Xplore Marketing – Еп. 146: Оги Василев: “Mаркетинг на стартъпи и най-голямата стартъп конференция в България”
В този епизод те срещаме с Оги Василев, който организира най-голямата стартъп конференция в България. Ще разбереш кои са 9-те потока, които са релевантни за стартъпите. От финансиране през продажби до exit от инвестицията. Ще чуеш много добри практики при стратегически маркетинг на стартъп и scale-up компании.
В епизода ще разбереш и много за стартъп нуждите и предизвикателствата пред предприемачите – от избор на проблем, който да се реши, през позициониране до ценообразуване. Ще ти харесат съветите на Оги как едно менторство да е успешно и как да задаваш правилните въпроси.
В епизода ще чуеш
- За какво ще говорим в епизода? За Start Up, Bulgaria конференцията – за какви аудитории и каква стойност дава.
- За опита на Оги като ментор.
- За ABLE форматите.
- За конкретните предизвикателства при стартъпите – ценообразуване, market fit и други.
- За проблема, който решава една конкретна компания. След което идват технологичните решения.
- За откриването кое дава стойност на един таргет потребител.
- Детайлен пример как се оценява стойността за една компания при B2B. Как се откриват “бели петна” в оценяването на стойността?
- Няколко примера за пазарни проучвания и отделните елементи, които дават стойност.
- Примери от автомобилната индустрия и евристика в тази категория – как стереотипите помагат и пречат?
- Планиране и оценка на модели за ценообразуване. Трендът на опростяване на бизнес модела. Типове аудитории спрямо предходен опит и цели.
- За позиционирането с най-ниска цена и за добавянето на стойност.
- Защо първо питаме клиентите каква стойност очакват и искат да извлекат?
- За разликата между commitment и “бих купил при валидирането на продукта и услугата”.
- За осемте отделни области за стартъпи на конференцията Start Up, Bulgaria.
- За важността на това как даден предприемач взема решения.
- Фазите, през които минава една компания, и релевантността на съветите.
- За срещите с ментори с опит и за концепцията за самосегментиране.
- За това как да извлечем най-голяма полза от менторството в предприемачеството?
- Какви ресурси препоръчва Оги – акценти на продажби, AI и какво друго?
- Защо е важно първо да знаем какъв е проблемът, преди да търсим ресурси?
- Какво да си вземете от епизода?
Ресурси
Ognyan Vasilev – LinkedIn
Startup Bulgaria
Activator
AUBG Elevate Accelerator
Xplore Marketing – Episode 121
Micromoments & WOW Moments – Georgi Malchev
Xplore Marketing – Episode 105
Revenues Factory
Traction: Business Efforts – Georgi Malchev
Forbes Bulgaria: Digital Strategy
Mixergy
Xplore Marketing – Episode 136
YouTube Video
Badi za Primer
The Way of the Wolf – Locus Publishing
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂