Xplore Marketing – Еп. 48: Елица Стоилова – „Разговорни чатботове – Бизнес и маркетинг ползи“
В епизод 48 на Xplore Marketing на гости ни e Елица, която е “лицето” на чатбот индустрията в България. На все повече събития тя представя все повече добри практики и отлични примери за чатботове в полза на бизнесите в България. Елица има над 5 години опит с чатботове като съосновател на безкодовата платформа за чатботове с изкуствен интелект, Umni.bg, а по-общо – впечатляващите над 25 години бизнес опит.
Ели разказва за своя “aха” момент – как хората да спрат да отговарят на повтарящи се въпроси и че чатботовете са едно от най-добрите решения за премахване на рутината в комуникацията. Всъщност чатботовете добавят много маркетинг стойност в дигиталната ера. Чатботовете са медия, която има своя специфичен формат и стил на комуникация – конкретен, полезен и ясен.
В епизода обсъждаме конкретно теми като:
- Каква стойност дават чатботовете на бизнеса?
- Защо чатботовете са ключови в предстоящата cookieless ера?
- Защо няма два еднакви чатбота и как от екипа зад него зависи колко добър ще е един чатбот?
- Как може да се разрасне бизнесът на един малък хотел чрез чатбот – над 700 резервации на клиенти от 13 държави за 9 месеца? Разговарял е с над 13 000 човека.
- Какво е разговорен чатбот и как изкуственият интелект помага чрез разговорен AI?
- Кога клиентите казват “Много ти е тъп чатботът”?
- Кога един бизнес получава “хилав” чатбот?
- Кога потребителите не разбират, че разговарят с чатбот?
- Какво правят добрите екипи, когато работят с чатбот?
- Дали 100 въпроса стигат да се обучи един чатбот?
- Колко време отнема да бъде трениран чатботът по една конкретна тема?
- Защо е важно, че бизнесът има пълен контрол върху чатбота като свой канал на сайта за сметка на чатботовете в социалните мрежи?
- Защо първо започваме с таргет аудиторията и каква стойност ще им даваме?
- Защо е опасно в екипа, който планира и ще развива чатбота, да има naysayers (хора, които казват винаги “не”) и как да подходим ако все пак има такива хора?
- Добрите практики за планиране пускането на чатбот, включително и колко време отнема за чатбота да е готов да бъде промотиран.
- Как бизнеси пропускат 60% от реалните въпроси на клиентите?
- За важността на отговорите на негативното търсене – когато бизнесът не предлага дадена услуга.
Искате да научите още? Питайте Ели в коментари под постовете за този епизод.
Ресурси:
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-22/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-5/
https://www.calnewport.com/books/deep-work/
https://queens.bg/social-media
https://xplora.academy/program-2022/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-35/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-4/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-24
https://www.youtube.com/watch?v=6HjbHa4YuMQ
https://www.amazon.com/Conversational-Marketing-Companies-Chatbots-Generate/dp/1119541832/ref=sr_1_1