Отпускарски месец, но не и за Google…
“Търсачката-гигант” обяви новия си рекламен формат “Gallery Ads” още през май по време на конференцията Google Marketing Live като ново решение, което да отговори на очакването на нетърпеливите потребители.
Според първоначалната информация този формат трябваше да e наличен в beta-версия по-късно през годината. Е, явно това време дойде, тъй като форматът е вече активнa beta (макар и не за всички профили) и е достъпен на 11 езика в световен мащаб.
“Gallery Ads” е рекламен формат, който ви позволява да използвате от 4 до 8 изображения, които се появяват в най-горната част на страницата с резултати от търсенето. Всяко изображение включва 3 заглавия от по 30 символа и уникален “таглайн” с дължина до 70 символа. Заглавията се показват над галерията с изображения, а “таглайните” – под нея. Всяко заглавие и “таглайн” се сменя със следващо при преминаване от едно изображение на друго.
Също така, ако по някакви правни причини имате нужда да добавите „legal disclaimer“ текст (опционално) към изображенията, можете да го направите за всяко изображение. Текстът трябва да бъде с дължина до 2500 символа.
Какво означава това за вашия бизнес?
Повече възможности да предадете вашето съобщение към потребителите и да кажете колко сте добри в това, което правите, по най-въздействащия начин – чрез изображение.
Снимка: Google
По този начин вие можете да се позиционирате и да се свържете с вашите потенциални потребители още преди те да са посетили вашия уебсайт. Маркетолозите вече могат да използват Gallery ads като нов метод, за да разкажат брандовата си история или да запознаят с определен продукт потребителите предварително.
- “Gallery Ads” могат да се използват в допълнение към текстовите ви реклами в кампаниите ви за търсене и няма да е необходимо да създавате нова кампания.
- “Gallery Ads” ви позволяват да създадете визуално съдържание на страницата с резултати и да предоставите допълнителна информация за вашия бизнес.
- “Gallery Ads” вече са достъпни на английски, немски, японски, френски, испански, холандски, португалски, италиански, руски, шведски и полски, като този списък ще се увеличава постоянно.
Важна особеност е, че за момента този формат може да се използва само за показвания на първо място в търсачката на Google search results за мобилни устройства.
Кога да използваме Gallery Ads?
Според Google, тези реклами са подходящи за всички бизнеси, които традиционно се възползват от Facebook и Instagram реклама. Тъй като в България “Shopping ads” не са активни, новият рекламен формат предлага отлична възможност, ако имате е-commerce сайт и искате да покажете повече от вашите продукти на потребителите.
Как се таксуват Gallery Ads?
От Google обявиха два възможни метода за таксуване:
- таксуване на клик, като “нормална” текстова реклама.
- когато потребител “суайпне” през 3 или повече изображения от галерията.
Тестовете на Google за този рекламен формат през последните няколко месеца сочат, че текстовите реклами, комбинирани с изображения, се представят много добре в търсенията на Google Search. Тези тестове показват над 25% повече интеракции като платени кликове или “суайп” на рекламите като първи резултат на страницата с търсенията.
NOTA BENE!!! Тъй като все още Gallery Ads e beta версия, очакваме промени “в движение” в характеристиките и функционалностите на този нов рекламен формат.
Разбира се, “учените” от лабораторията на Xplora”, са “запретнали” ръкави посред лято и тестват усилено. Така че очаквайте скоро да си кажат “тежката дума” за представянето на Gallery ads. Stay tuned!
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂