Xplore Marketing Еп. 81: Крис Постаджиян „Развитие на таланти в рекламата – между образованието и бизнеса“
Крис е едно от най-разпознаваемите лица в образованието по реклама,и за това има много причини – той е отличен преподавател, дългогодишен двигател на Рекламна академия, и много други. Крис е ключово лице на най-големия частен университет в България – Нов български университет – сега е заместник-ректор по учебната част, бил е Директор на програма и Директор на програмен съвет към департамент „Кино, реклама и шоубизнес“, както и Декан на Бакалавърски факултет.
В епизода ще чуеш как Крис и Жоро детайлно обсъждат какви са нуждите при образованието в маркетинга и рекламата, добрите практики в преподаването, какви са нуждите на работодателите и как могат бизнесите могат привличат и развиват правилните кадри.
- За какво ще говори Крис – за знанията и уменията в маркетинга и рекламата, какво правят успешните преподаватели, как се развиват образователните и практичните програми и дейности. Защо “НБУ е едно от най-хубавите неща на българския преход”?
- За опита на Крис, преди да стане заместник-ректор на Нов български университет. И как са се развивали програмите по реклама и по рекламен мениджмънт в университета.
- За всички участници в процеса по знания и умения в рекламата – преподаватели, бизнес, лектори, студенти.
- За интереса към програмите по реклама и по рекламен мениджмънт и визуален брандинг. За важността да излизаме извън чисто професионалната област при натрупване на умения.
- За майнър програмите като част от стойностното предложение към студентите.
- За преподавателите в маркетинга и рекламата. И какъв тип лекции студенти, и разбира се – Крис Постаджиян, харесват.
- За комуникацията и отношенията преподаватели и студенти, за да има оптимална добавена стойност. За останалите участници в процеса. За важността на съпреживяването в образованието, в т.ч. и допускането на грешки.
- За стажовете в маркетинга и рекламата – какво вече е различно. Как бизнесите да привличат точните за тях стажанти. За практиките по време на образованието.
- Какви умения търсят бизнесите в своите бъдещи служители при старт на работата? Какви са грешните нагласи в тази област?
- За очакванията на бизнеса и студентите – и как да решаваме проблемите в комуникацията между двете страни. Какво е в основата на иновациите и предприемчивостта в развитието и надграждането на програмите по реклама в НБУ?
- За четири ключови принципа при планиране на маркетинга и рекламата в ерата на дигиталния маркетинг. И ролята на младите хора при прилагането им.
- Как хората от бизнеса да помогнат на преподавателите да им препоръчват и да увличат младите таланти да кандидатстват в съответната агенция или компания? Как да даваш контекст, за да може да бъде препоръчана стажантската или стартовата позиция при теб.
- Как подхождат младите хора, когато преценяват дали дадена компания и позиция е за тях?
- Какво е Рекламна академия – брифиране, стратегия, планиране, създаване, представяне? Каква стойност носи на студенти, агенции, бизнеси, преподаватели? Как се доближава най-много до реалния свят?
- Принципи, следвани от Крис Постаджиян – да се гледа общата картина, да преминаваме към детайлите, и после обратно към голямата картина; да изследваме потребителите и да говорим с потребителите, а не на потребителите. Как да се борим с “рекламната слепота”? Как брандовете да разнообразяват съдържанието?
- Как да подхождаме като специалисти и като брандове в ерата на AI? Какви подходи могат да прилагат професионалистите и брандовете? ChatGPT като “екзо-костюм”, който ни помага да постигаме много повече неща, отколкото някога сме можели.
- Какво да си вземете от епизода с Крис Постаджиян – неговите съвети.
Ресурси:
Онлайн ресурси
https://nbu.bg/bg/za-nbu/struktura-i-upravlenie/akademichen-syvet/zamestnik-rektori
https://reklamnaakademia.com
https://adbreak.bg
https://ecatalog.nbu.bg/default.asp?V_Year=2021&PageShow=programpresent&P_Menu=generalinfo&Fac_ID=3&M_PHD=0&P_ID=1832&TabIndex=1&l=0: https://ecatalog.nbu.bg/default.asp?V_Year=2023&PageShow=programpresent&P_Menu=generalinfo&Fac_ID=4&M_PHD=0&P_ID=3286&TabIndex=1&l=0
https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/future-of-marketing/digital-transformation/four-marketing-principles-to-live-by-from-the-brand-boss-at-calvin-klein-pvh/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-35/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-64/
https://www.linkedin.com/pulse/маркетинг-50-гъвкав-базиран-на-данни-georgi-malchev/
https://www.linkedin.com/pulse/трите-подхода-за-успешен-маркетинг-50-georgi-malchev/?trk=articles_directory
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-4-0/
Книги, които Крис Постаджиян препоръчва за меките умения в рекламата (и не само):
Изкуството да очароваш, Гай Кавазаки
Подсъзнанието може всичко, Джон Кехоу
Общуването като път към успеха, Дейл Карнеги & Associates
Професионална литература:
Всичко на Серджо Зийман (задължително Краят на рекламата, каквато я познаваме)
Филип Котлър – с фокус Маркетинг 4.0 и Маркетинг 5.0
Джак Траут – Бъди различен или умри
Филми и сериали, които Крис Постаджиян препоръчва:
Mad Man (абсолютно и безусловно задължително за всеки рекламист)
Searching for Sugarman (филмът няма нищо общо с рекламата, но е прекрасна история за това защо трябва да правим каквото трябва, пък то да става каквото ще!)