Ако дишаш и имаш мобилен телефон с интернет връзка, няма как да не си чувал поне веднъж за TikTok. А ако ти е било доста скучно през последните месеци, най-вероятно вече имаш и профил в мрежата. За никого не е тайна, че социалната платформа расте бързо и, противно на очакванията, единствените й “жители” не са само тийнейджърите.

Тенденцията от последните месеци сочи, че все повече потребители на възраст 25+ започват да използват приложението ежедневно. Тук идва и важният въпрос – има ли място бизнесът ми в TikTok?

Даваме ти малко статистика за 2020 по данни на Oberlo, за да си изградиш по-цялостна картина:

  • 800 милиона активни потребители дневно.
  • Над 2 милиарда сваляния.
  • Средно 50 минути дневно прекарват потребителите в платформата.
  • 90% от user-те отварят приложението всеки ден.
  • Повече от 1 милиард видеа консумирани на дневна база.

Сигурни сме, че те заинтригувахме, затова в следващите редове ще ти дадем още няколко причини защо да обмислиш TikTok като нов канал за комуникация с аудиторията ти.

  1. Можеш да достигнеш до точната аудитория.

Данните показват, че най-активните и редовни потребители на платформата за кратки видеа са на възраст между 16 и 30 години, като мъжкият пол преобладава. Ако най-желаната ти аудитория попада в този диапазон, то брандът ти определено може да намери място там. TikTok e социалната мрежа на новото поколение, което иска да разбере нещо ново, забавно и интересно за възможно най-кратко време. Затова и най-дългата опция за формат е 60 секунди, но добри практики сочат, че най-добре представилото се съдържание е между 10 и 15 секунди.

  1. Можеш да достигнеш до много нова аудитория. 

Алгоритъмът на TikTok е митично създание, неизвестно досега на digital ентусиастите. Ако при Facebook и Instagram имаме добре познат ranking на съдържанието, то тук факторите са много повече и никога не знаеш кога видео с човек на скейтборд, който пие сок ще събере милиони харесвания за няколко часа (https://vm.tiktok.com/ZSQNpH2B/). Това е красотата на платформата и няма значение, че имаш 10 последователя, видео, направено със замисъл и креативност, може да достигне до милиони потребители за кратък период от време. Но ако това не ти е достатъчно, очаквай скоро нова статия, която да ти даде повече информация относно техническата част и важните елементи, за да стигнеш до For You страницата.

  1. Можеш да експериментираш и тестваш на воля. 

В другите социални канали често има изградени рамки, в които потребителите очакват брандовете да влязат. В TikTok, стига естествено да не преминаваме в крайности, новите идеи, интересните гледни точки и шантав хумор са добре приети. Впечатление прави и факта, че платформата има една от най-следените и спазвани политики срещу hate speech. User-ите отварят най-често приложението с идеята да се почувстват добре, да се разведрят, посмеят и разсеят. Така че придържайки се към “the good vibes” настроението, когато създаваш съдържание, никога няма да сбъркаш.

  1. Инфлуенсър маркетингът е жив и дава резултати. 

Често чуваме, че инфлуенсър маркетингът е в своя залез, че не работи толкова добре, че инвестицията не си заслужава и много подобни заключения. Ние вярваме, че включването на точните инфлуенсъри за твоя бранд към стратегията и добрата подготовка, могат да донесат добри резултати. Това важи с двойна сила, когато говорим за TikTok. За последната година, в която платформата буквално “гръмна”, се откроиха доста български профили със стотици хиляди последователи и милиони харесвания на съдържанието им.

Големи брандове като МЕТРО, Кауфланд и Kubeti вече успяха да се ориентират и успешно да сложат старт на първите подобни кампании за страната. А директно от кухнята на Xplora ти казваме, че скоро и един от най-големите ни клиенти ще направи първите си стъпки в платформата.

Ние от Xplora пък можем да се похвалим, че съвсем отскоро правим първите си крачки в платформата заедно с един от най-сладките ни клиенти – Престиж 96. Последвай профила на @spoko.official, за да видиш какво сме намислили.

  1. Можеш да черпиш вдъхновение постоянно.

Брандовете, които вече са яхнали TikTok вълната, са много и се справят повече от чудесно. Даваме ти 3, които със сигурност ще успеят да те вдъхновят:
@crocs – пример
@popsockets – пример
И един български пример – @eituka.cafe – пример

Надяваме се да сме ти дали полезен обзор над развитието на платформата и възможностите, които предлага. Ако темата ти е интересна, продължавай да следиш блога ни за още много статии, в които да разбереш повече за TikTok, как работи и как да го използваш за целите на бизнеса си.

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂