съветваме да прочетете статията ни за 6 ключовите разлики между B2B и B2C имейл маркетинг и да проверите дали сте съобразили тези ключови моменти в имейл кампаниите.