YouTube маркетинг: Защо да изберем YouTube?
Едва ли ще изненадаме някого, като кажем, че YouTube е една от най-популярните мрежи, в която потребителите гледат видеа и слушат музика ежедневно. Многото и разнообразно съдържание, което предлага, както и всичките ѝ функции, са само част от факторите, които я превръщат в любима за потребителите по цял свят.
Какво казват числата?
Нека обаче подкрепим тези твърдения и с малко статистика*. Към момента в световен план над 2.6 млрд. човека използват YouTube поне веднъж в месеца, а над 122 млн. консумират съдържание веднъж дневно. На ден потребителите прекарват средно по 18 минути, консумирайки над 1 млрд. часа съдържание в YouTube.
*Данните са от Statista 2022
Тези статистики изглеждат не по-малко обещаващи, когато говорим за България. В началото на 2022 г. в страната има 4,32 млн. потребители, ползващи платформата, които формират 62% от населението на страната. От всичко това става ясно, че потребителите не са загубили своя интерес към по-дългата форма на видео съдържание, а дори точно обратното!
Предимства от създаването на съдържание в YouTube
В ерата на технологиите, в която потребителите са активни в толкова много социални мрежи, може да е трудно да се задържиш на гребена на вълната. Не е и необходимо – единственото, което е важно, е да създаваш правилното съдържание в правилната платформа за правилната аудитория. Не пропускай да разбереш как да създаваш успешно съдържание за твоя YouTube канал, използвайки подхода Novelty.
Това далеч не означава, че е нужно да използваш всяка социална мрежа. Хубаво е да се запознаеш с ползите, които всички те носят, за да разбереш как могат да помогнат на бизнеса ти да се развие. YouTube определено е една от тези, които могат да ти бъдат повече от полезни. Нека разгледаме по-отблизо какви са предимствата от добрия YouTube маркетинг:
- По-голяма видимостYouTube е втората по големина търсачка след Google, което е достатъчна причина да обмислиш създаването на съдържание там. Всеки маркетинг специалист мечтае за заветното място на първа страница в резултатите на Google, но да се класираш в YouTube ще бъде също толкова полезно за твоя бизнес. Видимостта онлайн е един от преките пътища към популяризирането на твоя бранд. Именно това прави YouTube толкова ценна платформа.
- Повече евъргрийн съдържаниеЕвъргрийн (evergreen) съдържанието е такова съдържание, което не остарява с времето и информацията в него продължава да бъде “свежа” дълго след публикуване. YouTube позволява да се създават именно такива дълги, полезни и увлекателни видеа. Нещо повече – може да използваш YouTube видеата си, за да ги преобразуваш в съдържание в други формати, включително блог статии и постове в социалните мрежи.
- Възможност за създаване на разнообразно съдържаниеНе е тайна, че видео съдържанието изцяло е завладяло потребителските сърца. Това на свой ред означава, че може да е трудно да направим уникално видео, което да бъде грабващо от първия момент. За щастие YouTube ни дава възможност да експериментираме с различни видове съдържание, както и да анализираме лесно и бързо как се представят видеата ни. Кои са тези видове съдържание и какво прави всеки един от тях толкова важен за твоята YouTube стратегия, можеш да откриеш в следващите редове.
3 вида съдържание, които трябва да присъстват в твоя YouTube канал
Готов ли си да научиш кои са онези 3 вида съдържание в YouTube, които са задължителна част от твоята стратегия? Продължавай да четеш, за да разбереш!
-
Help съдържание
Цел: Да покажем, че не продаваме продукт, а даваме решение.
За да градиш успешно своята YouTube стратегия, на първо място се нуждаеш от основа. Именно като такава действа Help съдържанието. Help видеата са онези видеа, които съдържат важна информация за потребителите, отговарят на техните нужди и на въпросите, които задават.
Вече споменахме, че платформата позволява създаването на евъргрийн съдържание. Като такова действа Help съдържанието, което може да остане релевантно и полезно години по-късно. С негова помощ можеш да съдействаш на своята аудитория и да я водиш във всеки етап от потребителската пътека. В Help съдържание спадат how-to видеата, продуктовите демота, както и видеата, които дават полезни съвети (tips and tutorials).
Пример: Видеата в канала на Gilette, които влизат в категорията tutorials и показват правилния начин за бръснене.
-
Hub съдържание
Цел: Да задържим аудиторията, като ѝ даваме причина да се връща към нашия канал.
Следващият вид съдържание в YouTube, койтo ще разгледаме, е Hub съдържанието. Това са онези видеа, които се публикуват на определен период от време – седмично или месечно например. То е за тези хора, които вече са имали досег с твоя бранд. Идеята тук е да задържим аудиторията си достатъчно ангажирана и да ѝ дадем причина да се върне към твоя канал.
Hub видеата се отличават от Help видеата с това, че са по-скоро насочени към доставяне на развлечение под различни форми, а не към отговаряне на нужди и въпроси. Заради увлекателния характер на този тип видеа, потребителите започват да възприемат бранда по-скоро като близък приятел. В Hub катгеорията спадат формати като подкасти, влогове, behind the scenes и дори brand insights.
Пример: Подкастът на Xplora – Xplore Marketing, с който потребителите могат да се докоснат до новостите от света на маркетинга и да научат повече за нас.
-
Hero съдържание
Цел: Да достигнем до повече потребители и и да популяризираме бранда.
Hero съдържанието е върхът на пирамидата в твоята YouTube стратегия. Това са най-големите видеа, които изискват ресурс, за да се направят и се публикуват сравнително рядко. Обикновено са част от кампания и включват познати лица, които в бъдеще могат да се превърнат в посланици на бранда.
Този тип съдържание в YouTube не е крайно нишово, тъй като с него целим да достигнем по-голяма аудитория и да популяризираме бранда си. Стремим се към кредибилност, като показваме своята експертиза и опит, които притежаваме като бизнес. Те трябва да оставят дългосрочно впечатление в съзнанието на потребителя, за да спечелим неговото доверие. Такива са рекламните и продуктовите вида, както и съдържание с EVP и recruiting насоченост.
Пример: В канала на Switzerland Tourism може да намериш видеото No Drama., което е част от тяхна кампания и е с участието на Роджър Федерер и Робърт Де Ниро, (които са достатъчен фактор за привличане на по-широка аудитория).
Заключение
С огромното разнообразие от социални мрежи днес може да е трудно да избереш правилните такива, в които да развиваш своя бизнес. Ако обаче искаш да достигнеш до повече хора, да позиционираш бранда си като експерт и да скъсиш дистанцията с аудиторията, правилната YouTube стратегия може да е това, от което се нуждаеш.
Вече знаеш кои са трите печеливши вида съдържание в YouTube, които можеш да създаваш, затова не се бой да експериментираш. А ако искаш да научиш повече за създаването на съдържание, то нашият блог те очаква!