Автор: Деян Петров
Време за четене: 5 мин.
Рекламата в YouTube може да има непосредствено и осезаемо въздействие върху вашия бизнес.
Нека да започнем с това защо рекламирането в YouTube е тема, на която си струва да обърнем внимание. В момента YouTube е втората по големина търсачка в света, след Google. Има повече от 1.9 млрд. активни потребители (месечно) и oколо 80% от потребителите му са между 18-49 г., които го използват да се забавляват, учат, черпят идеи и т.н.
Вероятно знаете, че мобилните устройства са във възход, освен ако не живеете в някоя от над 6-те хиляди пещери в България.
Самият факт, че повече от 70% от гледанията се случват през мобилни устройства, показва какви възможности за реклама се откриват пред рекламодателите.
Най-популярният начин за рекламиране в YouTube, разбира се, е чрез видео съдържание, но най-големият сайт за видео разпространение разполага и с възможността вашите продукти/услуги да бъдат рекламирани и чрез графични изображения (banners) в Дисплейната мрежа чрез т.нар. Placements Targeting.
Placements Targeting ви позволява да избирате конкретни канали или видеоклипове, на които искате да се показват вашите реклами.
NOTA BENE! Много е важно да проверите дали създателят на канала/видеото е позволил реклами да се показват в съдържанието, което той генерира в канала си. Това става много лесно. Просто изглеждате няколко видеа от конкретен канал (може и на бързи обороти). Рекламите могат да се появят в различни интервали от време (напр. в началото, средата или края на видеото).
Формати на изображенията
Създайте изображения, които отговарят на изискванията на YouTube и Adwords. (Виж: YouTube Аdvertising Formats)
Открийте популярни канали, които са близки по тематика до продукта или услугата, които желаете да рекламирате. Как става това?
Един от начините е да използвате Socialblade — безплатен инструмент, с който можете да откривате най-популярни канали в желаната от вас държава. Можете също така да филтрирате каналите по категории — напр. игри, забавление, музика, образование, брой на гледанията, брой на абонатите и други.
Основните причини да използвате таргетирането в YouTube канали/видеа са:
1. Показвате релеванто съдържание на таргетираната аудитория
2. Изразходвате рекламен бюджет, където има най-голяма вероятност да реализирате вашите цели (conversions)
3. Дава ви контрол върху каналите. Можете да повишите цената за клик при покaзване в аукционите на каналите (bid adjustment), които се представят по-добре от останалите.
Как се настройват YouTube Placements?
След като вече сте създали кампания в Display Network трябва да направите няколко лесни стъпки за да настроите YouTube каналите, в които искате да се показват вашите реклами.
1. Display Network > Placements
2. За да добавите URL адресите на YouTubе каналите, избирате „Мultiple Placements”
3. Прилагате URL адресите на YouTube каналите, на които искате да се показват вашите реклами
Готово! Вие вече имате настроена кампания в конкретни YouTube канали!
Впоследствие можете да следите представянето на каналите (това зависи от целите на кампанията). Ако имате заложена цел (conversion) — следите броя на conversions, които са генерирали каналите. Ако целта на кампанията е релевантен трафик към вашия сайт, то важните метрики, на които трябва да обърнете внимание, са: кликове, импресии и съотношението между тях (Click-Through Rate).
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂