Xplore Marketing – Еп. 136: Павлина Маринова – „Pick N Dazzle – компания с иновативен модел за козметика“
В този епизод те срещаме с Павлина Маринова – професионалист с дългогодишен опит в сектора на козметиката в различни роли в мултимилиардна компания. Ще ти е интересно да чуеш за иновативните бизнес модели и техните елементи, както и за връзката на маркетинга с останалите функции в една фирма. Ще научиш много за моделите за самосегментиране на потребителите и как можем да даваме стойност на различните аудитории. Защото, както споделя Павлина – потребителите на различните пазари са различни.
За какво ще говорим в епизода?
- За срещата на Павлина и Жоро и какво е впечатлило водещия на подкаста Xplore Marketing.
- За многогодишния международен опит на Павлина в козметичната индустрия. Как се скалира за няколко години компания до 1.6 милиарда долара оборот?
- За връзката между финанси, търговия и маркетинг и знанията и уменията от eMBA програмите.
- За нуждата на всеки 7 години да актуализираме знанията и уменията си. Как маркетингът работи в синхрон с останалите функции в една компания?
- За добрите практики при планиране на продукти, производство, наличности. За отклоненията спрямо прогнозите.
- За идеята за кутия за козметика, която потребителите сами пълнят с продукти. За силата на разказването на истории.
- За концепцията front stage и back stage и как да настроим бизнес модела на една компания.
- За емоциите в продажбата на козметика – колко бързо ще се изконсумира. Защо има три ценови равнища на кутиите за козметика и защо потребителите сами пълнят кутиите?
- За самосегментирането на потребителите и за кого е и за кого не е нашият продукт.
- За quizz-а като форма на двустранна комуникация. Как клиентът да научи повече за нас?
- За големите масиви данни, за изкуствения интелект, алгоритъм за препоръки и за персонализирането.
- За оценките на потребителите и как влияят на lookalike аудиториите.
- В детайли за бизнес модела на компанията Pick N Dazzle.
- Защо и кога е добавена функцията за допълнително закупуване на продукти?
- Наложени марки или непознати марки? Как влияят оценките на продуктите и препоръките?
- Как влияят опростяването и усложняването на стойностното предложение?
- За значителните разлики в потребителското поведение в Румъния и в България. Как това влияе на типа продукти? Защо категория парфюми е толкова силна в Румъния?
- Защо налагането на нов бранд в Румъния е трудно и изисква много усилия?
- Какво е пазар, базиран на ценностите на примера на Скандинавските държави? Какво е различно във Великобритания?
- Защо социалните мрежи работят повече за компанията? За ролята на UGC (съдържание, създадено от потребителите).
- Може ли инфлуенсър маркетингът да навреди, а не да помогне? Как инфлуенсърите се самосегментират?
- Как Павлина и Жоро очакват AI да повлияе на маркетинга?
- Как екипът на Google в Дъблин е открил Pick N Dazzle и е решил да помогне на компанията да скалира?
- Какви книги препоръчва Павлина на база на огромния си бизнес и управленски опит? Как да осмисляме различните култури? Как да станем по-добри в преговорите?
- Как да използваме модела на 4P за бизнеса ни?
- Модел на аутсорсинг или не? Има ли вътрешни скрити разходи?
- Какво да си вземеш от епизода?
Ресурси:
https://www.pickndazzle.com/bg/
https://www.linkedin.com/in/pavlinamarinova
https://www.triumemba.org
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-50/
https://locus-publishing.com/product/код-за-успех-опростявай/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-121/
https://www.linkedin.com/pulse/самосегментиране-за-кого-е-и-не-georgi-malchev/
https://www.linkedin.com/pulse/героят-наставникът-планът-успехът-или-неуспехът-georgi-malchev-wji0f/
https://www.ozone.bg/product/kulturi-i-organizatsii-softuer-na-uma-treto-preraboteno-i-dopalneno-izdanie
http://www.negotiationgenius.com
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂