New Lead form extension за Google ads
Една от най-често поставяните цели пред всеки PPC / Google Ads специалист е да генерира максимално много качествени запитвания от потенциални клиенти за предлаганите от неговите клиенти продукти или услуги.Обикновено това се случва през формата за заявки на сайта / landing страницата или директно чрез позвъняване по телефона.
С новата предоставена BETA възможност от Google, вашите потенциални клиенти могат да изпращат запитвания към вас, без да е необходимо дори да посещават сайта ви.
Ново разширение (extension) в Google ads – “Lead form”
От началото на миналата седмица (21.10.2019) започнахме поетапно да виждаме новото разширение “lead form“ в част от акаунтите на нашите клиенти. Имайте предвид, че новата функция е в BETA и е “отключена” само за определени рекламодатели. Може да я достъпите от основното меню: ads & extensions => extensions => ad extension (синият бутон)
Към момента разширението е активно само за Google Search кампании. Надяваме се в бъдеще да може да се използва и в дисплейните формати на Google (GDN) и YouTube кампании 🙂
Как да настроите Lead form extension?
Нужно е да попълните информацията в следните 3 категории:
- Extension – информацията, която ще се показва в разширението
- Lead form – как ще изглежда и каква информация ще присъства във формата за заявка
- Submission message – информацията, която ще виждат потребителите, след като са попълнили правилно формата за заявка
- Изберете кампанията, за която ще използвате разширението
- Изберете между Нов или вече използван extension
- CTA бутон – можете да изберете 1 от 9 предварително зададени от системата бутони
- Напишете описателен текст (description), който потребителите ще виждат заедно с CTA (call to action) бутона още при визуализиране на рекламата и extension-a сред Search резултатите
- Изберете заглавие за вашата lead форма (30 символа)
- Име на вашия бизнес (25 символа)
- Описание за lead формата, което ще присъства в нея (200 символа)
- Изберете каква лична информация ще изисквате от потребителите (може да избирате измежду име, email, телефонен номер и пощенски код)
- Добавете link към вашето Privacy policy
- Можете да добавите снимка за фон на lead формата (препоръчителен размер 1200×628 px в съотношение 1.91:1)
- Добавете описателен ред, който ще се показва след като формата е попълнена успешно
- Добавете CTA (Имате само 2 възможности за последващо действие “Visit website” и “Download”) и URL адрес, към който ще изпращате потребителите
- Опционално, може да свържете формата с webhook.
ГОТОВО! Вашият първи “Lead form” extension е създаден. 🙂
[Важно] Какво трябва да вземете предвид, преди да използвате Lead form extension?
- Разширението се визуализира само на мобилни устройства (все пак вече живеем в mobile-first свят).
- За да можете да създадете такъв тип разширение, вашият акаунт е нужно да отговаря на определени изисквания. Google предоставя следната информация: “To create and use a lead form extension on Search, your account must be in a non-sensitive vertical or sub-vertical. Some sensitive verticals and sub-verticals are not eligible for lead form extensions. Learn more about lead form requirements.”
- При първото създаване на lead for extension, Google изисква да се съгласите с неговите условия за употреба (terms of service) за този формат.
- Ако не използвате допълнителна интеграция с webhook, ще трябва да сваляте информацията за постъпилите заявки ръчно. Не забравяйте да го правите често, тъй като Google пази информацията с максимален срок от 30 дни, след което тя ще бъде изтрита.
- След като един път сте настроили lead form extension-а, не можете да променяте информацията, която изисквате от потребителите (e-mail, телефон и т.н.). Ако все пак желаете да направите такава промяна, ще е нужно да създадете изцяло нов extension.
- Езикът на CTA бутона се променя автоматично, на база предпочитанията на потребителя за конкретното устройство, което използва. В много от случаите той ще е различен от езикът, който рекламодателя използва за създаването на разширението.
А вие ще се възползвате ли от новата функционалност в Google ads?
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂