Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

22 дигитални инструмента, които да използваш през 2022 година [ЧАСТ 2]

Зад всеки успешен дигитален маркетолог стоят инструменти, които го подкрепят :). 

Ако все още не си прочел първата част, тук ще ти представим втората част на статията с останалите 11 инструмента, които да използваш през 2022 година. 

Ето ги и тях:

  1. Google Tag Manager (Server-side tagging)
  2. Data studio
  3. Poptin
  4. ОneSignal
  5. SEO meta in 1 click
  6. RankMath
  7. Google Optimize
  8. Social Searcher
  9. Zapier
  10. Tweetdeck
  11. LeadSync

 

12. Google Tag Manager (Server-side tagging)

Дигитални инструменти, инструменти за анализ, Google tag manager , анализ на данни, server side tagging
Source: Analytics mania

Google Tag Manager (Server-side tagging) e най-новата възможност, която ни предоставя Google за събиране на данни за потребители за маркетинг анализи, без разбира се да нарушаваме правото на потребители за анонимност. Вече имаш възможност да запазиш данните, които си събрал на твой собствен сървър и да определиш каква част от тях да се изпращат и анализират от аналитичните инструменти.

Към настоящия момент, основните преимущества на SST са:

  • ограничаване на въздействието на Ad blocker-ите;
  • получаване на повече данни за потребителите, които използват iOS устройства;
  • намаляване на времето за зареждане на сайта.

Минусите, които бихме определили, ако решиш да използваш това решения са:

  • изискват се повече технически познания и помощ от програмисти;
  • изисква се закупуване на облачно пространство.

13. Google Data Studio

Google Data Studio, инструменти за визуализация на данни, отчети на данни
Source: Google Data Studio

Google Data Studio е yeb-базиран инструмент за визуализация на данни. Той може да обедини данни от няколко източника (напр. Google Analytics, Facebook, Google Ads, Mailchimp и други) и да ги визуализира по начин, който ще е лесен за възприемане от аудиторията.  

Какви са ползите от Google Data Studio?

  • Безплатен за използване (някои от източници на данни са платени)
  • Лесен начин за отчитане и визуализация на данни
  • Възможност за персонализация на отчетите
  • Извлича данни от множество източници в един отчет
  • Възможност за работа по един отчет от няколко души едновременно
  • Голям избор от безплатни шаблони за отчети
  • Възможност за свързване с над 150 източника на данни
  • Автоматизиране на отчетите
  • Не изисква задълбочени знания 

Какви са минусите?

  • Ще трябва да заплатиш, ако искаш да свържеш източник на данни, който не е от Google екосистемата (например Facebook или Instagram)
  • Тъй като инструментът постоянно се подобрява като функционалности, може да очакваш bug-ве и проблеми с данните от време на време
  • Липса на официален Support, към който може да се обърнеш при проблем
  • Зареждането на голям обем от данни на визуализациите понякога е доста бавно

14. Poptin

Poptin, forms, дигитални инструменти. Lead generation
Source: Poptin

Poptin е нещо повече от инструмент за изработка на pop-up банери. Можеш да създаваш различни lead форми, да изпращаш автоматизирани имейли на база ангажирането на потребители с тях и други. От гледна точка на pop-up-и, разнообразието от криейтиви и готови темплейти е почти неограничено:

  • изскачащи pop-up банери;
  • игровизации (например завъртане на колело с награди);
  • приплъзващи се банери (slide-in popups);
  • бутони за връзка с бизнеса;
  • постоянно видими ленти в горната или долната част на сайта;
  • темплейти, специално предназначени за мобилни устройства и други. 

Благодарение на тях можеш да увеличиш броя потребители, записали се за newsletter, да покажеш новата си колекция или услуга, намаление на сайта, промо кампания или просто да се ангажираш с таргет потребителите ти.

Тук можеш да разглеждаш примери как да го използваш за различни индустрии – e-commerce, real estates, fitnes, educational, automotive и много други.

Алтернатива: Optimonk

15. OneSignal

push нотификации, дигитални инструменти. Lead generation
Source: OneSignal

Следващото ни предложение за дигитален инструмент, който да използваш е OneSignal – една от най-известните платформи за push нотификации. Чрез тях можеш да изпращаш релевантни персонализирани съобщения до твоите бъдещи или настоящи клиенти, дори и те да не използват твоя дигитален актив точно в този момент. Можеш да достигнеш до тях чрез sms, email, през приложението на бизнеса ти или просто да получат известие през browser-a, докато четат любимия им блог, например. Разбира се, необходимо е първоначално да са се съгласили да получават такива съобщения.

Предимството на такива канали е, че не е нужно да заплащаш големи суми за реклама, както е в социалните мрежи и Google екосистемата, а имаш месечен абонамент за самата платформа (някои инструменти предлагат и безплатни версии с ограничени функционалности). Препоръчваме това да е още един допълнителен канал за комуникация с твоите потребители, а не основен, който напълно да замества останалите дигитални канали. 

Open rate-ът при използване на push нотификации може да надхвърли 3 до 4 пъти този при e-mail комуникацията. Можеш да прочетеш тази и други статистики.

16. SEO meta in 1 click

Дигитални инструменти - SEO meta in 1 click: основен изглед на инструмента

Изключително полезен инструмент за бърз преглед на SEO съдържанието на една страница. С един клик (както казва и самото име на инструмента) можеш да видиш дали страницата е разрешена за обхождане от ботовете, да видиш мета данните ѝ, структурата ѝ ( H1,2,3… заглавия), alt тагове, вътрешни линкове (включително ресурси) и как изглежда Facebook Open Graph-ът ѝ. В таба tools можеш да намериш бързи връзки към други важни SEO инструменти, сред които Mobile-friendly tool, GTmetrix, Google PageSpeed Insights tool и още. В таба с линкове можеш лесно да откриеш неработещи страници, които намаляват “здравето” на сайта. Можеш да видиш още липсващи canonical адреси, да получиш линк към robot.txt файла, както и към Sitemap-a на сайта (ако има такъв). Неслучайно този безплатен инструмент присъства в много подобни класации на видни маркетолози. Съветваме те да го тестваш веднага 🙂

Предимства и недостатъци: Основното предимство на инструмента е разнообразието от информация, което предлага. Като недостатък можем да изтъкнем липсата на възможност да изтеглим информацията във файл.

Алтернатива: SEOquake

 

17. RankMath

Дигитални инструменти - Rank Math: възможности на инструмента
Source: https://advisewp.com/

Rank Math е любимият ни WordPress плъгин за SEO. Изключително мощен инструмент, с който можеш да настроиш правилно сайта си така, че да дадеш максимално много на търсещите машини с едва няколко клика. Можеш да свържеш и аналитичните си инструменти с Rank Math и да получаваш статистика за това как сайтът ти се представя по различни ключови думи, какъв трафик влиза, кои са топ страниците и т.н. Можеш лесно да определиш ключова дума, по която искаш страницата ти да се класира и да получиш много съвети как да оптимизираш съдържанието си. Както повечето инструменти, и този не е особено добър в анализа на съдържание на български, така че не се вманиачавай в 100/100 резултата. Ако следваш Setup Wizard-а Rank Math ще те преведе през всички важни SEO настройки, като разрешаване за индексиране на сайта, създаване на sitemap, избор на кои категории и таксономии да включиш в sitemap-a, импортиране на данни от други SEO плъгини и още. Redirections таба ти дава лесен достъп и възможност за бързо и правилно пренасочване или изтриване на страници. Тези и още много полезни опции има този един единствен плъгин. Ако сайтът ти е на WordPress, не губи време и го инсталирай. Няма да съжаляваш.

Предимства и недостатъци: Едни от големите предимства на инструмента са, че е лесен за употреба, има възможност за импортиране на данни от други SEO инструменти с 1 клик, както и интеграциите му с други аналитични инструменти и получаване на информацията на един екран. Един от малкото му минуси е трудното прехвърляне на данните, в случай че решиш да го смениш с друг.

Алтернатива: Yoast SEO

 

18. Google optimize 

Дигитални инструменти - Google optimize, A/B test. CRO
Source: Marketing platform – Google optimize

Google optimize е безплатен онлайн инструмент, който ти дава възможност да правиш различни тестове на сайта, като промяна структурата на страниците, промяна на цвят, форми, разположения на различни елементи и много други. Благодарение на интеграцията му с Google Analytics, ще получиш ценни статистически данни, чрез които да определиш кой вариант на структура на сайта е най подходящ за твоите таргет потребители и по този начин да подобриш представянето на кампаниите си. Сред възможности му са:

  • A/B test – сравнение между сайт и конкретна промяна, която си направил в него (например промяна/добавяне на бутон);
  • Multivariate Test – можеш да сравниш няколко на брой промени, като получаваш отделна статистика за всяка една от тях;
  • Split URL Testing – ако искаш да провериш как се представят две различни страници от сайта, на които пращаш потребители с кампаниите си, тази опция е за теб.

За един дигитален маркетолог най-важното нещо е таргет потребителите да извършват целите, които са поставени като таргет от бизнеса. Не винаги причина за ниските резултати са настройката на дадена кампания, а landing страницата, където изпращаме тези потребители. Google optimize ще ти помогне именно за оптимизирането на лендинг страници, които потребителите посещават.

19. Social Searcher

Дигитални инструменти - анализ на хаштагове - Social Searcher

Social Searcher е търсачка за мониторинг и анализ на съдържание в различни социални медии. Тя провежда анализи в обичайните заподозрени, като Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, но и мрежи като Google+,Tumblr, Reddit, Flickr, Dailymotion and Vimeo. 

Безплатните функции на инструмента предлагат възможности за проследяване представянето на хаштагове, на съдържание от потребители по username, както и на актуални трендове. Има възможност и за запазване на търсенията, както и за настройване на известия по тях, които да получиш на своя email адрес. Нашият екип намира инструмента са полезен при проследяване на публикувано съдържание по хаштагове в няколко канала.

Social Searcher предлага и премиум възможности за Social Monitoring на твоя бранд, проследяване на споменавания и аналитични инструменти, за които екипът ни не може да ти даде мнение или препоръка, защото до момента не ги е тествал.

Алтернатива: Hashtagify 

20. Zapier

Дигитални инструменти - автоматизиране на процеси - Zapier

 

Zapier е лидер в сферата на решенията за автоматизации на процеси. Платформата предлага интеграции с над 3000 инструмента, включително Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads и Google Analytics. Това го прави страхотен помощник на всеки маркетолог. С негова помощ можеш да спестиш време и ресурси, автоматизирайки процеси като: 

  • настройка на Facebook Conversion API; 
  • изпращане на съобщение/имейл до новите лийдове;
  • вкарването на нови лийдове в CRM или база данни;
  • публикуване на съдържание в различните канали за комуникация (социални медии, уеб сайт и други).

Кои са най-големите предимства на Zapier?

  • Може да избереш между хиляди готови темплейти за интеграции между различни инструменти, с които да автоматизираш процесите си само с няколко клика
  • Голямо количество обучителни материали за работа с платформата
  • Безплатен план, с който да тестваш инструмента
  • Гъвкави платени планове, базирани на реалната употреба на инструмента
  • Висока степен на сигурност при боравенето с лични данни

Алтернатива – LeadsBridge

21. TweetDeck

Дигитални инструменти - планиране и мониторинг на съдържание в Twitter - TweetDeck
Дигитални инструменти – планиране и мониторинг на съдържание в Twitter – TweetDeck

TweetDeck е изцяло безплатен инструмент за планиране и мониторинг на съдържание, който ти позволява да управляваш едновременно няколко акаунта в Twitter. Функциите на приложението включват планиране и предварително насрочване на туитове, възможност да създаваш свои колекции с различно съдържание, помагат ти да следиш актуалните хаштагове и развитието им и много други. Обликът на TweetDeck е измислен така, че да улеснява както редовните, така и новите потребители на мрежата. Самите характеристики на приложението спомагат за професионалното менажиране на всеки акаунт в неподправен “Twitter” стил.

Апликацията е предназначена за браузър – без инсталации и теглене. И отново – услугите в нея са изцяло безплатни!

Кое  е най-голямото предимство на TweetDeck? Това, че не се налага да се вписваш и отписваш всеки път, когато трябва да проследиш нещо в някой от многобройните акаунти, които управляваш! Тук всичко е на едно място. Недостатъкът е, че работи само с Twitter.

22. LeadSync

Дигитални инструменти - обработка на получени лийдове - LeadSync

Инструментът спомага за своевремнната обработка на получените лийдове, докато те са още “топли”. Това е много важно да се случи възможно най-бързо след попълване на Lead Generation формата във Facebook. Leadsync играе ролята на свързващото звено между рекламата и Sales екипа, който трябва да поеме лийдовете. Това се случва посредством настройка на инструмента, който изпраща получените данни директно на посочен имейл адрес или като SMS на телефонен номер, също така може да се свърже и с различни CRM системи. Тоест, не се налага получените лийдове да се теглят и изпращат всеки път, когато има нов лийд, а процесът се автоматизира.

Кое е най-голямото предимство на Leadsync?

Leadsync е лесен за настройване и употреба, а съпортът му отговаря своевременно при възникнали въпроси. Неговото най-голямо предимство е времето, което спестява на Sales екипа на компаниите. Благодарение на Leadsync, процесът по обработка на топлите лийдове се улеснява и забързва значително, което повишава шанса те да се превърнат в реални клиенти. Така не се губи време по препредаване на информация между различните звена.