Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing – Еп. 31: Благовест Йорданов – Процеси за управление на дигиталната инфраструктура

В епизод 31 на Xplore Marketing гост е Благо, с който ще поговорим за една от нашите любими теми – дигиталните данни, тяхното значение и използване. Той има дълъг опит в дигиталния маркетинг и продажби, като е минал през най-различни сектори на пазара, включително и опит в медията Нет Инфо. Понастоящем Благо управлява собствена агенция ID Consult за дигитален маркетинг заедно с Владо Драгиев с фокус събиране и анализ на данните и използването им за ефективно управление на маркетинг активностите.

В рамките на епизода се коментират интересни примери от опита на Благо и се дават много акценти, примерни проекти и ситуации с различни бизнеси от индустрията. Нашият гост успява много добре да разгледа тази тема и да сподели много директно как подхождат и какви решения вземат при различни клиенти в работата си. Той ни запознава със своята визия за развитието на трендовете и кои си заслужава наистина да бъдат разгледани, както и кои са по-скоро би препоръчал да бъдат пропуснати (или да с по-нисък приоритет).

Разговорът минава много динамично с надграждащо се темпо, като най-ключовите точки са следните:

  1. Какво трябва да е отношението ни към инфраструктурата ни на работа и защо е важно да я познаваме.
  2. Кои статистики са важни за нас и колко често трябва да ги гледаме.
  3. Алгоритмите – колко да им се доверим. Кога да се чувстваме спокойни с автоматизационните алгоритми и кога трябва да внимаваме за тях.
  4. Целеполагане в различните моменти от развитие на една маркетинг стратегия. Кога, коя информация да гледам и как да взимаме решения в съответните фази.
  5. Защо Facebook отчита повече конверсии от Google Analytics.
  6. Говорим за промените, които настъпват в системите, които следват потребителското поведение и как ние трябва да сме в крак с тях. Обсъждаме и в частност за прехода на Google Analytics Universal към Google Analytics 4.0
  7. Обсъждаме защо е важно да познаваме бизнеса си, процесите и да може да усещаме динамиката на маркетинга си през статистиката, която получаваме. И колко е важно да можем да управляваме динамиката, така че да бъде в положителен синхрон с бизнес резултатите ни.
  8. Говорим си за различни видове одити на инфраструктурата ни. Защо е важно на определено време да правим такива оценки и да я надграждаме. И как се отразява това на бизнеса ни.
  9. Обсъждаме, разбира се, и платеното спрямо органичното позициониране. Кога и колко е важно SEO-то за нашия бизнес и как да вземем решение дали и колко да инвестираме в него.

В края Благо споделя своите източници, от които следи / чете и надгражда знанията си на техническо и бизнес ниво. И колко е ключово да се гледа освен бизнес литературата, също така и техническата документация на различните системи, с които оперираме. 🙂

Ресурси

https://idconsult.bg/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-23/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-5/
https://xplora.academy/course/modul-5-content-marketing-2021/lessons/modul-5-preview-6/
https://xplora.bg/strategy-development/5-fazi-na-savremenna-potrebitelska-pateka/
https://bgweb.bg
https://www.hotjar.com
https://xplora.bg/uslugi/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-24/
https://www.masterhack.bg/home

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂