Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

[Ново] Как да получавате запитвания чрез Google Ads, без да е необходимо потребителите да посещават сайта ви?

New Lead form extension за Google ads

Една от най-често поставяните цели пред всеки PPC / Google Ads специалист е да генерира максимално много качествени запитвания от потенциални клиенти за предлаганите от неговите клиенти продукти или услуги.Обикновено това се случва през формата за заявки на сайта / landing страницата или директно чрез позвъняване по телефона.
С новата предоставена BETA възможност от Google, вашите потенциални клиенти могат да изпращат запитвания към вас, без да е необходимо дори да посещават сайта ви.

Ново разширение (extension) в Google ads – “Lead form”

От началото на миналата седмица (21.10.2019) започнахме поетапно да виждаме новото разширение “lead form“ в част от акаунтите на нашите клиенти. Имайте предвид, че новата функция е в BETA и е “отключена” само за определени рекламодатели. Може да я достъпите от основното меню: ads & extensions => extensions => ad extension (синият бутон)

LEAD FORM

Към момента разширението е активно само за Google Search кампании. Надяваме се в бъдеще да може да се използва и в дисплейните формати на Google (GDN) и YouTube кампании 🙂

Как да настроите Lead form extension?

Нужно е да попълните информацията в следните 3 категории:

  • Extension – информацията, която ще се показва в разширението
  • Lead form – как ще изглежда и каква информация ще присъства във формата за заявка
  • Submission message – информацията, която ще виждат потребителите, след като са попълнили правилно формата за заявка
  1. Изберете кампанията, за която ще използвате разширението
  2. Изберете между Нов или вече използван extension
  3. CTA бутон – можете да изберете 1 от 9 предварително зададени от системата бутони
  4. Напишете описателен текст (description), който потребителите ще виждат заедно с CTA (call to action) бутона още при визуализиране на рекламата и extension-a сред Search резултатите
description
  1. Изберете заглавие за вашата lead форма (30 символа)
  2. Име на вашия бизнес (25 символа)
  3. Описание за lead формата, което ще присъства в нея  (200 символа)
  4. Изберете каква лична информация ще изисквате от потребителите (може да избирате измежду име, email, телефонен номер и пощенски код)
  5. Добавете link към вашето Privacy policy
  6. Можете да добавите снимка за фон на lead формата (препоръчителен размер 1200×628 px в съотношение 1.91:1)
image
  1. Добавете описателен ред, който ще се показва след като формата е попълнена успешно
  2. Добавете CTA (Имате само 2 възможности за последващо действие “Visit website” и “Download”) и URL адрес, към който ще изпращате потребителите
  3. Опционално, може да свържете формата с webhook.
webhook

ГОТОВО! Вашият първи “Lead form” extension е създаден. 🙂

[Важно] Какво трябва да вземете предвид, преди да използвате Lead form extension?

  • Разширението се визуализира само на мобилни устройства (все пак вече живеем в mobile-first свят).
  • За да можете да създадете такъв тип разширение, вашият акаунт е нужно да отговаря на определени изисквания. Google предоставя следната информация: “To create and use a lead form extension on Search, your account must be in a non-sensitive vertical or sub-vertical. Some sensitive verticals and sub-verticals are not eligible for lead form extensions. Learn more about lead form requirements.”
  • При първото създаване на lead for extension, Google изисква да се съгласите с неговите условия за употреба (terms of service) за този формат. 
  • Ако не използвате допълнителна интеграция с webhook, ще трябва да сваляте информацията за постъпилите заявки ръчно. Не забравяйте да го правите често, тъй като Google пази информацията с максимален срок от 30 дни, след което тя ще бъде изтрита.
  • След като един път сте настроили lead form extension-а, не можете да променяте информацията, която изисквате от потребителите (e-mail, телефон и т.н.). Ако все пак желаете да направите такава промяна, ще е нужно да създадете изцяло нов extension.
  • Езикът на CTA бутона се променя автоматично, на база предпочитанията на потребителя за конкретното устройство, което използва. В много от случаите той ще е различен от езикът, който рекламодателя използва за създаването на разширението.

А вие ще се възползвате ли от новата функционалност в Google ads?
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂