Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing Еп. 87: Момчил Василев „Маркетинг на скалиращи компании“

В този епизод ще откриеш много за маркетинг на стартъпи. Маркетинг, който ни казва защо дългосрочно конкретни таргет потребители ще извличат стойност, и то по печеливш за компанията начин. На гости ни е точният човек, който да разкаже за спецификата на маркетинга на стартъп компании. Момчил Василев има огромен консултантски опит, съосновател е на стартъпи, и е изпълнителен директор на Endeavor за България и Западните Балкани.

Представяме ти епизод, в който Момчил споделя как да маркетираме по правилния начин към правилния таргет към потенциални партньори и инвеститори. И разбира се – колко ключови са концепции като traction, pivot, валидиране. И конкретно как да подхождаме при тях. 🤩

В епизода ще ще чуеш още:

  1. Какво е Endeavor и защо подпомага компаниите в момента, в който те мащабират дейността си. Как Endeavor конкретно подпомага компаниите – ментори, развитие на вътрешния талант, достъп до капитал?
  2. Примери за съдействие към скалиращи компании и менторинг на основателите им.
  3. За опита на Момчил в PwC и в стартъп компании.
  4. За маркетинг предизвикателствата пред стартъп компаниите и скалиращите компании – сходства и специфики според тип компания и основатели.
  5. Какво е traction и как една компания да си осигури traction? Защо всичко започва с подготовката – какъв проблем решаваш на потребителите и колко е значим, и как ще валидираме. “Действие, което сте планирали, и след като го приложите – дават насока за следващото действие. За значението на итерациите в бизнеса и в маркетинга.
  6. Какво е pivot за стартираща и скалираща компания и защо от Endeavor насърчават предприемачите да направят pivot при нужда?
  7. Защо е важна гъвкавостта в мисленете и готовността за pivot на база на обратна връзка от ментори, инвеститори и пазара.
  8. Какво гледат от Endeavor – като тип бизнес и като предприемачи. Колко е важно пазарът да е припознал продукта или услугата?
  9. За маркетинг предизвикателствата пред компании с основатели инженери.
  10. За стойностното предложение на една компания.
  11. За видовете предизвикателства на стартиращите и скалиращите компании – защо в Endeavor Bulgaria имат три отделни програми. Какви са темите, които се покриват в програмата Dare2Scale и защо?
  12. За презентирането на бизнес идеята на един стартъп в рамките на demo day – съветите на Момчил.
  13. Детайлен пример за стартъп, в който Жоро Малчев е участвал – примери за таргет аудитории, тестването на стойностното предложение към тях и валидирането им.
  14. Как се определя стойността на една компания – различните ситуации на конкретните инвеститори. Какви са рисковете за изгубване на стойност?
  15. Как търсят собствениците или основателите в една компания и какви са трендовете там?
  16. Какво са big bubbles в предприемаческата общност?
  17. Какво показва опитът на Момчил за успешни практики в маркетинга на стартъпи и на скалиращи компании. Акцент върху наблюдението на обкръжаваща среда и на тестването.
  18. За важността на грешките и неуспешните експерименти. Колко е важно да се изгради организация, която може да се скалира?
  19. За секторите и трендовете, които следят от Endeavor Bulgaria. Как да подготвим организацията си за ерата на AI?
  20. Как организират препоръчаните ресурси в Endeavor Bulgaria. За важността да представиш наученото пред други хора. Как да превърнем знанията в умения?
  21. За разказването на истории – колко важен е сторителингът в маркетинга на една компания.
  22. Как да открием правилния ментор за стартъпа, и как двете страни при менторстването да извлекат стойност?
  23. Ключови области за развитие на умения – изграждане на екип, управление на хора, бизнес модели. Предизвикателството за управление на промяната – change management.
  24. Защо управлението на промяната винаги започва отгоре надолу?
  25. Как да работим в състояние на несигурност, което е перманентно състояние?
  26. Какво да си вземете от епизода?

Ресурси:

https://www.endeavor.bg/team/momchil-vassilev/
https://www.endeavor.bg
https://endeavor.org
https://www.endeavor.bg/network/
linkedin.com/in/momchil-vassilev-823b4453
https://xplora.bg/strategy-development/marketing-strategiq-za-startupi-kak-podhojdame-v-xplora-1/
https://www.linkedin.com/pulse/за-маркетинг-предположенията-georgi-malchev/?trk=pulse-article
https://xplora.academy/kurs-osnovi-na-marketinga
https://www.aprildunford.com/books
https://forbesbulgaria.com/2023/07/21/дигиталната-стратегия-като-история/
https://www.linkedin.com/pulse/дейтификация-ключова-стъпка-в-ерата-на-ai-и-chatgpt-georgi-malchev/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-79/
https://www.ozone.bg/product/tvoeto-ego-e-vragat
https://www.malchev.net/extreme_ownership_example/

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂