Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing Еп. 74: Никола Минков „Какво трябва да знаем за SEO през 2023 година“

С кого да говорим за добрите практики в Search Engine Optimization? Разбира се с Ники Минков, основател на Serpact. Агенцията е сред водещите в областта и има клиенти в цял свят. В партньорство със Софийския университет развиват SERP Acad. Организират и SERP Conf. – специализирана конференция за успешни практики в търсещите машини.

В разговора Жоро и Ники говорят за теми като:

  • Защо епизодът ще ви е полезен относно SEO през 2023 и не само.
  • Какъв е опитът на Ники и на Serpact, за да може да даде приложими съвети. Как ще бъде надградена SERPConf през 2023?
  • За какви клиенти работи агенцията? Как се е развивало Search Engine Optimization през годините?
  • Трите елемента на фундамента на SEO.
  • За спецификите на отделните култури по света и как това влияе на контент маркетинга в контекста на SEO.
  • За контент маркетинга в търсачките – каква информация и колко сложни фрази може да разбира алгоритъмът на Google.
  • Какво е Top Level Cluster Mapping? Пример с ebag и с категория кисело мляко и биволско кисело мляко в нея.
  • Кога компаниите най-често се обръщат към SEO агенция? Колко критично е да планираме миграцията на сайта ни и колко време предварително трябва да го направим?
  • Дали и колко са гъвкави клъстерите на информацията в контекста на търсещите машини? Как работи Knowledge Graph на Google и как изграденият бранд се вписва?
  • Конкретно как работи алгоритъмът с примери за хоризонтали и вертикали и след това как се вписва в семантиката. Какво търси Google на един сайт?
  • Как влияе форматът на съдържанието?
  • Какви интервюта правят от Serpact с екипа на клиента? И колко важно е да се определят конкурентите на локално ниво и по вертикали. За важността за предаване на избрания подход към всички участници в маркетинг процеса.
  • За ЕАТ и за EEAT подхода, ползван от Google – как даден потребител е “entity” на база на популярността му в даден сегмент. За отделните елементи – Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness.
  • За третия основен елемент на SEO – link building, през по-широкия поглед за outreach подход към медиите. Какви сигнали отчита Google. Пример за грешки, които бизнесите допускат при линкбилдинг.
  • С какви медии работят от Serpact и защо?
  • Как влияе скоростта на един сайт на SEO? И как Google отчита реалното потребителско изживяване на даден сайт? И кои сигнали биха повлияли негативно? Как можем да проверим какво губим?
  • Какъв стартъп имат от Serpact и каква стойност ще дава продукта му за целите на SEO?
  • Как развиетието на AI и конкретно ChatGPT ще повлияе на SEO? Как това, което се случва, ще е добро за контент маркетинга и защо?
  • Какви алгоритми имат от Google и как те работят по сектори, по региони и времево?
  • Какво ще се промени за Google като екосистема в ерата на ChatGPT?
  • По-конкретни или общи ще станат запитванията в търсачките?
  • Кое може да се автоматизира или двата типа нужди на потребителите, на примера на zero click results?
  • Как ще се развие поведението на потребителите в ерата на ChatGPT и ролята на експертите?
  • Книгите, които Ники Минков препоръчва, започвайки с “Принципи на Рей Дали”. Кои принципи и подходи Ники прилага в Serpact и примери от Жоро Малчев. В частност – за значението на data points, на ниво натрупване на данни и “изстискване” на информация.
  • Кои авторитети в световен мащаб в областта на SEO да следите?
  • Какво включват четирите модула на SERPAcademy?
  • Какво е да си сред топ 100 хора в света, които са local guide – вдъхновяващата история на Борислав Арапчев с примери за подобрения на бизнеси.
  • Съветите на Ники Минков като обобщение.

Ресурси:

https://serpact.bg
https://serpconf.com
https://serpacad.com
https://xplora.academy/modules/kursove-marketing-na-sadarjanieto
https://www.linkedin.com/pulse/микромоментите-и-еха-моментите-georgi-malchev/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-34/
https://xplora.bg
https://xplora.bg/za-nas/karieri-v-xplora/otvoreni-pozicii/
https://www.lifehack.bg
https://www.malchev.net
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-64/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-57/
https://www.searchenginejournal.com/google-e-e-a-t-how-to-demonstrate-first-hand-experience/474446/
https://iztok-zapad.eu/printsipi
https://www.orangecenter.bg/printsipi-za-spravyane-v-promenyashtiya-se-svetoven-red.html
https://twitter.com/rustybrick?lang=bg
https://serpacad.com/blog/

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂