Xplore Marketing Еп. 75: Мартин Кадинов „Гейминг и маркетинг. Маркетинг и гейминг“
Когато говорим за маркетинг аспектите на гейминга – един от най-добрите събеседници и професионалисти е Мартин Кадинов, управляващ партньор в TDB Play – компания с фокус върху развитие на проекти в сферата на видео игрите, електронните спортове и “geek” културата, и с дейност в България и Югоизточна Европа.
Този епизод ще ти е полезен, ако си планирал да прилагаш маркетинг чрез гейминг съдържание за твоя бранд или твои клиенти. Ще разбереш и как да стартираш и скалираш този сегмент. В разговора Мартин и Жоро говорят за теми, релевантни за маркетинга към около 1.5 милиона потребители на видеоигри в България, като:
- Защо Мартин е представител на много добри практики в областта на ползването на гейминга за маркетинг цели, и за маркетинга на гейминга – той има 20 години опит в индустрията?
- Формати и събития, за които ще говорим – благотворителния гейминг стрийм от 127 часа и българския гейминг маратон, събития за видеоигри, кампании с участието на геймъри.
- Как може да се използва гейминг индустрията и аудитория за маркетинг цели – в ерата на свръхинфлацията на съдържание. За ролята на качеството на съдържанието, разгледано като качество на продукция, качество на дизайна и качество на стратегията – какво искаме да постигнем?
- За аудиториите във видео гейминга – casual gamers (повечето жени спадат в тази категория), hardcore gamers и основна аудитория.
- Колко голяма е таргет аудиторията на хора, ангажирани с видеоигри и вълнуващи се от esports? Разбивка по възрасти.
- Как избирайки видеоигра и конкретната игра избира и аудиторията, до която можем да достигнем. Конкретни примери за игри по поколения – Gen Alpha, Gen Z и нагоре.
- Как да оценим до каква част от нашата аудитория можем да достигнем чрез видеоигри?
- Разпределение на конкретната аудитория и метрики – можем да очакваме около 20% дълбоко ангажирани. Коя е водещата метрика при маркетинг чрез съдържание, свързано с видеоигри. Трите профила на потребителите спрямо дадено съдържание. Примери.
- Защо е важно (и отговорността, която носим) да планираме изживяването както за родителите, така и за техните деца?
- Как да подхождаме към субкултурата на гейминга за успешна маркетинг кампания? Колко е важно да следим коментарите в тези общности?
- За кои брандове е подходящ маркетинг чрез гейминг съдържание? Как компаниите да стартира и скалират в този сегмент?
- Защо в България все още има first-mover предимство за компаниите, които инвестират в маркетинг чрез гейминг съдържание?
- Каква стратегия да имат конкретни компании при маркетинг чрез гейминг съдържание? Каква механика да изберете? Трите цели, които можете да имате – Visibility, Traffic, Performance.
- За какви продукти е подходящ маркетинг чрез видео гейминг съдържание? Как да балансираме избора на макро и микро цели?
- Какви допълнителни метрики можете да ползвате – гледания на банери и други подобни?
- Какви формати да ползваме, с детайли относно лайф стрийминг, в т.ч. и бутикови лайф стрийминг събития?
- За гейминг маратона – участници и резултати.
- Какво Марти отчита като области за подобрение при планирането и реализиране?
- Как гейминг съдържанието, което по принцип е real time, може да бъде планирано да има по-дълъг живот?
- Трендове във видео гейминг съдържанието – метрики и източници на информация в “икономиката на свободно време”. Примери с брандове, които се позиционират и защо.
- Примери с Twitch.
- Любим пример на Мартин за мащабно събитие за e-sports – как да отчитаме общностите и как да реагираме.
- За регионалната конференция на тема gaming, esports and marketing.
Ресурси:
https://tdbplay.com
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-35/
https://www.youtube.com/watch?v=BVEAwfX2m6U
https://xplora.bg/content-marketing/kakvo-e-novelty/
https://gamingmarathon.bg
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-38/
https://streamhatchet.com
https://www.twitch.tv
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-4-0/
https://www.instagram.com/tdbplayofficial/?hl=bg
https://www.linkedin.com/company/tdbplay/