Зад всеки успешен дигитален маркетолог стоят инструменти, които го подкрепят :). В тази статия ще ти представим 22 дигитални инструмента, които помагат на маркетолозите да управляват, анализират и подобряват резултати от своите дигитални кампании.
Ще откриеш инструменти, които покриват различни аспекти от дигиталния маркетинг, като анализ на данни, SEO, B2B, създаване на криейтив, управление на кампании, UX и други.
Тук ще откриеш първите 11, а в част 2 и останалите дигитални инструмента.
Ето ги и тях:
- Google Analytics 4
- LiveChat
- Mailchimp
- Ahrefs
- Clarity
- Leadfeeder
- Canva
- HypeAuditor
- Bit.ly
- Ads Manager
- UTM Builder
1. Google Analytics 4
Google Analytics 4 е най-новата версия на платформата на Google за анализ на данни – Google Analytics. Въпреки че е критикувана от редица експерти, че има орязани функционалности спрямо предишната версия, платформата се обновява и постоянно предлага доста нови репорти и функционалности, които не можехме да използваме досега, като:
- изцяло нови начин на анализ на трафика на вашият сайт (event based vs session based);
- анализ на потребителите на приложенията и сайта едновременно;
- настройка на Server-side tagging чрез Google tag manager за повече и по-достоверни данни;
- настройки на анонимизация;
- аdvance настройки на фунии и сегменти и много други.
Освен това, всяка нова актуализация ще се случва именно за GA4, докато universal analytics остава малко по малко в миналото.
Препоръчваме ти да започнеш да отчиташ паралелно резулатите от двете платформи – GA4 и GA3.
2. LiveChat
Около 73% от потребителите определят чата в реално време като най-удобен начин за директна връзка с компаниите. Тази и други статистики може да откриеш тук. Затова е от особена важност да направиш връзката между компанията и потребители ѝ възможно най-лесна, бърза и интуитивна. Това е и причината да предложим именно LiveChat като нашия избор за чат платформа измежду стотиците други предложения. Основни преимущества:
- изключително бърза интеграция, без да са нужни технически познания (за около 1 – 2 минути при наличие на GTM на сайта);
- лесен и интуитивен интерфейс, с който ти или колегите ти от support team-а може да започнете да работите буквално веднага;
- Възможна интеграция с много други дигитални инструменти;
- и може би най-важното за дигиталните експерти – интеграция с Аналитикс и GTM, която ти позволява да анализираш взаимодействията на потребители с бизнеса и да оптимизираш кампаниите за лийдове.
Кога е най-подходящото време да започнеш да използваш LiveChat? – от днес 😉
Алтернатива – Zendesk Chat
3. Mailchimp
Mailchimp е най-популярната платформа за имейл маркетинг в света и има защо вече цели 20 години да се задържа на пазара. Безплатната версия на платформата дава изключително много възможности на малките бизнеси, които все още не могат да отделят голям бюджет за имейл маркетинг, да изграждат аудитории, да ги сегментират, да създават прости автоматизации и имейл кампании. Платените пакети на платформата предлагат по-сложно изграждане на Customer Journeys, възможност за A/B тестване, Customer support live chat, добавяне на още аудитории и нови готови темплейти, които можеш да използваш за кампаниите си. С всеки от платените планове получаваш по-дълбоко изследване на аудиторията и повече insights като демографски, възрастови и такива, базирани на поведението на потребителите от кампаниите, като например “най-често отварящи” или “най-много поръчващи”. Платформата предлага още много опции, които можеш да разгледаш в линка, който сме добавили в заглавието ☝ Преди да се впуснеш в имейл маркетинг приключение, те съветваме да прочетеш статията ни за разликите между b2b и b2c имейл маркетинг и да провериш дали си изградил правилна имейл маркетинг стратегия.
Предимства и недостатъци: Най-голямото предимство на Mailchimp е безплатният му план, който включва много от feature-ите на платформата. Един от големите минуси на платформата е трудната интеграция с други платформи.
Алтернатива: Active Campaign
4. Ahrefs
Битката на титаните между SEO инструментите все още се води между SEMRush и Ahrefs. Генерално, няма да сбъркаш, който и от двата инструмента да избереш. Ние ще ти дадем няколко причини за Ahrefs. В този инструмент можеш да добавиш проект, който да наблюдаваш от SEO перспектива. Можеш да видиш как search engine-ите виждат сайта ти (и дали го виждат изобщо), също така ще получиш много съвети как да подобриш представянето на сайта си, както и списък с всички линкове, които не се представят добре по дадена точка. Можеш да видиш кои страници връщат грешки, кои са твърде бавни и т.н. Ahrefs дава много възможности и за наблюдение на страниците ти (или на твои конкуренти) и тяхното представяне по ключови думи в SERP (Search Engine Result Page). Можеш да направиш keyword research и да съставиш семантично ядро, по което да изградиш работеща content стратегия. Можеш да намериш подходящи линкове за link building, както и идеи за теми за ново съдържание. Това са само малко от функциите на този необхватен инструмент, които ние използваме и ти препоръчваме да тестваш.
Предимства и недостатъци: Предимствата на Ahrefs са много, но едни от най-големите са LinkBuilding функциите му. С него наистина лесно можеш да намериш подходящи сайтове, от които да поискаш линкове. Може би най-големият недостатък на инструмента е цената. Разбира се, тя не е висока за това, което получаваш, но не винаги малки, прохождащи бизнеси могат да отделят бюджет за подобен инструмент.
Алтернатива: SEMRush, Ubersuggest
5. Clarity
Clarity е един от най-новите инструменти на Microsoft, който влиза в директно съперничество с друг наш любим инструмент – Hotjar. И двата инструмента записват реални видеа на потребителските сесии, като по този начин можеш да индетифицираш потенциален проблем на сайта, който отказва потребителя да закупи продукт или да направи друго важно действие. Можеш да създадеш и така наречените “heatmaps”, които пък ти дават визуална представа кои секции, бутони и елементи са най-използвани от потребителите и кои не. Така може да се приоритизира важното съдържание да е по-видимо, а това, което не се използва, да се премахне от сайта или да се промени местоположението му. Изключително важен инструмент за подобрение на UX и идентифициране на проблеми, благодарение на който ще можеш да увеличиш процента от потребителите на сайта, които правят важните за компания действия – продажби, запитвания и т.н.
Предимството на Clarity пред Hotjar е неограниченият брой сесии, които може да записва и запазва в акаунта, докато при Hotjar те са само 300 (нужно е да закупиш платената версия) .
Алтернатива: Hotjar
Искаш да научиш повече за новостите, свързани с Google Analytics 4 – всичко от настройки и проследяване до анализ на резултати и най-добри практики?
Цялостната програма на Xplora Academy е точното място за теб, тъй като в нея имаме специален курс за Google Analytics 4.
6. Leadfeeder
Leadfeeder е нашето предложение за B2B компаниите. Чрез него можеш да получаваш информация за други компании, които посещават сайта ти и се интересуват от продукта или услугите, които компанията ти продава. От там нататък, след като имаш тази информация, sales екипът ще свърши останалата работа ;).
Лесна интеграция и възможност за безплатен акаунт, който предоставя всички необходими функции. Поддържа директна интеграция с всички известни CRM системи, които се използват от бизнесите, както и с много на брой аналитични инструменти.
Алтернатива: Albacross
7. Canva
Ето и едно предложение, което е подходящо за малките и средните бизнеси, както и за всички, които нямат умения по графичен дизайн, нито ресурс за дизайнерски екип. Canva е инструмент за създаване на визуално съдържание, който разполага с огромна библиотека и стотици шаблони, които позволяват лесно, бързо и достъпно да създаваш най-различни типове публикации.
Инструментът работи или чрез уеб браузър, или в приложенията за iOS и Android и дава възможност да създаваш публикации или истории във Facebook и Instagram, флаери, плакати и покани, темплейти за презентации, видеоклипове, колажи, инфографики и др. След като избереш типа съдържание, Canva предлага дизайни в подходящия размер, който може да използваш директно, да промениш изцяло или спрямо нуждите и изискванията на твоя бранд.
Има безплатна версия, която ти предоставя повече от 250 000 шаблона, повече от 100 типа дизайн, стотици хиляди снимки и графики, сътрудничество и 5 GB облачно съхранение. Платените планове – Canva Pro и Canva Enterprise, разполагат с по-голямо разнообразие от шаблони, темплейти и инструменти, които ти позволяват да персонализираш дизайните спрямо своя бранд.
Предимства и недостатъци: Най-голямото предимство на Canva е безплатният план, който дава много добри възможности за собствениците на малък и среден бизнес. Минусът е, че платформата не позволява по-трудни корекции и монтажи и работи единствено онлайн.
Алтернатива: Adobe Photoshop.
8. HypeAuditor
HypeAuditor е инструмент за маркетингов анализ на инфлуенсъри, който поставя специален фокус върху автентичността на техните последователи. Тяхната база в момента включва над 20 милиона профила в множество платформи. Платената версия на услугата предлага търсачка за инфлуенсър профили в социалните медии въз основа на общи метрики, подробности за аудиторията и ангажираност на профила.
И докато за нашия пазар не е идеалният инструмент за откриване на инфлуенсър акаунти, то тя предлага добри възможности за анализ на ключовите метрики на лидери на мнение, които вече си открил и се чудиш дали са подходящи за твоя бранд и кампания. Чрез инструмента можеш да получиш достъп до данни, които не са видими в интерфейса на Instagram. Такива метрики са демография, автентичност на последователите и engagement rate, които са едни от основните данни, които нашият екип взима предвид при партньорство с инфлуенсъри. Въпреки това, при използване на подобни инструменти те съветваме винаги да проверяваш данните, за да се увериш, че са коректни.
Алтернатива: Buzzstream
9. Bit.ly
Представяме ти и един незаменим помощник при създаване на съдържание за всички социални мрежи, който нашият Content & Creative екип използва постоянно. Сигурни сме, че дори и дигиталният маркетинг да не е твоята страст, няма как да не си попадал на Bit.ly.
Безплатната услуга на инструмента позволява съкращаване на линкове с домейна Bit.ly, докато премиум услугата има опции за персонализиране. Освен чисто естетическата употреба на инструмента, той носи и много аналитични предимства, защото ни дава възможност да проследяваме отделни връзки и да получаваме свързани анализи на таблото за управление. Той дори измерва ефективността на линка по няколко показателя: брой кликове, дати, top referer и конкретно местоположение, които можеш да видиш на приложената снимка по-горе.
Алтернатива: https://tinyurl.com/app
10. Ads Manager
Ads Manager е инструмент на Facebook, който ти дава възможност да създаваш и структурираш рекламни кампании, както и да следиш развитието и резултатите им. Платформата е предпочитаното място, от което да активираш рекламите си. Другата опция, която има, но не препоръчваме, е Boost Post бутонът към всеки пост от страницата. Причината да не препоръчваме тази опция за спонсориране е, че възможностите за оптимизация и настройка на кампанията са ограничени.
Предимства и недостатъци? – Платформата разполага с много възможности за оптимизиране на процесите, общ преглед на резултатите в реално време и набор от съвети за подобряване на резултатите по рекламните кампании. Като минус можем да определим това, че интерфейсът се променя често, понякога това води до грешки и бавно зареждащи елементи. Някои метрики изчезват, заместват се от други, не толкова значими. Но въпреки тези недостатъци, можем да определим платформата като много полезна и неразделна част от работата на един професионалист в областта на фейсбук рекламата.
11. UTM Builder
С помощта на UTM Builder-a лесно и последователно можеш да изградиш параметъра, който автоматично се “закачва” към посочения от теб URL. Този код дава възможност да проследиш резултатите от реклама си на ниво сайт – дава данни, с които лесно да анализираш кой формат е довел до повече конверсии или коя аудитория прекарва най-дълго време на сайта. Тук е въпрос на въображение какво и колко ще включиш като параметри, за да можеш да разчетеш повече данни. С други думи, utm-ът е група от ключови думи, които “разказват” повече за твоята рекламна кампания.
Кое е най-голямото предимство на UTM Builder? – Като най-голям плюс на инструмента можем да определим това, че дава темплейт за разписване на параметрите и с няколко лесни стъпки имаш готов “нов” линк, който директно копираш и поставяш към рекламата си. И не на последно място – безплатен е 🙂