Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

YOUTUBE PLACEMENTS КАМПАНИИ В ADWORDS

Автор: Деян Петров

Време за четене: 5 мин.

Рекламата в YouTube може да има непосредствено и осезаемо въздействие върху вашия бизнес.

Нека да започнем с това защо рекламирането в YouTube е тема, на която си струва да обърнем внимание. В момента YouTube е втората по големина търсачка в света, след Google. Има повече от 1.9 млрд. активни потребители (месечно) и oколо 80% от потребителите му са между 18-49 г., които го използват да се забавляват, учат, черпят идеи и т.н.

Вероятно знаете, че мобилните устройства са във възход, освен ако не живеете в някоя от над 6-те хиляди пещери в България.

YOUTUBE PLACEMENTS КАМПАНИИ В ADWORDS

Самият факт, че повече от 70% от гледанията се случват през мобилни устройства, показва какви възможности за реклама се откриват пред рекламодателите.

Най-популярният начин за рекламиране в YouTube, разбира се, е чрез видео съдържание, но най-големият сайт за видео разпространение разполага и с възможността вашите продукти/услуги да бъдат рекламирани и чрез графични изображения (banners) в Дисплейната мрежа чрез т.нар. Placements Targeting.

Placements Targeting ви позволява да избирате конкретни канали или видеоклипове, на които искате да се показват вашите реклами.

NOTA BENE! Много е важно да проверите дали създателят на канала/видеото е позволил реклами да се показват в съдържанието, което той генерира в канала си. Това става много лесно. Просто изглеждате няколко видеа от конкретен канал (може и на бързи обороти). Рекламите могат да се появят в различни интервали от време (напр. в началото, средата или края на видеото).

Формати на изображенията

Създайте изображения, които отговарят на изискванията на YouTube и Adwords. (Виж: YouTube Аdvertising Formats)

YOUTUBE PLACEMENTS КАМПАНИИ В ADWORDS

Открийте популярни канали, които са близки по тематика до продукта или услугата, които желаете да рекламирате. Как става това?

Един от начините е да използвате Socialblade — безплатен инструмент, с който можете да откривате най-популярни канали в желаната от вас държава. Можете също така да филтрирате каналите по категории — напр. игри, забавление, музика, образование, брой на гледанията, брой на абонатите и други.

Основните причини да използвате таргетирането в YouTube канали/видеа са:

1. Показвате релеванто съдържание на таргетираната аудитория

2. Изразходвате рекламен бюджет, където има най-голяма вероятност да реализирате вашите цели (conversions)

3. Дава ви контрол върху каналите. Можете да повишите цената за клик при покaзване в аукционите на каналите (bid adjustment), които се представят по-добре от останалите. 

Как се настройват YouTube Placements?

След като вече сте създали кампания в Display Network трябва да направите няколко лесни стъпки за да настроите YouTube каналите, в които искате да се показват вашите реклами.

1. Display Network > Placements

YOUTUBE PLACEMENTS КАМПАНИИ В ADWORDS

2. За да добавите URL адресите на YouTubе каналите, избирате „Мultiple Placements”

YOUTUBE PLACEMENTS КАМПАНИИ В ADWORDS

3. Прилагате URL адресите на YouTube каналите, на които искате да се показват вашите реклами

YOUTUBE PLACEMENTS КАМПАНИИ В ADWORDS

Готово! Вие вече имате настроена кампания в конкретни YouTube канали!

Впоследствие можете да следите представянето на каналите (това зависи от целите на кампанията). Ако имате заложена цел (conversion) — следите броя на conversions, които са генерирали каналите. Ако целта на кампанията е релевантен трафик към вашия сайт, то важните метрики, на които трябва да обърнете внимание, са: кликове, импресии и съотношението между тях (Click-Through Rate).

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂